Gå til innhold

gravid for første gang og skal reise til usa

nætt

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har planlagt å reise til Florida når jeg er i uke 30, og skal etter planen være tilbake igjen når jeg er i uke 33. lurer på om det er noen andre som har erfaring med å reise så langt, og om det anbefales?Selv har jeg en tarmsykdom i tillegg, men denne har jeg merket lite til under svangerskapet..Har så lyst å ta en siste reise sammen med min kjære, før vi skal bli en familie men er veldig usikker på om dette er noe jeg vil ta sjangsen på. Håper noen har gode råd og tips!!

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Meg og min kjære hadde planer om en Florida-tur under graviditeten også, men vi tenkte at vi heller sparer til Flroida-tur i noen år. Da kan vi ta med oss jenten vår, og ta turen til Disney world med henne. Vi tok derfor heller en kjærlighetstur til Praha i stedet. For det første er det nermere Norge hvis det sku skje noe, samtidig som flytiden er sykt mye lengre til USA enn Tsjekkia. Er å anbefale vertfall. Du burde kanskje sjekke opp med legen din å høre om det er forsvarlig å reise når du er 30 uker på vei. Tror det er strengere regler for dette når du reiser utenlands. Jeg fikk faktisk spørsmål av kabinansatte på flyet hjem fra Praha, og de spurt hvor langt jeg var på vei. Ikke bare av nysgjerrighet men av helsemessige årsaker. Dette var i august og jeg var rundt 28 uker på vei, og allerede da hadde de en skeptisk mine i ansiktet. Så du bør nok få unnagjort kjæreste-turen før det blir mer stress enn kos;)

• 3 måneder senere...

Hei,

Jeg er selv førstegangsfødende, og skal til Florida på 17 dagers ferie. Vi drar når jeg er i uke 23 og reiser hjem når jeg er i uke 25. Har forhørt meg med flere leger og de sier alle at det burde gå veldig greitt så lenge formen er fin, og en bruker støttestrømper under flyturen.

Vi ser også på dette som en slags 'siste' kjæresteferie før vi får barn, og har tenkt å stooooorkose oss:-)

God tur og lykke til:-)

Jeg fikk tilbud om å reise til USA rundt uke 30. Legen min anbefalte meg å ikke dra, fordi det kan bli komplikasjoner osv. Syns det var kjipt da, men det er jo viktigere for meg at bebisen har det bra enn at jeg får en ferie.... Syns du skal høre med legen hva han/hun sier!! Det er jo en veldig lang flytur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...