MissBehave Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Min mann og jeg fikk en herlig baby via IVF ifjor. Det var en beintoeff prosess aa gaa igjennom IVF,men verdt det naar jeg ENDELIG ble gravid. Naa er det slik at jeg saa inderlig vil ha en til (det maa ogsaa bli via IVF),men min mann vil vente et par aar. Han vil jo ha en liten en til, men jeg mener at man ikke kan ente saa lenge (siden vi naa er over 30 begge to). Trenger raad fra dere kloke damer :-)
MissBehave Skrevet 2. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. september 2008 Pinlig,mitt nick skal ikke ha hoeygravid paa slutten. Sist gang jeg var her da var jeg hoeygravid,men det er nesten et aar siden :-D
MK73 Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Gratulerer, godt å høre at det gikk bra for dere. Til spørsmålet ditt: Jeg synes dere bare skal kjøre på! Hvis dere starter nå, så blir det uansett minst nærmere to år mellom barna. Det er jo heller dessverre ikke sikkert at dere får det til på første forsøk, og det kan dermed gå lenger tid. Dessuten er det jo deg IVF er tyngst for, så om du orker å sette igang nå, så burde vel mannen ha tungtveiende årsaker for å motsette seg det, synes jeg. Hva er hans argumenter? Når det gjelder det med alderen, så er det forsåvidt ikke noe problem om du er rundt 30 - så lenge du ikke har en spesiell diagnose som gjør at du vil få aldersrelaterte problemer tidligere enn andre. Det er først fra 35 og oppover at det i hovedsak gjør seg gjeldende - men det skal jo føles riktig for deg og dere også, så om du synes tiden er her, så... Om dere ikke drøyer det for lenge, så blir jo også småbarnsperioden med bleier og det hele kortere enn om dere venter...
Molla-67 Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Jeg sier bare KJØR PÅ !!!!!!! Selv om du har mange gode år på å få barn på så må det tydeligvis bli gjennom IVF som du sier... Vi var heldige og fikk en gutt på første forsøk og jeg ville sette i gang så fort som mulig men da pga alderen min.. Ett av ankepunktene mine for å sette så fort i gang var at jeg ideelt sett ville gjerne ha litt bedre tid med førstemann før vi fikk en liten til, men pga alderen min var ikke det aktuelt. Siden det gikk så fint på første forsøk drøyde jeg likevel et par måneder mer enn planlagt og dessverre gikk de to neste forsøkene i dass og gullet er allerede 18 måneder.... og jeg er i ferd med å få panikk... så mitt råd er siden dere må gjennom IVF på nytt at dere ikke venter for lenge... max et år og så er det bare å hive seg rundt. Dere har nemlig ingen garanti for at dere lykkes neste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå