Gå til innhold

Hvor mange av dere er sykmeldt nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i uke 18 i følge barnimagen, og har vært ute av jobb siden 19juni, altså siden uke 7 eller noe..har planer om å prøve meg på 60% igjen om en ukes tid... men vet ikke om jeg jobber mer enn et par uker.. jeg er også nemlig plaget av akkurat det samme som nettopp deg.... lykke til altså:)

Jeg har fått 20% sykemelding (foreløpig for 1 mnd) fom. denne uken. Jeg ba selv om det, da jeg ønsker én dag fri til å kunne slippe turdager på jobb, få fysiobehandling, og slappe av. Har begynt å få bekkenløsning, og vil ikke ødelegge meg helt denne gangen. I forrige svangerskap ble jeg 100% sykemeldt da jeg var 5 mnd på vei, jeg ønsker å slippe det denne gangen. Derfor prøver jeg nå å forebygge det med tidlig fysio-behandling og litt sykemelding.

jeg er 100% sykmldt p.g.av hypermessig gravidium(ekstrem svangerskapskvalme) kjeder meg av å ligge hjemme nå,men det er det eneste som funker så er fint nødt til det da:( Ser at jeg trenger en vaskehjelp her snart,orker ingen ting lengre... Trodde ikke det skulle bli sånn av å være gravid:( er 17+2 i dag. ul i morgen

Jeg har vært 100 % sykemeldt siden uke 13..... Har fått svangerskapsdiabetes og eier ikke energi! Har kutta ut alt "godt" og spiser supersunt! Føler meg bedre, men orker fortsatt svært lite! Har bedt om aktiv sykemelding så jeg ihvertfall stikker innom ett par dager i uka å pusler litt :) Nå er jeg 17 + 3 og skal også på ultralyd i morra! Gleder meg!!!!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er sykemeldt 100% og vært det siden uke 12!! har også vondt i korsryggen!!!, begynner å bli bedre no for eg har trent ryggen litt og ikke tatt så tunge løft eller noe som helst tungt arbeid i hjemmet!!.

Regner med å gå tilbake 50% om noen uker kanskje:) vil ikke gå hjemme lenger!!.

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 15. Er så sliten og orker ikke å gjøre så mye. Var sykemeldt noen uker i begynnelsen av svangerskapet oxo pga kvalme og oppkast. Er litt kjedelig å bare gå hjemme, men er deilig å få slappet av og ikke stresse.

Jeg er sykemeldt 50% inntil videre, pga høyt blodtrykk, fare for svangerskapsforgiftning. Fungerer greit i jobb, men legen min påla meg minst 50%, så da gadd jeg ikke krangle. Har ingen ubehag, men jobb som medfører mye gåing og noe mentalt stress, blodtrykket ligger på 140/90 nå, er 19+4 ifølge u-lyd

Jeg er sykemeldt i 20 % pga bekken. Ba om det selv, fordi det blir for lange dager for meg å sitte på jobb. Jobber som sekretær. Så jeg skal gjøre så jeg går tidligere hver dag for at det ikke skal være så lange dager, skulle prøve det i 4 uker også skulle vi se ann neste gang jeg skulle til legen igjen. Håper ikke jeg trenger å bli noe mer sykemeldt enn det, men er litt redd for det, fordi jeg er fryktelig sliten hele tia fysisk og psykisk uansett hvor mye jeg slapper av etter jobb, og hvor tidlig jeg går å legger meg så kjennes det ut som jeg har vært i aktivitet hele dagen.... håper detta blir bedre med å være litt kortere dager på jobben

Annonse

Hei. Er 100% sykmeldt , og har vært det fra uke 7 ca. Er nå i uke 21 og kommer til å være sykmeldt resten av savngerskapet også.

Var først sykmeldt pga ekstrem kvalme og svimmelhet, prøvde meg så en mnd med aktiv sykmelding, men er nå altså fullt sykmeldt, denne gangen pga Kols.

Jobber i barnehage.

Lykke til jenter.

Jeg er 20% sykmeldt, har vært det noen uker nå. Startet sykmeldingen pga veldig mye vondt i hodet. Skal til legen igjen i morgen, og kommer til å fortsette 20% sykmelding (hvis ikke mer). Jeg jobber i barnehage og begynner å kjenne smerter nederst i ryggen og nedover i rumpa (høyre side). Jeg er også veldig sliten og føler ikke at jeg har nok krefter til å ta meg av jenta vi har fra før. Bruker opp alle kreftene på jobben, og det hjelper ikke så mye selv hvor tidlig jeg legger meg. Kan sovne når som helst på sofa´n ihvertfall. Jeg er 20+5.

Noen flere som jobber i barnehage?

Jeg jobber i barnehage, men foreløpig klarer jeg meg. :)

Har bekkenløsning, men det går greit på jobb så lenge jeg ikke løfter så mye.

I forrige svangerskap var jeg sykmeldt hele perioden med kvalme og bekkenløsning + svangerskapsforgiftning på slutten.

Snuppa kom i august 2007, så det er litt rart at det går så mye bedre nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...