Gå til innhold

burde jeg bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette syntes jeg hørtes ut som tull, tøv, fant og fjas. Jeg har selv diabetes, er gravid med nr 2. Har kun har diabetes i 1 år. (type 1) Fikk diabetes, som lyn fra klar himmel, i en alder av 26 år. Er eneste i min familie med diabetes. ( og da har jeg telt med nesten alt av tre,fir,fem menninger, søsken av besteforeldre osv...)

Faren for at ditt barn skal få diabetes er minimal! Søk det opp på lommelegen eller tilsvarende side, mener det sto nevnt der prosentvis sjangse for arvelighet. Husker ikke tall og gidder ikke slå det opp akkurat nå, men jeg husker jeg slo det opp da jeg fikk vite jeg var gravid denne gangen, da jeg var redd for å gi min tilstand videre til ett barn.

Det er da dessuten ikke en sykdom, mer noe man bare må forholde seg til at man mangler.

Hei jeg fikk også diabetes fra klar himmel for fire år siden, og ingen i min familie har det. Jeg og mannen min prøver no og få barn og det er jo små sjanser for at barne ditt får det. Det jeg har spurt meg selv om er vist barnet mitt skulle få det er det egentlig så ille og ha diabetes? Men det er i verste tillfelle. Men med så små sjangse for at barnet skal få det er jeg villig til og prøve.:-) Lykke til med din avgjørelse.

Annonse

• 2 uker senere...

Hei :)

Jeg er diabetiker og venter mitt første barn nå :) Jeg kjenner mange andre diabetikere som har flere barn, og ingen av deres barn har fått diabetes! Eneste er at når man er diabetikere og ønsker å bli gravid, så er det viktig å planlegge det, og ha hba1c under 7. Man får en veldig god oppfølging under svangerskapet som diabetiker, noe som jeg ser på som svært positivt :)

Ønsker deg masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...