Gå til innhold

Smart duo kombi eller City Cross?

Anbefalte innlegg

Har endelig landet på to alternativer. Men vanskelig nok å velge. Smart duo er liksom mer komplett ettersom den kommer med alt i ett og en ikke må kjøpe tilleggsutstyr. det er en rimelig vogn ogg så er bagen litt større. Men tyngre. City cross er så lett og city bagen kjempegrei. Men dyr....

Jeg har en gammel svær Simo stående til bruk som sovevogn når baby blir større og kanskje i barnehage, så en ny vogn er til mer aktivt trillebruk og ta med på tur i bil/tog osv.

Hvor stor er forskjellen på de to ift størrelse og håndterlighet synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138596430-smart-duo-kombi-eller-city-cross/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville lagt i de kr ekstra og kjøpt city cross, den er kjempelett å håndtere og tar ikke så stor plass i bilen.(går å ha den på tvers og på langs i vår stv) Min 4åring klarer lett å manøvrere den;o)!

Bagen er mindre, men er ikke så viktig, for den holder til babyen er stor nok for sittedelen. Datteren min er 6mnd om 10 dager og har fortsatt god plass i bagen, men må nok bytte når vi må ta frem voksiposen, men da kan hun ligge flatt og er veldig lun også som sportsvogn.

Skjønner ikke hvorfor "alle" skal ha så store bager, tror ikke jeg hadde brukt bagen no særlig lengre enn ca 6-7mnd uansett jeg da...

(Min bror har en smart duo og den fyller hele deres bagasjerom...i stv og de tar heller me en liten trille når de skal kjøre fordi d er for tungvint..)

Men uansett ønsker jeg deg lykke til me valget, er ikke lett;o)

Ps. har selv citycross og er veldig fornøyd;o)

Hei! En annen ting som er kjekt med city crossen er at du får "ny" kalesje til sportsvogndelen. Det er kun understellet som blir brukt hele tiden, og da får du ikke fargeforskjeller når du skifter til sportsvogn. Det eneste jeg skal kjøpe av tilleggsutstyr er fotpose til sportsvogna. Har vært ganske usikker på hvilken vogn jeg vil ha, men angrer ikke et sekund nå...

Lykke til med vognkjøp!!

En ting til som taler for CC er at man kan ha forskjellig farge på bag og sportsdel, så da får man nesten en ny vogn når du går over fra bag til sittedel :o)

Vil man ha en lys farge kan man ta d på bagen, og ta mørk sittedel da den har lettere for å bli møkkete ettersom barnet blir større, veldig praktisk;o)

Tips; hvis du bor i nærheten av strømstad (vi bor 3 timer unna) så ta kontakt med Kattis babyshop: vi kjøpte 2009 modell City Cross med City Bag og der får du med fottrekk, stelleveske og regntrekk i prisen!

Vi betalte 5990 norske kr! Her til lands er det endel lapper mer...

Den er kjempefin og jeg gleder meg til tulla kommer om ca 4 uker :)

Har hatt simo og brio til de 3 eldste, og ville absolutt prøve ut emmaljunga denne gangen.

Virker helt suuuuper!!!

Sjekk ut www.kattisbabyshop.se -der kan man maile med dem og få priser raskt!

Lykke til!

Jeg har hatt city crossen min nå i snart 2 år, og er fortsatt knallfornøyd med den!:) Bruker den fortsatt til min gutt som er litt over 2 år, vi triller fortsatt en del tur så bruker den ennå.

En ting med smart duo kombi er at den visstnok skal ha "en kalesje som enkelt kan skiftes mellom ligge- og sittedel, uten kalesjekjole". Dette var sitert fra nettsidene deres. Hva de mener med "uten kalesjekjole" er litt uklart. Hvis du ser på et bilde av smart duo ser du at kalesjen på bagen er ganske kort. Hvis det ikke er noen forlengelse når du bruker sittedelen vil det muligens bli en glippe mellom sittedel og kalesje når du har den i full liggestilling. Bare en ting du kan sjekke hvis du bestemmer deg for den vogna;) Men jeg ville tatt city crossen da:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...