Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Moderator Hanna skriver følgende i et innlegg lenger nede: "At vi i går kveld og natt forsøkte å få stoppet det, anser jeg som helt nødvendig(...) Grunnen til at jeg valgte å slette fortløpende, var at det aldri tok mer enn noen minutter før en eller annen lenger nede i tråden valgte å oppgi navn etc."

Det som du her beskriver pågår fortsatt i dag, om enn ikke i samme skala som i går. Det ligger fortsatt indirekte identifiserende personopplysninger ute i en rekke innlegg på Krangle og Anonym.

Moderator er imidlertid merkelig fraværende i dag (som hun stort sett er, med unntak av en krampaktig innsats i går kveld). På tide å sette fra se kaffekoppen og komme seg ut av godstolen nå, moderator?

Dette er en situasjon dere selv har skapt ved å tidligere være alt for unnlatende overfor brukere som tramper over grensene. Det er en gjengs oppfatning her på DIB at man kan si hva man vil, uten å risikere noe særlig annet enn å få slettet enkelte innlegg, noe som nattens og dagens innlegg er et bevis på.

At enkelte tar seg den frihet å legge ut navn og adresse på andre er en helt naturlig konsekvens av den unnfallenhet som eksisterer hos ansvarlige redaktører. Selv dagen derpå fortsetter enkelte å legge ut indirekte identifiserende opplysninger, uten at noe skjer.

Jeg vil tro at dere har full anledning til å stenge ute brukere. Hvorfor gjør dere det ikke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138595302-har-dere-tatt-pause-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg minner forøvrig om personopplysningslovens §14, som gjelder internkontroll:

§ 14. Internkontroll: Den behandlingsansvarlige skal etablere og holde vedlike planlagte og systematiske tiltak som er nødvendige for å oppfylle kravene i eller i medhold av denne loven, herunder sikre personopplysningenes kvalitet.

Ok, dere har etablert tiltak, men vedlikeholdelsen av dem stinker.

De HAR stengt ute brukere. Har du ikke fått med deg det? Jeg skjønner meget godt hvem du er, HI. Det er ikke moderator sin feil at folk er så frimodige at de legger ut private opplysninger. Synes de har ryddet opp kraftig begge veier, og det er bra!!

Det pågår jo en nærmest hysterisk sletting av så godt som alt som skrives :-) skjønner ikke hva du klagerfor, hurpa......godt valg forresten:-)

Og i all nysgjerrighet så lurer jeg på hvem det egentlig var som slapp katta ut av sekken???

Jeg klager på at det skal så mye til før moderator faktisk modererer.

Jeg driter i de hårsårene bertene som føler seg hetset og uthengt fordi andre mener noe annet enn dem, så det er ikke det jeg snakker om. Men her ligger det til støtt og stadighet ute både personopplysninger og innlegg som er regelstridige (i forhold til DiBs egne regler), og moderator er jaggu ikke å se.

Så er det noen som outer vår gamle venn, og først da gjør moderator det hun burde gjøre: hun sletter. I alle fall i et par timer, og så er det fritt fram for ondskapsfullheten igjen, mens moderator er merkelig fraværende.

Det er jo fint at de omsider begynte å slette brukere. Men egentlig nytter det ikke, vedkommende som slapp katta ut av sekken er her nok fortsatt, bare under nytt nick. Så slettepraksisen er lite vits, så lenge det er mulig å registrere seg anonymt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...