mammanov08 Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg har klart det!! I hvertfall holdt opp i 4 døgn nå, målet mitt er å holde opp i 4 mnd, bak det målet ligger ett ønske om å ikke lengre ha lyst på røyk når de 4 mnd har gått. Jeg har røykt 2-4 røyker hver dag, noen helger har jeg holdt opp helt. Da jeg ble gravid virket det for meg uoverkommelig å klare å slutte, men jeg vet at om jeg klarer å holde meg nå i 4 mnd så gjør jeg det bedre for barnet i magen enn ved å ikke holde opp i det hele. For min egen del føler jeg meg litt snytt for de herlige fordelene som skal dukke opp etter kort tids opphold, bedre pust, bedre smaksanser og mere energi. Men det er nok slik storrøykere som slutter opplever det, Jeg har nok røykt for lite til å få de fordelene. Jeg har 3 mnd igjen til termin, og det er herlig å gå uten dårlig samvittighet (selv om jeg har det for de forrige 6 mnd..), og det er herlig å vite at jeg endelig gjør det som er best for barnet. Ett tips jeg synes leger burde gitt til gravide som røyker; Si at de skal holde opp med røyk i to uker, kun to uker, for det er de første dagene som er verst tror jeg, har man klart to uker så er det lettere å klare å holde opp hele svangerskapet, for meg virket 9 mnd uoverkommelig, hadde jeg visst jeg skulle holde opp i to uker da, ingen problem. Da jeg bestemte meg for å ikke kjøpe mere røyk for 4 dager siden, fikk jeg en herlig frihetsfølelse:)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Gratulerer. En dag av gangen er en god plan. Klarer heller ikke å se for meg at jeg skal være røykfri livet ut. Men det betyr ikke at jeg ikke utelukker det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå