Gå til innhold

Hvilke rettigheter ved feil på vogn?


Anbefalte innlegg

Har levert inn vogna vår i butikken vi kjøpte den. Er litt over ett år gammel og har fått beskjed om at understellet mest sannsaynlig må byttes. (Har 2 års garanti). Nå er det over 1 uke siden jeg leverte den inn og fremdeles venter butikken på svar fra leverandør. Det har med andre ord ikke hendt noe på en uke! Ble tilbudt lånevogn, men takket nei da jeg har en gammal som virekt bedre og de ikke kunne tilby samme type vogn som jeg leverte inn.

Hvilke rettigheter har jeg her? KAn jeg kreve og få hevet kjøpet med en reduksjon i pris? Og hvor mye faller en vogn i pris på litt over ett år?

Fortsetter under...

Tror det har blitt kjørt noen saker på dette, og butikken har rett til å prøve å rette oppståtte feil to eller tre ganger før du har rett til å heve kjøpet. Det skal rettes innen rimelig tid ( 14dager?) Klarer de ikke å rette problemet eller om det tar alt for lang tid har du rett til å heve kjøpet og da til den prisen du betalte... Ring forbrukerkontoret og spør så får du klart svar på dette...

Takk for svar. Ja vet at de kan prøve noen ganger å fikse den. Men i kjøpsloven står det i løpet av kort tid, men vet ikke helt hva som menes med kort tid da. Men nå har det jo ikke sjedd noe i løpet av en hel uke. Har sendt mail til hovedkontporet så får vi se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...