Gå til innhold

Mini har knust litt av en tann- tannlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med tannlege når barn er under 1 år? Mini har knust et lite stykke av fortannen. Det er ikke så stort stykke som har gått av, men det er nå veldig skarpt i kantene der bruddet er. Er redd han skal "skjære" seg i tunga. Tror det må files litt. Kan man gå til tannlege med så små barn? Går man til offentlig eller privat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt offentlig, der er tannlegen ratis til de er 18. og de vil nok svare på om å fikse tanna eller file som du skriver..

Skrevet

Vet min svigerfar (tannlege) filte tennene til mannen min når han var rundt 4 mnd. Han fikk så mange tenner så fort.

Min datter på 3 år har slått tannen sin. Den har etter ca. 2 mnd nå blitt misfarget. Dette kan medføre at den tannen som kommer under også blir misfarget. Skal til tannlegen med henne på fredag. Det kan jo kanskje skje med barnet ditt hvis tannen har fått seg et slag.... Ta kontakt med kommunen der du bor og få telefonnummer til den kommunale tannlegen (det er som regel bare de som har utstyr til å behandle barn).

Skrevet

Takk for svar. Jeg får ringe til kommunen. Uff og uff. Det er ikke så rart det går galt når favorittaktivieten til mini er å bite på steinkanter.

Skrevet

Kontakt offentlig tannlege ved slike situasjoner.

Sønnen til ei venninne av meg datt å knakk en del av fortanna.

Han var til kontroll uten at dem gjorde noe med det.

Men han kommer til å bli innkalt jevnlig til kontroll på grunn av dette.

Så dem følger opp så det ikke skal bli noe problem senere.

Skrevet

Da har vi fått time hos Tannhelsetjenesten. Skal bli spennede å se hvordan det skal gå når Mini på 11-måneder skal ligge i tannlegestolen. Han kommer sikkert til å bite tannlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...