Gå til innhold

Trenger litt hjelp i denne vognjungelen...

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt, da jeg er helt i villrede ang. vogn.

Bra, men forvirrende når det er så mange å velge mellom:-/

Vi skal ha en duovogn med 3 hjul, det var et enkelt valg. Resten er litt verre...

Jeg har lurt på Quinny, men ble frarådet denne da flere av de ansatte på Barnas Hus frarådet meg den, pga at han kan være litt lett å velte. Viktig at den er stødig, med tanke på at jeg har en datter på 8 år som nok ønsker å trille litt:-)

OTH 2008 modellen liker jeg veldig godt. MEN, sportsdelen er ikke vendbar og det jeg ønsker jo egentlig å ha barnet mot meg den første tiden i sportsvogn i alle fall, samt når det spiser i vogna...

På OTH er der heller ikke håndbrems.

Teutonia liker jeg også godt. Men-igjen, bagen virker litt liten?

Og man kan ikke få lufthjul til 3- hjulingene... Denne er derimot vendbar, og man kan få håndbrems som ekstra utstyr.

Easywalker har jeg også hørt om, men ikke sett eller prøvd. Må til Arendal i tilfelle og vil gjerne høre om noen har erfaring med denne først?

Kriterier for duovogn:

* Helst lufthjul

* Stødig (med tanke på jenta vår på 8 år som skal trille litt alene)

* Håndbrems, noen erfaringer?

* Ønsker vendbar sportsvogn innsats

* Veier lite

* Lett å manøvrere

Noe mer som er lurt å tenke over?

Takk for alle svar:-)

Fortsetter under...

Tror Quinny er den eneste med vendbar sportsdel på markedet når det gjelder 3-hjulinger. Mange brukere med litt større barn mener i tillegg at den fort blir liten og smal for barnet, dvs at det er fare for at du må skaffe deg enda en vogn etter en stund. Bugaboo har også vendbar løsning men den har 2 svinghjul framme og dog ikke lufthjul.

Har du sett på TFK Joggster Twist?. Den er romslig i både hardbag og sportsdel, 3-hjuling med lufthjul, svingbar/låsbar nesehjul, håndbrems, blir veldig liten sammenlagt. Har integrert myggnetting og mange praktiske lommer. Eneste den ikke har av dine kriterier, er vendbar sportsdel. Men når du begynner med den, er babyen som oftest mer nyskjerrig på omgivelser enn deg. Dessuten har den titteluke i taket, så du har full kontroll.

Men lykke til i jungelen, det skal ikke være lett. :)

Hei!

Hva med Britax?? Er ikke så kjent på det norske markedet enda, men virker som gode vogner. Vi prøvde dem i Sverige. Kommeri både tre- og fire hjul, men begge modeller har svingbare hjul og er lette å manøvrere. Enkelt å endre sitteretning både på sportsdel og den andre. Man kan også sette på Römer bilseter hvis ønskelig (f.eks. korte turer på shoppingsenteret hvor det er greit at vognen er så liten som mulig). Sportsdelen har ikke vindu - eneste negative jeg har funnet ut av. Tror nok denne blir løsningen for oss!!!

Sjekk www.britax.com

Den engelske (UK) siden er bedre enn den svenske - synes jeg ihvertfall.

Annonse

Jeg skal kjøpe maxi cosi mura. Den kan fås med 3 eller 4 jul, men forhandleren annbefaler 4, og sier det er den det selges mest av. 3 hjulinger er mye mer ustødig. Vognen fås med romslig bag, sportsdel som er vendbar, og adapter for bilsete. Den er super å trille, lett og slå sammen, og tar liten plass. Fremhjulene kan låses.

Lykke til i vognjungelen

Tusen takk! Skal sjekke den vognen også, rart de ikke viste den på Barnas Hus eller Barneland, tror de hadde den begge plasser.

Stor fordel at sportsdelen kan vendes både mot og fra en!

Hei du.. Vi har kjøpt en vogn som heter koelstra (www.koelstra.com)

Og den er for meg helt perfekt!

Sliter litt med ryggen og må derfor ha en lett vogn som er lett å manøvrere.

Dette er en "tre hjuls vogn" med fire hjul... hehe.. fremhjulet er dobbelt. og kan låses. Dette gjør vognen mye mer stabil. Den har gode lufthjul og er godt egenet i terreng,snø,grus. Baggen er romslig og har bærefunksjon i solskjermen. Med side håndtak tipper jo hodedelen forover når du løfter den. Sportsdelen er stor og god slik at barne ikke vokser ut av den.. (tar oppi soltaktek og lignende) den kan legges helt ned slik at barnet får en god sovestilling.

Sikker mye her jeg har glemt. Må bare spørre.

Vognene heter flexxo plus.

Oi, dette blir jo bare vanskeligere og vanskeligere med så mange gode tips, he he:-)

Denne vognen høres interessant ut, så jeg skal ta en titt på nettsiden. Men vet du om det er noen butikker i Norge hvor man kan få kjøpt den? Jeg må nesten se/prøve den litt først...

Et par ting til, er det håndbrems(ikke så viktig da...) og går det an å snu sportsdelen?

Takker!

Ja jeg var helt grønn når vi var ute på tur for å handle. Var egentlig fast bestemt på en vanlig 4 hjuls, for jeg syns at de fleste 3 hjulere ser så spacet ut. Men etter 4 butikker ble jem jammen satt på plass av hun i den siste butikken! hehe. Nei det går desverre ikke ann å snu sportsdelen på denne vognen. men det er på grunn av den solide strukturen. Jeg hadde og øsnket meg en vogn som jeg kunne ha barnet mot meg, men som samboeren min sa. Jo flere avanserte løsninger.. jo flere svakheter og ting som kan gå sundt. Min max mekker elsket denne vognen da den har utrolig enkle løsninger og er generelt solid. Skal jo vare til barnet er rundt 3 år. Håndbremser vet jeg ikke om kan bestilles. det er to butikker i stavanger, minst en i bergen, sikkert i oslo og trondhjem også. Hvor bor du?

Annonse

Har kjøpt OTH Urban Jungle, den har søsteren min og, og er kjempefornøyd! Var i Sverige og kjøpte vogn, sa til de i butikken at det stod mellom den og Teutonia Spirit (også 3-hjuling), og hun anbefalte absolutt OTH (selv om den var på tilbud og ikke den andre, så tror ikke det hadde med pris å gjøre, men med kvalitet og brukervennlighet!) Den blir veldig liten sammenslått, og selv om sportsdelen ikke er vendbar, så er det vindu i taket, og ungene vil jo gjerne se ut! Ikke minst er det kjempegode lufthjul på den.

Lykke til, det er så mye bra å velge i, så tror du blir fornøyd uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...