Gå til innhold

Stor muskelknute i livmoren. Flere?

Plutselig_gravid

Anbefalte innlegg

Ble sendt på kk for en ukes tid siden pga smerter i livmoren. Viste seg at jeg har en muskelknute på 8-9 cm i diameter helt nede i livmoren. De to legene som påviste det mente den mest sannsynlig ville vokse i løpet av svangerskapet. Skal få oppfølging, heldigvis. Neste ul blir ordinær ul i uke 18.

Nå er jeg bekymret.

Flere som er eller har vært i samme situasjon. Hvordan gikk det? Måtte dere ta keisersnitt før tiden? Kunne dere føde normalt? Stjal svulsten næring fra bebisen?

Hvordan lå deres muskelknute plassert?

Fortsetter under...

Jeg har ikke dette selv, men mamma hadde da hun skulle ha meg. Den var stor som en appelsin og lå midt i åpningen, så vaginal fødsel var umulig. De fant den ikke på henne før hun var gått 14 dager over tiden og skulle kures. Det ble da selvfølgelig ingen kur, men keisersnitt. Tror ikke den hadde tatt noe næring fra meg.

Dersom den sperrer for åpningen hos deg, vil jeg anta at du må ha keisersnitt litt før tiden for å være sikker på at fødselen ikke starter av seg selv. Men alt dette vil du jo få mye bedre beskjed om fra sykehuset, og det er bra de har funnet den så tidlig, så du får oppfølging fremover. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...