Gå til innhold

Røykeslutt..igjen..

M@mm@ til 6 småtroll <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er dagen.. dagen jeg egentlig ikke har lengtet spesielt mye etter det noe over året jeg nå har røkt..igjen..

Ja, sluttet har jeg gjort før, hele 4 ganger faktisk.. og alle gangene pga graviditeter.. Og denne gangen kan ikke bli noe unntak..

Jeg har tidligere "sluttet på dagen", dvs jeg har gitt meg selv en-to dager å døyve nyheten på før røyken ble lagt på hylla.. Denne gangen fikk jeg nyheten på lørdag ettermiddag, og i går ettermiddag var det et faktum, røykpakken var tom.. ikke bare min egen, men også gubben sin pakke.. altså har vi i dag DEN FØRSTE RØYKFRIE DAG..

Det som er litt annerledes denne gang er at jeg ikke var like godt forberedt på at det skulle bli noen spire..Og tanken på at jeg nok en gang må igjennom en "traumatisk" (ja, tar det for gitt etter 4 stk tidligere fødsler), gjør meg ikke akkurat fri for nervøsitet.. Denne tanken trigger faktisk såpass at jeg gjerne skulle hatt en røyk for å roe den ned.. og tanken på at jeg faktisk ikke får noen røyk før fødselen er over gjør det ikke akkurat noe bedre!!!!

Så nå gjelder det å holde fast, og holde ut!! Merkelig dette, akkurat som jeg er innstilt på røykeslutt bare til babyen er ute.. Men som gubben min sier, du skal ikke starte å røyke igjen...

Puhhh.. tror dette blir litt for mye å døyve, greit å slutte om man vet man kan starte igjen .. enda jeg selvfølgelig hadde ønsket jeg ikke skulle røkt igjen.. Merkelig innstilt dette hodet.. Får vel jobbe litt med det i månedene framover, men akkurat nå får jeg vel ta en dag av gangen.. Og tenke: hittil i dag har mest sannsynlig spart den lille huleboeren for omlag 2 røyk, ikke verst det!!

Flere røykesluttere i dag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så utrolig godt vi støtter hverandre på denne siden!!

Skrevet

Heisann...

Jeg er nede i 2 til dagen. Har hatt en halv i dag. (er 6 uker på vei) Etter 15 år som nikotinslave er det jammen ikke lett. Klarer jeg dette, noe jeg selvfølgelig skal klare....., så kommer jeg aldri til å starte igjen. Denne kampen skal gjøres en gang for alle....

Vi får holde sammen vi to som ikke er X røykere, men røykere og snart X røykere. Stå på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...