Gå til innhold

Kjære moderatorer! Jeg håper dere kan komme med en uttalelse ang det som har skjedd inne på DIB i dag, den 1. september...

Anbefalte innlegg

Føler at man ikke kan stole på dette nettstedet mer, og at enkelte har relasjoner til andre som tydeligvis påvirker valgene moderator tar. Jeg er skremt over dagens avsløringer, og alle reaksjonene som kom i forhold til dette.

Hvordan skal dette nettstedet drives videre nå når dere ser hvordan ting kan utarte seg slik som i kveld? Vi trenger moderatorer som setter klarere grenser - også ved bruk av styggord, og frekke besvarelser til folk som spør om seriøse ting inne på bl.a anonymforum. Greit nok at det er en del sarkastisk humor der, og at mange tråder legger opp til spydige diskusjoner, men likevel...

Hva skjer videre nå???

Fortsetter under...

JEg har også blitt meget overrasket i dag, og innsett at et par tre ting jeg har trodd var feil på forumet og slikt nok ikke har vært det likevel.

Jeg får en følelse av at den anonymitet man tror man har her inne slett ikke eksisterer og lurer på hva dere har å si til det.

Jeg lurer faktisk så meget at jeg tror jeg får ta en telefon til Siri i morgen og høre hva i alle dager som egentlig foregår her, da dette for meg fremstår som horribelt om det finnes sannhet i det. (noe man jo igrunn nå sitter med beviser for at det gjør)

Signerer de to over her. Kan være koselig tidsfordriv innimellom, men nå vurderer jeg seriøs å trekke meg ut herfra. Føler vel at sensur og personvern er i ferd med å forsvinne helt. Hadde vært intressant å vite hvor mye tid moderator egentlig bruker på disse sidene, da det går timevis fra det blir lagt inn innlegg som helt klart bør slettes, til det blir slettet. I går sikker 6 timer. Og andre ganger flere dager.

Å oute en brukers navn på et nettsted, anses av de fleste å være et grovt overtramp i forhold til nettetikette. At vi i går kveld og natt forsøkte å få stoppet det, anser jeg som helt nødvendig.

Ser at noen fabrikerte historier om at relasjoner mellom meg og enkelte av brukerne. Disse historiene er bare tull, men det gjorde det visst ikke mindre spennende å holde på med for de som startet ryktene.

Enkelte reagerte på at alle tråder om temaet ble slettet, selv de som ikke i seg selv inneholdt noe kritikkverdig. Grunnen til at jeg valgte å slette fortløpende, var at det aldri tok mer enn noen minutter før en eller annen lenger nede i tråden valgte å oppgi navn etc.

Ser at mange er frustrert over at vi ikke er mer aktive mht moderering. Det er forståelig. Likevel kan det være grunn til å reflektere over at mange av de som etterlyser moderering er med på å hause opp situasjoner som den i går. Brukerne har også selv ansvar for hvordan de bruker dette nettstedet.

"Brukerne har også selv ansvar for hvordan de bruker dette nettstedet."

Så den personen som i går ble avslørt og fikk gjennomgå - h*n slapp jo unna konstant med grov munnbruk og styggord i omtrent alle innleggene sine.. Var h*n fritatt for dette ansvaret?

Det er dette jeg synes er så utrolig merkelig bare. Selv om det ble påstått at måten h*n ordla seg på bare var humor og "en spøk", så vil jeg fortsatt synes at den type munnbruk ikke hører hjemme på en side som DIB likevel.

Synes det gikk så utrolig langt enkelte ganger. Er bare glad alt dette er over nå, for den personen gjorde meg utrolig sjokkert.

Vi har slettet utallige innlegg tidligere fra vedkommende, særlig pga språkbruk. Det forandrer ikke på det faktum at det er grovt av andre brukere å navngi vedkommende.

Annonse

Bare innom en tur idag, vet ikke helt hva som har skjedd. Og det er ikke så veldig intr for meg heller. Men et spm til Moderator? Han det gjelder den store Dr. er han slettet fra disse sidene? For det syns jeg faktisk han bør. Når folk blir kastet ut for å reklamere, bør iallfall denne personen kastes ut!!!! En person som det der kan faktisk ødelegge mye, med all den skitt kastingen han gjør.

Kan man ikke utestenge disse personene på en eller annen måte. Jeg trodde dette var et seriøst nettsted for gravide, forsøkende og de som hadde fått barn, hvor vi kan dele erfaringer gleder og sorger, i stede er dette blitt en barnslig harry side som jeg overhode ikke reklamerer for!

Jeg trekker meg ut for dette blir så inderlig dumt! Trist at det ikke ka opprettholdes en side for oss seriøse.

Takk for meg!

Til tross for moderators forklaringer på gårsdagens hendelser, må jeg si at jeg fremdeles syntes det lukter svidd her... Jeg føler meg ikke lengre trygg på at jeg faktisk er anonym eller uidentifiserbar bak nicket mitt, da det i løpet av gårsdagen kom frem historier som tilsier at folk har blitt "sett" bak anonymknappen av en viss bruker... Meget påfallende, nok til at jeg ikke stoler på min såkalte anonymitet her inne.

JEg føler at jeg egentlig ikke har fått svar på det jeg lurer på jeg.

Hvordan vet Angelica og Dr-Yppert at "ikke navgitt bruker" gjemmer seg bak anonymknappen?

Hordan kan en eller begge av disse sette seg ned og skrive en pm til en vedkommende når man har vært anonym?

Jeg har ikke tillit til at min/vår anonymitet blir godt nok ivaretatt dersom dette er mulig og det er ikke bare en bruker og en historie, det er flere brukere med hver sine historier.

Så Siri og Hannah, hvordan i alle dager er det mulig da, dersom det ikke er noen "connection" mellom dere og dem?

Har de knekt koden her inne og har fått seg en annen tilgang enn oss andre dødlige?

For det kan jo selvsagt være mulig dersom man er kyndig nok.

Jeg håper dere ser på dette med forståelse og at alt som mulig kan gjøres blir gjort.

Det er nemlig urovekkende at jeg som anonym faktisk ikke er det. Den knappen brukes faktisk til å lufte problemer man ikke ønsker allmennheten skal vite om, alt fra hemoroider, til økonomi og familierelasjoner.

Kan dere komme med en plausibel forklaring på dette?

Og det er faktisk ikke slik at dere kan forvente at vi bare skal ta ders ord for god fisk, akkurat som dette ovenfor dere nok må/bør dokumenteres gjelder det samme for dere...

Ingen av våre ansatte har oppgitt noen form for informasjon som skulle sette noen i stand til å vite hvem som har og ikke har skrevet et innlegg. Jeg kjenner ikke til den episoden du nevner, og kan således heller ikke ha noen formening om hva som var foranledningen til at noen gjettet hvem som sto bak et innlegg.

Av og til så klarer folk å gjette seg til det , de kan selvfølgelig ikke vitemed sikkerhet, men måten man ordlegger seg på, valg av tema, tidligere innlegg og kommentarer , etc. etc. kan gi godt grunnlag for å gjette hvem som har skrevet noe. Sånn er det på de fleste nettforaer, brukere som skriver mye kan lett bli gjenkjent selv når de signerer anonymt.

Annonse

Det var snakk om en enkelt setning. Ikke lett å bli gjenkjent på den da gitt.

Skal se om innlegget fremdeles finnes jeg. God mulig det.

Og det er ikke enengangsforeteelse, så det er nok neppe noen gjettelek. Kanskje spesielt siden brukeren har vært fraværende over tid og ikke er noen kjent bruker.

På den annen side, her utelukker ikke du (nevner ikke engang) min andre teori, om hvorvidt muligens en meget datakydig person skal kunne klare å komme seg inn på disse sidene på en slik måte at man har tilgang til slik informasjon?!

Nå ser det jo faktisk ut til at jeg bør begynne å grave fram informasjon der en "viss bruker" plutselig sitter med opplysninger som kun en moderator kan sitte inne med. Jeg har jo vondt for å tro at denne "visse personen" er en av moderatorene på dib?

Jeg syns det er pussig at angelica forsvant samtidig.

ikke vanskelig å innbille seg at det finnes nettverk rundt disse, når de alltid er parat til å besvare hverandres innlegg, og alltid støtter hverandre. Pussig, med tanke på at de er kvalme mot alle.

Jeg kunne tenkt meg og kontaktet en viss forening, eller kanskje VG? De øsnker tips. Og de har egne helsesider. For når folk misbruker sin stilling og posisjon til de grader, så føler jeg at H*N har tråkket over en del grenser. Nå kom det anonyme innlegg om vaksiner igjen på anonym forum. Han er tilbake..

Støtter ikke navngiving, så er det sagt.. Men at HAN fortjente det, det skal jeg ikke være helt uenig i.. Maken til arrogant drittstøvel!!

Angelica her=)

Grunnen til at jeg selv valgte å slette min profil er kun av en grunn og det er så såre enkelt av mitt nick ville blitt forbundet med min kjæreste uansett, så jeg ser ikke poenget.

Askepått og co paranoida gjengen kan så mye de orker å spekulere, jeg ANGELICA har sendt en....EN PM i går til Kozy K......grunnet noe hun la ut med NICK i en anonym tråd. OM HUN føler seg truffet og trodde jeg hentydet til NOEN av de anonyme trådene hun DA muligens(tydelig postet) har postet med min kjæreste sitt navn er NOE hun må og burde ta på sin kappe IKKE begynne å spekulere med noe *muffens*

Dette er den ene pm jeg har sendt til noen av disse såkalte skrudde i hode skravlerene og sier dere noe annet ser jeg helst at dere dokumenterer dette før dere begynner med en slik syk runde igjen med å spre eder og galle rundt dere.

Blir KVALM!!

Angelica- Jeg skrev i går hvorfor jeg begynte å spekulere, men kan godt skrive det igjen. Du skrev pm til meg, hvor du prøvde å andtyde at koblingen mellom yppert og en viss altenativ medisiner var feil. Jeg så et innlegg på krangle der en som har møtt yppert irl avslører at koblingen imidlertid var korrekt. Da jeg skrev det i en pm til deg, ble innlegget som hadde stått på krangle en stund, umiddelbart slettet.

En annen ting som er merkelig er at en annen bruker ble hengt ut i en tråd på anonymdebatten med fullt navn og link til bilder. Den tråden ble stående der i mange dager. Men med en gang avsløringen av yppert ble lagt ut, så begynte en intens sletterunde. Mens all yppertslettingen pågikk, lå fremdeles den andre tråden med identitetsavsløring inne på anonym. Hva er årsaken til denne forskjellsbehandlingen?

Min første "merkelige" erfaring her inne var en gang jeg stilte et enkelt spørsmål, anonymt, inne på krangle. Svaret til yppert gjorde det helt tydelig at han visste hvem som sto bak det spørsmålet. Det var ingenting i den setningen som kunne avsløre noe som helst, jeg har gått gjennom det mange ganger i hodet uten å forstå det.

Det er en siste ting jeg lurer på. Grunnen til at yppert ble avslørt, var fordi det ble reklamert for hans bok her inne. Hvorfor har ikke dere tatt tak i den reklameringen, for jeg må gå ut i fra at dere har visst hvem han var før nå. Igjen, stor forskjellsbehandling.

Jeg er egentlig i mot sladring til moderator, for jeg syns at vi brukere må ta ansvar for hvordan ting er her inne. Men siden jeg nå har så sterke mistanker om at ting ikke er som vi brukere har trodd, velger jeg for første gang å "klage" litt her inne.

Men ellers en bra side:)

Angelica her.

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor både jeg og yppert blir anklaget for å være *bekjent* med moderator. Min eneste kobling var pm jeg sendte deg i går.

At du kobler det yppert skiver i en blotting så må jeg si at det kan kanskje ha noe med en del verbalhet han legger ut så noe må da stemme, at dette var tilfeldig!

At andre har blitt hengt ut med navn er ikke greit, selv har jeg ikke lest den tråden for slike ting bryr meg midt i baken.

Grunn til kjapp sletting i går var nok takke være min bombing med mail til moderator i går og ja jeg fikk til og med tilsnakk om at det holdt med en mail og så klart ordbruken min da denne utviklet seg til mer ugreit, NETTOPP fordi dette er så grovt som det går ann.

Hvorfor tror du luring jeg skrev til deg at dette ikke stemte? Tror du jeg ville ha blottet han for deg?

Det var ikke en reklame, det var som du sikkert har erfart mange ganger på skravle en ordveksling med erfaringer og tips.

Så jeg vil gjerne se dokumentasjonen dere sikter til hvor jeg og yppert skal ha hatt tilgang til å *se* bak nicket...!!For du er på lik linje nå med mange andre her den største sladrekjærringa så klart sammens med askepått før dere faktisk kan legge ned hva dere *prøver* å bevise.

Du må jo stå for at å spre ut sladder er greit før man faktisk vet!

Angelica. Jeg vil ha meg frabedt at du referer til meg, og i samme setning nevner paranoia. Jeg har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt, og du har ikke peiling på hva det er jeg refererer til. Så inntil du vet hva det er snakk om så foreslår jeg at du knepper munnen din godt igjen, og slutter å gjøre deg selv til latter.

Jeg mener at jeg har gitt en god forklaring i det første innlegget mitt om hvorfor jeg anklager dere for å bekjente med moderator. Forstår ikke helt hva du lurer på...

Jeg vet også utmerket godt hvorfor du skrev til meg at det ikke stemte. Har jeg gitt uttrykk for å ikke forstå det?

Nå har jeg svart det jeg mener og tror, og at du velger å ikke forstå det får være ditt problem. Syns heller ikke det er noe poeng i å diskutere med noen som tyr til drittslenging og som ikke kan forholde seg til temaet på en saklig måte. Det sier jo egentlig sitt...

Nå er det faktisk jeg, ikke Kozy som har nevnt akkurat dere to som de "aktuelle kandidatene". Sånn kort til informasjon.

Jeg var ikke tilstede til å få med meg noe av det som skjedde i går, men har fått med meg noen tidligere hendelser her inne jeg har gått ut fra har vært systemfeil, noe det nå kan fremkomme som om det slett ikke er, det blir for min del for mange tilfeldigheter.

Jeg er faktisk også overrasket at mitt innlegg videre til moderator her fremdeles står ubesvart. For jeg ønsker virkelig å vite hvorledes Dr.Yppert har kunnet muligens vite hvem som var bak anonymknappen på et tidspunkt. Jeg forundrer meg også over forskjellsbehandlingen, men har en viss forståelse for at det ikke er noen nødvendighet å slette relativt harmløse slibrigheter og spydigheter. Når det derimot kommer til en del andre ting er jeg veldig enig med flertallet her som mener ypperten har fått for fritt spillerom til tider, sammenlignet med veldig mange andre brukere.

Ja, det kan jeg godt gjøre anonym, men i stedet for å legge det ut til spott og spe for alt og alle, så velger jeg å sende min snart ferdig opparbeidede kolleksjon med slikt direkte til moderator, sammen med en nøye forfattet epost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...