Gå til innhold

Legger alle på rundt 6 mnd seg i 7-8 tiden her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er ikke i seng for kvelden før 22-22.30 han. Har ikke prøvd å legge ham før, men han sover ca 8 timer så hvis jeg legger ham tidlig så betyr vel det at jeg må opp i 5 tiden om morgenen. Eller justerer søvnmengden seg også sånn at han fortsatt sover til rundt 9 dagen etter? Har ikke helt sett poenget i å dytte ham i seng tidlig for han blir ikke så trøtt at han sover mer enn 1 time av gangen før sent om kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er vel etter min mening å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.

Minien din trenger å komme seg i seng tidligere, da dagene hans er harde maraton økter, siden disse små utforsker, og utvikler seg hver eneste dag. Da er det godt for dem å legge seg tidlig , å få hvilt kroppen sin.

altså , når barnet ditt er 3 år, regner jeg med at du kommer til å legge han rundt åtte (+ , -)

Hvorfor ikke begynne nå?

Han må jo lære seg at han skal sove , å ikke minst sove lenge.

Du vil nok sikkert få noen debatter med han nå i begynnelsen , men det er du (dere) som lager og skaper tilværelsen hans. Det er dere som lager rutinene.

Begynn å legge han i 19-20 tiden , det er min mening.

Da vil han for det første få en god rutine , samt gode søvn vaner.

Og dere vil få tid for dere selv ! Pause til å være kjærester , evt bare daffe litt :-)

Har forretsen hørt at det er noe med temperaturen på barnet , når det legger seg fast tid hver kveld... Men husker ikke helt åssn det var , men det er sikkert noen her inne som vet :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville startet med å prøve å legge han tidligere, om jeg var deg. Jeg ser nå at jeg er kjempe glad for at snuppa legger seg kl 19, for det er utrolig godt å ha voksentid alene med samboer før vi selv legger oss. Nå er eldste jenta 3 år, men vi håper å få lagt minsten til samme tid etterhvert... Lykke til!

Skrevet

er enig med disse som allerede har svart deg..

jeg hadde det slik som deg med emilie fram til hun var 4mnd... off, da orket jeg ikje å ha henne oppe så sent på kvelden.!.

følte jeg aldri ble skikkelig opplagt til dagen etterpå... ble rett så slett litt lei.!.

så nå legger hun seg klokken7 og jeg gleder meg til kvelden kommer. er deilig å ha tid for seg selv og gjøre ting enn ikje får gjort på dagen :o)

så syns du skal begynne å legge den lille tidligere på kvelden, du vil merke med enn gang hvor deilig det er å ha tid for deg selv!

Skrevet

hei du;)

jeg har hatt litt problemer med søvn og snuppa og har derfor lest en del om detta og prøvd ut..

lest at kroppen har en tempratur regulering som gjør at man blir trøtt ca rundt sju ( disse små) og begynner å våkne til rundt seks, sju . har prøvd å legge snuppa på forskjellig tidspunkt og det viser seg at hun våkner ca halv sju uansett om hun legger seg seks, sju , åtte eller ni... så har begynt å legge henne halv sju, da får hun tolv gode timer på øyet:) har ¨til og med funnet ut hun ofte sover lenger hvis jeg legger henne tidl enn seint. dette fordi søvn avler søvn,)

det tar visst ca en uke før kroppen tilpasser seg en ny rytme, så det kan jo være det tar litt tid før gutten din begynner å sove til andre tider hvis du velger å legge han tidligere.)

men alle barn er jo forskjellig og da;)

Skrevet

Jeg hadde det slik som deg. Prøvde iherdig å legge liv hvertfall før 21 ei stund, men hu våknet etter ca 1/2 til 1 time- og var LYS våken.. Så da ble det jo ofte til at hun fikk bli med opp igjen. På den tiden spiste hun nok ikke så mye grøt, og jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Men nå er det annerledes, uten at jeg kan huske at vi har gjort så veldig mye annerledes :S Hun får så klart mere grøt nå, og hun legges alt mellom 19- 21. Hun våkner noen ganger, men da putter jeg kun i smokken så sovner hun igjen med en gang:) Jeg var også redd hun skulle våkne kl 04 hvis jeg la henne før, men hun sover nå så og si hele natta også står vi opp 7.30- 8. Tror det går seg til jeg. Men er nok kanskje greit å prøve å legge de før 22-23, da de både venner seg litt mer til det, og at det er godt med litt alenetid som de andre sier..

Lykke til:) Går seg nok til etterhvert

Skrevet

Jenta mi og legg seg seint. Så lenge ho får ein samanhengande kvileperiode, så ser eg ikkje problemet. Eg lar ho heller sove litt frampå om føremiddagen, og ho søv når ho er trøtt på dagen. Skulle ho lagt seg kl 19, ville ikkje pappaen hennar fått tid med ho i det heile då vi har ein treåring som krev oss etter arbeidstid og fram til kl 1930, og eg hadde måtta amme om natta. Gjorde det sånn men eldstemann også, og det gjekk veldig greitt. Byrja å legge han tidlegare når han vart litt eldre.

Skrevet

Her legger han seg også rundt 18.30-19.30. Og det er helt fantastisk å ha kvelden for oss selv! Han sover til mellom 06.00-08.00 som han vil og legger seg når han vil. Enkelte dager er han stuptrøtt kl 18.30 andre dager vil han våke til 20.00 men senest 20.00. Med grøt nå sover han 5 timer ca før han skal ha mat igjen på nettene. Det er lenge til han å være men er jo en smørblid klump når han våkner på morgenen etter ca 12 timer søvn! :)

Dessuten har ikke menneskekroppen godt av å være oppe på nettene, for den er faktisk foråndsinnstilt på at nyrene og leveren renses på natta, og det får det ikke gjort når man er våken.

Små barn har ikke på langt nær like god lever/nyrefunksjon som oss voksne så det er viktig med tidlig natt i stedet for å sove til langt på formiddagen! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Nå er han lagt...og han sover faktisk. Melkekoma ;)

Får se hvor lenge han ligger før han våkner, men er kjempefremskritt at han ikke våknet da jeg la ham i sprinkelsenga.

Håper, hvis han våkner, at han sovner igjen etter litt pupp.

Tør ikke juble før vi har fått ham i seng på denne tiden noen dager på rad, men en god start. Tvi tvi til oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...