Gå til innhold

Informasjon fra jordmor Siri og moderator Hannah

Anbefalte innlegg

Vi outer ikke brukere her hos oss, vi har heller aldri gitt opplysninger om en bruker til en annen bruker, selv om vi blir bedt om det til stadighet.

Nå har vi slettet dr Yppert etter dennes ønske nå i går. Det er fordi noen av dere her inne har vært så ufine og oute ham og hans familie. Noen har lagt ham ut med navn og bilde av familien hans, dette godtar vi ikke og har heller aldri godtatt her hos oss.

Moderator Hannah kjenner ikke denne personen, og det gjør ikke jeg heller.

Slik som det var her i går kveld, så har ikke vi tid til å lese innlegg, men da blir alt slettet så fort det lukter av uthenging. Noen brukere ble også sperret for å holde dem unna.

Vi har en klar politikk her på at vi ikke outer brukere, men vi sletter når vi syns det er nødvendig, og dette vil vi fortsette med.

Ha en riktig fin dag videre!

Fortsetter under...

Det er en ting jeg lurer på. Kan slik offentliggjøring gå i mot norges lover? (Det kan det jo i enkelte tilfeller, forresten)Og i så fall, ved en evnt anmeldelse, vil dere oppgi personalia til politiet ved forespørsel?

Så i enkelte tilfeller hvor man kan vise til direkte trakkasering av navngitte personer og deres familie vil det være mulig altså. Og i så fall så regner jeg med at upassende innlegg som er slettet også er lagret ett sted. Eller?

Er helt enig med dere i at man bør holde seg for god for å legge ut navn og annen info om brukere her inne..

MEN for å være ærlig så synes jeg det er helt utrolig at han har fått styre på den måten han har gjort så lenge, og at han og dere på en måte kan skylde dere selv for at det gikk som det gikk..

Annonse

Det er fordi noen av dere her inne har vært så ufine og oute ham og hans familie. Seriøst??????? Hvordan har dere latt han styre? Mobbing satt i system med tillatelse fra dere!! Fy flate dere er kvalme.

Dere godtar ikke outing, men mobbing og trakasseringen han har holdt på med har dere godtatt hele veien. Og nå synes dere de som outet ham sånn at stakkars yppert måtte trekke seg var ufine?! Hvem er det dere egentlig ønsker å ha som brukere her?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere har godtatt så mye dritt fra ham, med mindre dere har en eller annen grunn vi "vanlige" brukere ikke vet om. Noe må det i alle fall være. Voksne mennesker sitter ikke og ser på at andre slenger så mye dritt, uten å gripe inn når de ikke bare har muligheten, men også ansvaret for å stoppe det.

Outing er ikke lov, det er heller ikke mobbing og trakassering, men så lenge det kom fra Yppert var alle regler glemt..

Jeg skjønner greia med at det var ulovlig å alt det som skjedde i går. Å da tok dere affere ganske så fort. Men det har ligget andre innlegg her inne over lengere tid som er like ille.. HVORFOR? Hvorfor blir ikke de slettet like fort?

Dere forskjellsbehandler brukere her inne!

Fikk med meg av debattene igår at det kunne være tvil om det var riktig person som ble navngitt. Har ikke dere (siri og hannah) nå bekreftet identiteten hans ved å legge ut et sånt hovedinnlegg? Uansett om "alle" vet hvem det er reagerer jeg på at dere bekrefter at det var riktig person på den måten. Kunne vært formulert på en annen måte av hensyn til brukeren. Vet forøvrig ikke hvor ille han selv har vært, har sjelden gått inn på hans innlegg eller tråder startet av han.

Yppert har rakket ned på så godt som alle sammen her inne, i mer eller mindre alvorlig grad. Når en person får lov til å komme med drapstrusler uten at moderator reagerer, så er det noe som ikke henger på greip. Det er begrenset hva man kan tillate seg å si.

Jeg synes ikke det er greit at en bruker blir oppgitt med navn osv, og i dette tilfellet var det jo ekstra ille nettopp fordi denne brukeren har utagert som han har gjort på dib. Jeg skjønner veldig godt at det må være ytterst ubehagelig for denne personen nå i etterkant.....

Jeg har ikke gjort eller sagt noe som gjør at jeg skal få kontoen min slettet fra dib. Yppert derimot burde vært slettet for lenge siden.

Moderator Hannah og Jordmor Siri er selv skyld i mye av det som er skjedd. Hadde de tatt affære og slettet dr.yppert som bruker etter all den dritten han har lirt ut av seg, så ville ikke dette ha skjedd. Saken er at en bruker her inne ble lei av "mobbingen" hans, og hevnet seg dermed ved å gi ut personopplysninger. Om moderator hadde hatt litt krutt i ræva, kunne hele denne tragiske personen fått advarsler nok til å kutte ut, før han gikk for langt! Så jeg synes faktisk at dem kan skylde seg selv, begge to!

Annonse

Hmmmmm skal vi se her. Jeg ønsker at enkelte anonmye skulle blitt festet lodd på føtterne og senket til havetsbunn.

var det er drapstrussel?? den setningen lignet vel kanskje en jeg sett før et sted.

Hmmmmmmmmmm, jeg synes gråblå øyne er noe hersk??

Uææææ, personhets kanskje???? eller not.

alle som spiser hamburgere og er fete skulle skamme seg!

hmmmmm, personhets eller en rettmessig mening , noen tross alt har rett til å ha. Det er muligens en fordomsfull og dårlig mening, men likefullt, helt lovlig å ha.

jeg vil kjeppjage alle Frp`ere!! Hmmmm vil jeg nå virkelig det eller tar jeg litt i or å få frem et poeng?? man kan jo lure.

Til syvende og sist, Har jeg virkelig disse meningene ?? Beviser det hvem jeg er?? Får jeg ikke være på dib da?? osv, osv.

Vel de mere oppegående skjønner meget godt mitt poeng her.

Det er stor forskjell på å henge ut nick og de "personene" de utgir seg som på nett og å henge ut en virkelig person med fullt navn, adresse, navnet på barna, yrke osv. Dere som ikke skjønner forskjellen på dette burde tatt dere en pause fra internett.

Her inne "leker" vi, vi er ikke oss selv som virkelige personer, vi skjuler oss bak andre navn og identiterer og ingen vet hvordan vi egentlig er. Når noen plutselig blir virkelige personer, er ikke leken morsom lenger. Da er det på tide å slutte.

Nei, leken er ikke morsom lenger for de/den som har blitt avslørt, og nå forstår at hele arbeidslivet henger i en tynn tråd.. Jeg hadde aldri i verden tatt denne personen seriøst ute i det virkelige liv!

Det er enorm forskjell på å skjule seg bak et nick for å kunne snakke om ting uten å bli gjenkjent av naboen, og å skjule seg bak et nick for å leve ut sine syke sider. Om du ikke skjønner det så er det kanskje du som burde ta en pause.

Skjerp deg, du er vel mer intelligent enn det der? Eller gjemmer du deg bak et uintelligent nick?

Akkurat det du sier der, at du hadde ikke tatt denne person seriøst IRL, derfor er det så "farlig" å navngi personer på denne måten.

Hva med jobben til denne personen? Du aner ikke om denne er slik i virkeligheten, du bare antar. Og nå vet du faen meg hvem det er også.... Vet til og med hva ungene heter... Den er for drøy, altså!!

Det er personen selv som er grunn til at jeg ikke hadde tatt ham seriøst ute i det virkelige liv. Han har kun seg selv å takke, ingen andre.

Jeg er helt enig i at man ikke skal avsløre hvem noen er, men akkurat i dette tilfellet er jeg bare glad for at det skjedde.

Det at du ikke kan ta ham seriøst for det han har sagt og gjort her inne, betyr jo ikke at han ikke kan være utrulig dyktig i arbeidet sitt.

Akkurat derfor er det jo tragisk at identiteter blir avslørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...