*Hufsa-mamma* Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 det faller så mye hår av hodet mitt når jeg børster det at jeg blir SKREMT....må stå over badekaret å børste meg for at jeg røyter så gruuuusomt!!!! noen som har ett godt råd mot dette??? er vel sikkert for at jeg ammer....men jaggu godt jeg har litt å ta av oppå der!!!!!!
2 tette - med flette Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Skriver under på denne altså.. Jeg hadde kjempe tjukt hår, men nå er det snart ikke mer igjen hehe. Folk får helt sjokk når jeg bare kan dra ut 50 hårstrå på en gang, flere ganger på rad.. Og for ikke å snakke om sluket i dusjen.. argh.. Er så slitt også så det floker seg noe veldig. Er nok pga ammingen ja, men jeg har ikke noe tips.. Tar gledelig imot jeg og om noen har..
Erisa* Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Heisann! La meg først avkrefte en myte: Man mister ikke håret fordi man ammer, men fordi man har vært gravid! Under svangerskapet skjer mye rart, blandt annet så mister man mindre hår. Etter at man har født, vil man etter hvert miste en del av overskuddshåret, og det kan virke litt skremmende. Noen sverger til dyre shampoer og slikt, men jeg tror egentlig ikke noe hjelper - du får la naturen gå sin gang. Hos meg varte det ikke så lenge, nå mister jeg bare "normale" doser med hår igjen:)
2 tette - med flette Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Haha, så morsomt at alle tror det er ammingen da, har alltid trodd det jeg !! Har tilogmed en venninne som har mistet så utrolig mye hår at det bare er en tufs igjen, og hun vurderte seriøst å slutte å amme pga ekstremt hårtap.. Men det er jo ikke noe poeng i det da ! Jeg har hvertfall utrolig mye tynnere hår nå enn før jeg ble gravid, sikkert halvparten av tykkelsen.
Erisa* Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Hehe, det er jo lett å tenke slik, da, for det er jo når man ammer at det skjer:) Men håret vokser nok ut igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå