Gå til innhold

wæææ...lekkasje om natta!

Anbefalte innlegg

jeg er nå 23 uker på vei, og i natt våknet jeg av en lekkasje nedentil. Det bare rant av seg selv, jeg klarte ikke å forhindre det. Dette var veldig ubehagelig! Kom også på at jeg for noen uker siden våknet av to ganske store våte flekker i senga, og kunne ikke forstå hva de kom av.

Hva kan dette være? Er det ikke litt for tidlig å få urinlekkasje mellom uke 20-23?? Vet at den del som har født før lett kan få plager med dette. Men dette er min første, jeg er ung og sprek og har aldri hatt noen problemer med slikt før. kan det være fostervann? luktet litt på det våte og kunne ikke kjenne noen spesiell lukt. Er sikker på at det ikke var utflod, da dette var en klar, tynn rennende veske som forårsaket en stor våt flekk i senga! Noen som har erfart det samme? Blir litt nervøs av dette jeg.

Fortsetter under...

da jeg var gravid med jenta mi, trodde jeg at jeg hadde fostervannslekasje i uke 22, da det plutselig rannt masse "vann" ut og jeg ble tilogmed våt gjennom truse og gjennom buksa.. jeg for til legen, og de sendte eg på ultralyd på sykehuset for å finne ut mer..

jeg fikk da beskjed om at det ikke var fostervann og urin.. det var rett og slett utflod.. noen gravide har rikelig vanntynnende utflod, som ser ut som vann... så, det er nåkk bare utflod!

Hei hei :-)

Jeg ville uansett tatt på meg et bind/truseinnlegg og dratt på sykehuset for å få det analysert... Vil ikke skremme deg, men synes det blir feil av noen å trøste deg med å si at det sikekrt var urin eller utflod. Man må være kritisk til slike oppmuntringer og råd på et sånt forum, for det er i de aller fleste innleggene ingen lege eller annet helsepersonell som svarer deg.

Har en veninne som fødte for tidlig i sommer,, da hun fikk høre at det kun var urin, selv om hun ikke klarte å stoppe det... barnet var for lite til å reddes. DETTE er ikke ment for å skremme deg, eller være slem. Men rett og slett fordi at man skal ta alt med usikkerhet alvorlig.

MEN husk, i de aller aller aller fleste tilfellene er det ufarlig. MEN undersøk alltid :-)

Hilsen ikke anonym :-)

har ringt legen min nå. han kunne ikke avskrive at det var fostervann. fikk beskjed om at jeg måtte se det an til i morgen, og også sjekke endringer på sparkene til den lille i magen. men nå er jo den lille i magen ganske rolig fra før av, så synes det er vanskelig å kjenne etter endringer. kan man dra til sykehuset når som helst å få det undersøkt?

Heisann:)

Eg synst du ska ta turen te sjukehuset i kveld for å sjekka. Då har du alt onda kontroll, å du sleppe å gå å engsta deg. Dei på sjukehuset har plikt te å ta deg på alvor, å eg synst ikkje du ska "sjå det an" som legen seie. Alt e sikkert heilt ok med beibien, men så lenge du ikkje har sjekka deg skikkelig, e det ingen som kan sei det for sikkert...

Kjør å sjekk deg i kveld e mitt råd:)

klem

Annonse

Tusen takk for gode råd!:) dro til sykehuset i dag hvor de tok godt i mot meg. Fikk beskjed om at jeg alltid skal sjekke det opp når slike ting forekommer, for man vet aldri. i mitt tilfelle stod alt bra til med babyen:) ble tatt en vanlig ultralyd for å se om babyen hadde bra med fostervann, noe den hadde:) etterpå ble det tatt en ul i underlivet for å se om det kom noe vann ut, noe det ikke gjorde. legen sa at det kunne ha vært luftlommer hvor det har samlet seg fostervann som har sprukket, eller at det har samlet seg en større mengde med utflod som måtte ut. eller det kan rett å slett være en urinlekkasje. ikke lett å si, men uansett så var ikke babyen i noen fare, og det er det viktigste:)

GODT du fikk sjekket det!

Veldig enig med henne over her som skriver at det sjelden er helsepersonell som svarer på disse inleggene... Mange har nok opplevd det samme som deg, men at det bare var urin. Noen få opplever at det er forstervann og kan være alvorlig.

Slike ting må man for all del alltid sjekke med legen/sykeshuset, godt du gjorde det!

samme som med småblødninger. KAN være normalt, oftest er det helt ufarlige blødninger fra livmora eller noe. I noen få tilfeller, kan det dreie seg om SA eller MA, som det gjorde i mitt. Jeg ble rådet av de her inne, samt legen, om å bare se det an, var nok helt normalt. Viste seg etter 6 uker at jeg hadde en MA!

Ikke at jeg kunne gjort noe til eller fra, men grusomt å gå å lure, så viser det seg faktisk at det er noe galt...

Prater meg bort her. Uansett, godt du sjekket:-)

ja var godt å få bekreftet at alt stod bra til ihvertfall:) nå slipper jeg å gå å bekymre meg. synd å høre om din episode Løve venter nr 2 i januar. synes det blir for dumt når legene sier at man skal se det an. hva skal man se an da??? skal man vente på at det er for sent å gjøre noe da eller? Er jo egentlig det legen sier. Nei, heretter skal jeg ringe direkte til sykehuset! De tar deg ihvertfall seriøst og tar deg inn til kontroll når det måtte være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...