Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Er litt bekymret, for jr er 6 uker i dag så smiler han så sjelden. Han har i allefall ikke smilt til meg bevisst hva jeg vet. Ikke er han spesielt opptatt av mennesker heller. Synes han er vanskelig å oppnå blikkontakt med, han ser helst på alt mulig annet. Er veldig opptatt av spotene i taket og et bilde på veggen etc. Normalt eller? Skal til helsekontroll i morgen, skal spørre da? Men erdet noen som har hatt det på samme måte? Må nevne at jr har kolikk, og er ikke spesielt lykkelig av seg.....
Histepist Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 De smiler nok ikke veldig mye når de er 6 uker... Tror min var ca 2 mnd når han begynte og det tar enda litt lenger tid før man kan få de til å smile ofte. Min var oxo veldig fasinert av spotter og lys, helt til han var ca 4 mnd tror jeg. Så jeg tror ikke det er noe unormalt, men du kan jo nevne det for HS. Lykke til!
gulda Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Gutten vår begynte å smile når han var 4 uker. Ikke så mye med en gang, men så mer og mer. Men var lenge mest opptatt av alt rundt oss. hvis vi prøvde å flytte oss foran det han så på for å få kontakt, så snudde han seg bort.. ) Men nevn det på helsestasjonen også, du.
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Gutten vår er fem uker, og han smiler masse nå. Begynte vel å smile da han var ca to uker, men i starten var det vel ikke så bevisst. Men nå kan jeg få han til å smile ved å prate til han.... Det er nok veldig individuelt, men det skader jo ikke å spørre på helsestasjonen.. Lykke til!
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Hun smilte første gang når hun var 3,5 uke. Nå er hun 7 uker, og smiler ikke mye enda, men hun smiler hver dag. Vi har blikkontakt med henne, men hun er likevel ofte mer interessert i å se på andre ting enn på oss.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 begynte når han var fem uker, så kom det bare mer og mer i ukene fremover....
kreps86 Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 hun smilte faktisk på 3d ultralyd i uke 30. begynte og smile bevist rundt uke6. før dette smilte hun når hun skulle gulpe,bæsje eller rett før hun sovnet. hun hadde også kolikk, har nok ikke noe med det å gjøre. tror nok babyen din er helt etter skjema:) bare slapp helt av:)
Bianca83 Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Min var også 3,5 uke når hun smilte bevisst for første gang. Så økte det bare på etterhvert :-) Hvis babyen din har mye vondt pga kolikk så tenker jeg det har litt med det å gjøre, og så vil det komme etterhvert :-) Hør på helsestasjon du.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Første gang hun helt klart smilte til meg, var hun litt over tre uker. Men det var ikke før hun var 6 uker gammel at hun for fullt begynte å smile og holde øyekontakt, rett etter det (i løpet av samme uke) begynte hun å "snakke" (hun former tunga og lager vokallyder når vi snakker med henne), og nå er hun 9 uker og skravler og gliser og ler som bare det Lys er forøvrig fremdeles en sikker vinner her i gården - senest sist torsdag sjarmerte hun sin oldemor i senk da hun lå på sofaen hos henne og førte en lang samtale med en lampett på veggen. Smilte og lo og "skravla" i vei med lampa -og ansiktet til mamma har ingen ting å stille opp med når hun ser bokhylla - DEN er fin å se på den
SiriViri Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 min er også 6 uker med kolikk, og smiler litt innimellom slagene (smiler seff ikke når han gråter...). litt bevisst smiling og litt ubevisst, og bokhylla + puten med en svær elg på er myyyyye mer intr. enn alt annet Høres ut som om vi ligger likt an i løypa! Du kan nok nevne det til lege på kontroll likevel, best å få ro i sinnet
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2008 Hei og takk for alle svar! Var på kontroll nå og barnelegen mente han var helt i rute. Så da skal jeg ta det med ro. Godt å se at det er forskjellige erfaringer da, ser ut som det meste er normalt. At alle babyer ikke "følger boka" men er normale fordet :-)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Lille her smilte bevisst 2 uker gammel... Har smilt maaaasse etter det Hun "prater" også nå, noe hun har gjort siden 3-4 uker. Elsker å kommunisere med oss på stellebordet. Nå ler hun høyt også noen ganger, 9 uker gammel Det er jo forskjell fra barn til barn på når de debuterer med de ulike ting som smil, latter, språk (babling og ordentlige ord), og ved 6-ukersalder er det fortsatt endel barn som ikke smiler og har langvarig blikkontakt. Som barnelegen sa er det nok ingenting å bekymre seg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå