Gå til innhold

noen som har peiling på akvarium....?? =)

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda

Anbefalte innlegg

Gjest det spirer og gror
Skrevet

har jo så mange jern i ilden.. *kremt* ;-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva lurer du på da? Har akvarium jeg:)

Gjest det spirer og gror
Skrevet

nei altså.. vi har et kar på ca 65 liter... og nå har vi kjøpt et til på ca 100 liter.. så lurer jeg rett å slett på hva er "bra" ph-verdi? for det har jeg glemt... også lurer jeg på; når vi får det nye akvariet... får fylt det opp med sand/grus å planter å vann.... hvor lenge må det stå før vi kan ha fiskene oppi??

å kan vi evt bruke noe av vannet fra det gamle akvariet å dermed putte fiskene tidligere oppi det nye karet??

ble masse rare spørsmål detta men... :-p

Skrevet

Vi har og ett lite akvarium, og ønsker oss ett større ett, så litt peiling har jeg jo. Hva er det du lurer på?

Skrevet

Akavariet bør stå ca en uke fpør du putter fiskene oppi.

Ph-verdi vet jeg rett og slett ikke, men nå har vi kun ett lite ett på ca 25 liter, og har aldri hatt noe problemer av noe slag der.

Du kan putte noe av vannet fra det gamle oppi det nye og da tror jeg du kan putte fiskene oppi det tidligere. Selv puttet vi oppi fiskene med en gang vi hadde starta det opp, begge gangene, og hadde ikke noe problemer med dette.

Se forøvrig: www.nettakvariet.no, og evnt still spm der

Skrevet

Det nye akvariet bør stå en ukes tid med planter og sand før fiskene flytter inn.

Litt kortere tid om du bruker vann fra det gamle akvariet - poenget er å få i gang de nødvendige bakterier og annet trivelig - slik at du får lavet deg et lite økosystem:-)

Ph verdien kommer helt ann på hvilke fisker du har

Gjest det spirer og gror
Skrevet

ok.. takk for svar... tror det blir litt annerledes me større kar.. å om pumpa er ny eller ikke.... vet ikke helt hvilken pumpe vi skal ha enda....

men det er jo så kjedeli å gå å vente på å få ha oppi fiskene!! :-p

Skrevet

Et lite triks er å gni uggemuggen i fra filtervatten i den gamle pumpen over på filtervatten i den nye pumpen. Da kommer det raskere i gang et hyggelig klima for fiskene :-)

Gjest det spirer og gror
Skrevet

flere som har noe å tilføye??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...