Gå til innhold

Noen som har heltre gulv? Hva kostet det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du kan få det opp til 1200 kr kvm...

Men hva har dere og hva kostet det? Hvor kjøpte dere det?

(Heltre gulv er vel der en legger en og en planke?)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har, men ikke i edeltre eller regnskogtømmer. Bred furuplank. Passer fint til huset ellers. Var ikke så dyrt heller. 1200 kr kvm. Hælle måne:)

Skrevet

Ja, hadde i grunn lyst på heltre eik..

Men åssen er ditt overflate behandlet? er brede gulvplanker jeg ønsker også...

Skrevet

Vårt kostet 640 pr kvm, men vi fikk vel kanskje prosenter på det... Det er ganske dyrt men ikke over 1000 kr!

Skrevet

Husker nok ikke hva vi betalte for gulvet. Vi kjøpte ganske mye der samtidig og det er jo 5 år siden nå..

Men ja, man legger en og en planke, men det tar veldig lang tid og mer jobb enn med laminat el parkett.

en guri så fint det er, og veldig lunt og deilig, men siden vi har furu blir det jo veldig fort riper, tåler lite og er veldig mykt. Fordelen er jo at om man får et kjempe hakk, legger man bare på vann i hakket og da utvider det seg igjen (ikke alltid med 100% resultat, men det hjelper mye)

Skrevet

Vi skal få noen til å legge det.

Men er nok heltre jeg vil ha, er det jeg trodde det var.

Skal he brede bord på veggen også, i panel. Blir nok lik gulvet...

Men har du oljet eller lakket eller malt gulvet?

Hva er forskjell på det? (Jeg skal ikke ha malt gulv, syns det er kjempefint! Men for mye jobb og ting syns så fort...)

Annonse

Skrevet

Mitt er lakket. Men skal slipes ned snart og da er det mulig jeg finner ett annet alternativ. Oljing eller luting. Man skal forresten ikke lute eik. Det blir skjoldete.

Skrevet

Er lakkert kanskje mest holdbart til små barn?

Må det slipes ned og behandles på nytt ofte?

Skrevet

Gulvet vårt er oljet... og det vi har ikke behandlet det etter at det ble lagt. Like fint, bortsett fra slitasje (riper og hakk...og slik som man må regne med på heltre furu)

Andre tre-typer har jeg ikke så mye kjenskap til , men det er visst ikke mye som er mykere enn furu...

Vet ihverfall at kvm prisen ikke var stort høyere enn laminat....

Skrevet

Vi har det ikke selv, men jeg ser at Montér har noe på kampanje nå.

Heltre furu, natur ubehandlet nordic til 259,- pr. kvm.

Heltre furu, natur hvit artic til 329,- pr. kvm.

Heltre bøk, ganske lys til 899,- pr. kvm.

Heltre bøk, mørk sjokoladebrun til 899,- pr. kvm.

I barndomshjemmet mitt er det lutede furugulv, veldig fint, men se opp for flis i foten.

Skrevet

Jeg hadde lutet tidligere, og spesielt på kjøkken skaper det mye jobb. Da jeg la nye, lakkerte jeg alt, men liker bedre den luta stilen. Ulempen med furugulv er at det er mykt og utsatt for hakk. Lakkerte gulv er det vanskelig å gjøre noe med hakka. Fordelen er at furugulv godt kan være hakkete og litt slitte uten at det gjør noe. Eik er langt hardere og tåler mer. Men samtidig mener jeg vel at stygge hakk i en parkett er mindre "akseptabelt" enn på furu. Eikeplank gir jo ett røffere preg enn parkett da, og muligens det er fint å olje. Har ett gammelt møbel i eik som ble nydelig med olje i hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...