Gå til innhold

Bittelitt redd .. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!!

Føler jeg må spørre om en ting her, dere som er ca. like langt på vei som meg :)

Er det normalt at magen er hard så å si hele tiden? Før var den mer myk på en måte, men nå er den helt annerledes. Babyen sparker, og alt virker normalt, men er likevel bekymret! Er det kynnere? Er de i såfall farlige når de varer "hele dagen"? Håper noen vet, bekymrer meg stadig vekk for nye/uvante ting. Noen flere førstegangsfødende som har det likens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er i allefall også det. Tror det er normalt så lenge det ikke er vondt :)

Skrevet

Jeg har det også sånn. Trodde først at det var babyen som kom "svømmende" lenger fram, men det er vel kanskje kynnere?

Har det ganske ofte og lenge. Føler meg litt mer gravid da, ikke bare bløte bilringer... :-D

Håper og tror at det skal være sånn.

Skrevet

Takk for gode svar! Stilte det samme spm. på 2. trimester, og de hadde visst de samme "problemene"! Tror & håper det er ingenting å bekymre seg for :))

Skrevet

magen min er også blitt hard hele tiden! Men det er vel bare at det som var slapt før har blitt stramma inn:P Sunt tegn på at det vokser og gror tror jeg:)

Skrevet

Magen min varierer. Noen ganger er den hard, andre ganger er den mykere.....

Snakket med søsteren min om kynnere, og hun sa at de kjennes nesten ut som menssmerter, og det har jeg hatt en del av - så da har jeg vel hatt en del kynnere da??!!!!

Skrevet

Hei,

jeg har det på samme viset. Har vært værre nå siste tre dagene, muligens fordi jeg har oppjustert treningen litt. Og nå er det hardt og det kjennes som menssmerter, mest om natten. Smerter er kanskje å ta i, mer ubehagelig, kjenner det knyter seg litt i magen. Hjelper å skifte stilling, men ligge flatt i sengen går ikke. De jeg har nevnt dette for sier alle at dette er typisk kynnere. Magen knyter seg og det murrer i mellomgulvet, totalt ufarlig. Da trøster jeg meg med det. Men jeg har UL på mandag, da skal jeg ta det opp med legen min for sikkerhets skyld.

Hvis du har smerter synes jeg du skal ringe jordmor/ lege. Men er det "mensmurringer" og hardt så tror jeg det er ganske normalt:-)

Skrevet

det er helt normalt, det er mere press siden barnet begynner å bli større. trenger ikke å være kynnere. jeg var hard på magen hele tiden fra jeg var 4 mnd sist og det samme nå.. så bare kos deg med magen din...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...