Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hva er fordeler og ulemper ved bruk av smokk? Er usikker på om jeg skal bruke smokk på mitt barn eller ikk..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 FOR: barnet sutter ikke på tommelen, noe som er mer skadlig for tennene enn de nye smokkene er. når barnet er stort nok til å slutte med smokk trenger dere bare å gjemme unna smokkene, kaste de, sende de til julenissen osv. Tommelen er det ikke like enkelt å gjemme bort, så barnet vil fortsette med det endel lenger. MOT: smokk ser ikke bra ut. smokker koster penger. smokker må kokes med jevne mellomrom. det er noen ganger vanskelig å avvenne de smokken, kan bli noen dager med mye gråt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Gutten min brukte ikke smokk å suttet ikke på tommelen. Skal ikke ha smokk til tuppa heller. Gutten til søsteren min brukte smokk, og han voknet hver gang smokken falt ut om natten Ca hver time.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Nå er det ikke alle barn som blir like avhengig av smokken. Men det vet du jo ikke før du har prøvd. Sutteklut er også noe du kan prøve deg på. Men jeg ville prøvd smokk og jeg så barnet begynte med tommel hvertfall. Jeg er elles helt enig i lista til første anonym. Men en ting på negativ, er tennene. De kan komme i skjevstilling. Men hvis man passer på at barnet ikke slutter for sent, så går det vel som oftest bra. Min gutt er 1,5 år. Han får nå bare smokk når han skal sove, eller om han er veldig lei seg. Å så er det veldig viktig å ta ut smokken når barnet skal prate. Jeg har alltid tatt bort smokken om vi er ute, eller om noen snakker med gutten min.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Det finnes også ortodentsmokker nå..
fikk3flottesønner Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 ja kanskje går vi for lettvinte løsninger, men jeg tok med smokk på fødeavdelingen. Gutten vår så ut som han fikk en gullklump i munnen. Han hadde utrolig sugebehov og puppene mine var fullstendig ødelagt. Vi tok han med til kaptein Sabeltanns smokkeri i sommer, hvor han hadde en full seremoni da han ga fra seg alle sine smokker- nesten 2 år. Det ble sutring i den påfølgende uka, nå er det hele glemt. tror jeg tar med smokk på føden denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Jeg fikk ikke smokk da jeg var liten. Men jeg brukte tommelen. Og den brukte jeg helt til jeg gikk i første klasse på barneskolen. Ikke så veldig kuult... Noen jeg kjenner er også helt på tommelen, og putter den inn i munnen om natta - helt uten at h*n vil det selv. (Stor nok til å skjønne at dette burde tatt slutt for lenge siden). Om tannstillingen blir litt skakk, så går nok dette tilbake i de aller fleste tilfeller, og hvis ikke - ja da må vel barnet ha regulering i verste fall. Og det kan man jo ikke vite på forhånd om barnet måtte hatt uansett. Jeg bruker i hvertfall smokk til mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå