Gå til innhold

Er dette vanlig? (baby 3 uker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har ei lita tulle på 3 uker og jeg syns at hun til tider er veldig utilpass. Akkurat som om noe plager henne. Hvis jeg legger henne ned i vugga eller noen annen plass begynner hun straks og gråte, hun roer seg kun på fanget eller over skulderen. Hun har nok en del luft plager, promper og kaver mye om natten, men kan det være det som gjør henne så utilpass resten av dagen?

Jeg trodde også (ja man tror mye før de kommer:)) at det skulle gå an å legge en trøtt og mett baby i sengen og at hun da skulle klare å sovne sånn noenlunde av seg selv, men neida hun gråter og må bæres. Kan det være at hun føler ubehag ved å ligg på rygg? Noen som har vært borti det?

Håper noen her kan gi meg noen tips eller råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og snakk med en kiropraktor, da får du skjekket om ryggen og nakken er fin, de ser og om de er luft i magen. de er ikke dyrt og du er på den sikre siden..

Skrevet

Tror nok dette er ganske normalt. Mange små liker best nærhet og kroppskontakt i starten. Om hun roer seg når dere tar henne opp er det nok ikke luftplager hun har. Førstejenta mi måtte bæres hele tiden og elsket å ligge inntil oss. Snuppa jeg har fått nå liker å ligge alene og se seg rundt. Det er så forskjellig fra barn til barn. Tror jeg ville ventet med å dra til kiropraktor, får/har hun kolikk/luftplager lover jeg at dere merker det. Da skriker de som regel til samme tidspunkt hver dag og i opptil flere timer i strekk. (Førstemann hadde kolikk) Husk: man kan aldri skjemme bort en så liten baby! Nærhet gjør de trygge. Tiden kommer tidsnok til at dere får startet med ordentlige rutiner. Lykke til!

Skrevet

Små barn elsker og trenger nærhet for at hjernen skal utvikles normalt. Det er ingen barn som blir bortskjemte av masse nærhet, små barn har ikke evnen til å være utspekulerte. En liten avsporing bare, men jeg tror det er så uendelig viktig å ha de masse inntil seg, selv om det til tider er veldig slitsomt og altoppslukende.

Skrevet

Jeg har også ei jente på litt over 3 uker. Hun sovner også nesten utelukkende når hun blir bært, eller vugget på fanget.

Tror det er ganske normalt :) Vi har prøvd å gi henne smokk nå, og da ser hun ut til å roe seg bedre alene, selv om vi foreløpig må sitte å holde på smokken for at ikke hun skal miste den med en gang :)

Skrevet

Slutter meg til fornuftige folk over! Nærhet er viktig! Kan for øvrig anbefale elastisk bæresjal - da får du armene fri. De kan ligge i fosterstilling i det og kan derfor brukes fra de er bittesmå. Jeg var veldig fornøyd med Moby - kjøpt på nettet til ca 400 kr. Lykke til som mamma!

Skrevet

Hei! Dette minner veldig om gutten min for 3 uker siden. Han har fått kolikk (men ikke dermed sagt at det er kolikk babyen din har), og det startet slik du beskriver. Be om hjelp raskt hos HS dersom du synes det blir mye skriking. MEN når det er sagt: Prøv med bæresjal! Det er det eneste som funker for sønnen vår. Der koser han seg. Kan ligge litt trangt, kan ammes, OG han får prompet masse! Mye mindre skriking de to siste dagene etter at jeg fikk til det med bæresjalet!

Skrevet

Hei.

HI her , takk for mange fine innlegg og tanker. Ringte kiropraktor i dag og fikk komme i dag. Der fant han en kraftig låsning i nakken samt i korsryggen og at det nok hadde plaget henne endel, samt gitt henne luft i magen. Vi skal tilbake på fredag og han mente at vi da eller kanskje allerede i dag ville merke forskjell. Så vi er veldig spente:)

Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...