Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Del Skrevet 2. september 2008 Det er mange her som sliter med hypermesis gravidarum. Men har dere vært hos legen og sjekket ketoner i urinen? Har dere for mye, må dere få intravanøst. Det er ikke nederlag å dra til legen, eller å bli innlagt på sykehuset. På sykehuset (i alle fall St. Olav i Trondheim) blir man tatt godt vare på. Man får kvalmestillende enten i tablettform eller intravanøst om man kaster opp tabletten igjen. Sykesøstrene der står mer eller mindre på pinne for en. Du kan få mat når du selv ønsker det, og hva som helst. Jeg opplevde at første dag jeg var innlagt, slet jeg med å få i meg mat og drikke. Men dagen etter løsnet det mer og mer. Fikk først rista loff med hvitost (etter eget ønske). Etter hvert begynte jeg å drikke mer og mer. Etter hvert som jeg følte at jeg klarte å holde på det jeg fikk i meg, spiste jeg mer og mer. Jeg var tre turer på sykehuset, men de første dagene jeg kom ut derfra, var jeg alltid i brukbar form. Jeg synes i alle fall det var godt å få pause i spyinga. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138598707-g%C3%A5-til-legen-n%C3%A5r-kvalmen-tar-overh%C3%A5nd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå