Ønskebaby Skrevet 10. oktober 2008 #151 Skrevet 10. oktober 2008 Gratulerer alle sammen som så langt har positive forsøk og alle som til nå er rugere!! Blir spennende å høre fra Turva igjen. Krysser fingrene! Siden dette er mitt første forsøk, så er jeg litt usikker på dette med delingen. Har skjønt det slik at det beste er deling i partall, 2,4,6 osv, men at deling på 3 og 5 også kan bli bra. Ellers lurer jeg jo litt på hvorfor vi hadde ett egg som var seksdelt, når jeg ser at de fleste eggene er firedelt på dag to. Kanskje du vet MK73 som har erfaring i gamet??
MK73 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #152 Skrevet 10. oktober 2008 Det er ikke noe problem at egget er delt i 3, 5 etc. Det betyr mest sannsynlig bare at de forskjellige cellene i egget ikke deler seg akkurat samtidig (det er jo faktisk det samme som har skjedd med det seksdelte, hvis alle cellene delte seg samtidig ville egget gå fra 2 til 4 til 8 til 16...). Jeg fikk ved forrige forsøk satt inn et femdelt egg som i følge klinikken var kjempefint. Det er ikke noe å bekymre seg for så lenge egget ellers ser fint ut.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 10. oktober 2008 #153 Skrevet 10. oktober 2008 Gratulerer som rugere MK73, Ønskebaby, Forsøk2 og Kaje (spennede med blasto) Krysser fingre og tær for dere ) Lykke til og tvi tvi......... Lykke til med uttak Astra71. Turva, utrolig spennende helg for deg. Håper alt er bra på kontroll på mandag, og det ser jammen ut som du får satt inn blastocytt du også :-) Lykke til Klem fra heiagjengen på sidelinjen :-)
MK73 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #154 Skrevet 10. oktober 2008 Tusen takk, Emma*. Det står respekt av at du heier på oss når det gikk som det gikk med deg. Det varmer! M
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. oktober 2008 #155 Skrevet 10. oktober 2008 Det samme sier jeg, tusen takk, Emma* - står virkelig respekt av deg. Tenker på deg. KLEM
Ønskebaby Skrevet 10. oktober 2008 #156 Skrevet 10. oktober 2008 Føyer meg inn i rekken over velmente og fine ord til deg Emma. Tusen takk for at du klarer å være så positiv på våre vegne. Tusen takk til dere andre også! Godt å få svar på alle de rare tanker som suser rundt i hodet nå... Turva: Så utrolig spennende dette forsøket ditt ble! Min samboer lurer på hvorfor jeg er inne på denne siden hele tiden og jeg har etter beste evne prøvd å forklare han hvor uendelig spennende alt er her!! Ha en fin kveld!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 10. oktober 2008 #157 Skrevet 10. oktober 2008 Tusen takk for varme ord, jenter! Legen lar oss få fortsett med forsøk, så vi går for et nytt forsøk. Ivf er ikke en kort periode av livet mitt, det har blitt en livsstil. Jeg hopper på hesten igjen og galloperer videre ) Kan jo ikke bli graid på 11 forsøket.....11 er ikke no lykketall. 11 tilsvarer jo den 11 måneden, November. Og det er så grått og trist. Nei, 12, det er lykketall det!!! Det er desember og da ble selveste Jesus født.......hehe. Og disse ordene kommer fra ei som ikke er kristen...huffameg, blir rar i hode av alle disse hormonene...*ler og rister oppgitt på hode av meg selv*
MK73 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #158 Skrevet 11. oktober 2008 Emma*, Emma*, Emma* - du er en inspirasjon. Det blir det tolvte forsøket, som startes opp i den tolvte måneden (for det blir vel desember du starter?) og så blir det tolv egg ut .... Og så blir det spire!!! Ha! Slik skal det skje - bare høre på meg! Klem :-)
MK73 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #159 Skrevet 11. oktober 2008 ..og jeg er spent, spent, spent - på hva som skjer med deg, Turva. Tror det blir innsetting av noen flotte, velutviklede egg imorgen!
Ønskebaby Skrevet 11. oktober 2008 #160 Skrevet 11. oktober 2008 Hei jenter, hjelp meg!! Jeg har flere ganger i dag hatt så utrolige smerter i hø.lyske. Kjenner ut som det kommer fra eggstokkområdet, går tvers over til ryggen og gjør også vonde i hø. hoft+fot. Har jo hatt vondt og vært øm i hele underlivet disse dagene, oppblåst også til en viss grad, men dette var virkelig vondt. Kan det være overstimuleringssyndrom på kun en side? Eller er det rett og slett etter stikkingen? Jeg har ikke feber, så jeg tror ikke det er en infeksjon på gang. Merker heller ingenting når jeg tisser, slik visstnok mange gjør ved overstimulering. Noen kloke meninger?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 12. oktober 2008 #161 Skrevet 12. oktober 2008 En søndagshilsen fra meg :-) MK73, du skal tro jeg også er spent på i morgen. Føler meg jo så i god form så jeg forstår egentlig ikke hva som kan gå galt.... Så er jeg spent på de lille cellene mine som ligger der oppe på sykehuset og godgjører seg - og helst til innsett i morgen. Ønskebaby; det høres ikke godt ut de smertene du beskriver. Det høres nå mer ut som noe muskulært enn overstimulering eller infeksjon. Hvordan er formen din i dag da? Ved overstimulering kan det være at eggstokkene vokser men om det gir slike smerter som du bskriver det vet jeg ikke. Men hvis du ikke er kvalm og stinn i magen så tror jeg ikke det er overstimulering. Håper at dette bare er forbigående og at du er i toppers form i dag igjen :-) Det som er helt sikkert og det er at jeg skal hjem i morgen. Jippiii! Dette oppholdet ble så mye lenger og mer nervepirrende enn jeg hadde trodd. I dag her jeg vært her i 10 dager!! Jeg skal ta blodprøver i morgen kl. 8 og så er det kontroll kl. 10, så reiser jeg hjem med første fly jeg kan etter det - så jeg blir nok ikke å skrive noe innlegg her før ut på ettermiddagen/kvelden en gang. Det har vært godt å ha hatt deres støtte disse dagene, takk skal dere ha. Ha en fin søndag da jenter!
Ønskebaby Skrevet 12. oktober 2008 #162 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Turva! Skjønner godt at du er spent på morgendagen! Blir spennende å høre. Lykke til og krysser fingrene for at du er ruger i løpet av morgendagen! Takk for svar ang smerter. Heldigvis er disse borte i dag og det kan ha vært muskulært. Plages en del med senefestebetennelser. Uansett er det over nå og det er bra. Blir jo dobbelt engstelig nå som en ruger... :-) Hvordan går det med dere andre da?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 12. oktober 2008 #163 Skrevet 12. oktober 2008 Hei alle sammen! Emma, tusen takk skal du ha - veldig enig med de andre her som verdsetter dine heiarop! Og takk til Turva og MK73 og dere andre. Jeg ligger litt etter dere i løpet, siden jeg hadde uttak så seint i uka. Det var en selsom opplevelse (fikk ikke nok smertestillende, og er veldig skeptisk til å forsøke meg hos Nordica flere ganger), men jeg får bare håpe på at jeg slipper flere forsøk :-) Fikk ut 11 egg, og skal til innsetting i morra kl. 13.30. Så blir det fly hjem til Sørlandet - må ha to uker der med reknovalesens før jeg orker å gå tilbake på jobben. Tar med meg datamaskinen (sitter på hotellsenga og skriver nå , slik at jeg kan ha litt kontakt med dere. Håper det går bra med oss denne gangen! Jeg skal krysse fingrene for dere alle
Astra71 - tvillingmor Skrevet 12. oktober 2008 #164 Skrevet 12. oktober 2008 Hehehe, morsomt å lese om samboer som lurer på hvorfor du er her inne. Jeg sitter på en hotellseng i Danmark nå og skriver, og min mann ble så sprø av knatringen at han måtte gå ut og lufte seg litt. Han skjønner ikke hva jeg holder på med her inne, og lurer på om jeg er helt hektet :-) Jeg måtte bare forklare ham at det er veldig greit å kunne snakke med andre kvinner som er i samme situasjon. Det er tross alt vi som tar den verste støyten i dette gamet, så det er ikke like lett for ham alltid å sette seg inn i hvordan det er for meg med disse opp- og nedturene, og de fysiske og mentale påkjenningene. Godt vi har muligheten til å lufte ut litt med hverandre, og å lære av andres erfaringer!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 12. oktober 2008 #165 Skrevet 12. oktober 2008 Det har vært en lang økt for deg, Turva, men da skal vi altså til innsetting omtrent samtidig Jeg ønsker deg masse lykke til, og god tur hjem! Og ha en fortsatt fin søndag, da
MK73 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #166 Skrevet 12. oktober 2008 Lykke til med innsettingen, Astra71! Håper det er mange fine egg som fortsatt henger med imorgen :-)
forsøk2 Skrevet 13. oktober 2008 #167 Skrevet 13. oktober 2008 Ja lykke til med innsettinga i dag, Astra71 - håper det går greit. Til alle dere andre: jeg er ikke så veldig aktiv her inne, men synes det er lærerrikt å inn å lese om tanker og følelser dere har - kjenner meg godt igjen i det dere skriver! Håper spirene vil bli til noe mer etterhvert for oss som har hatt innsett og for de som skal sette inn i dag!
Ønskebaby Skrevet 13. oktober 2008 #168 Skrevet 13. oktober 2008 Spennende dag for dere Turva og Astra71, krysser fingrene!! Hvordan går det med dere andre da? Noen som begynner å få en magefølelse med hvilke vei dette går?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 13. oktober 2008 #169 Skrevet 13. oktober 2008 Hurra! Fikk satt inn en stk blasocyst i dag og fikk hele seks egg på frys! Så dette må jeg jo si meg meeeeeget godt fornøyd med. Ble litt "skuffet" at jeg ikke fikk inn to.... men det er egentlig ikke lov på en dag som denne... Neida, jeg er så fornøyd som det kan bli jeg. Grunnen til at jeg ikke fikk satt inn to gjorde de på bakgrunn av en medisinsk vurdering i forhold til den overstimuleringa. Men blodprøvene var heldigvis fine og ikke noe vann i buken, men skal fortsette med blodfortynnede sprøyter i noen dager til. Hvordan har det gått med deg Astra71? Er så spent jeg :-) Enn dere andre da?, tenkt nå er vi en gjeng med rugere :-) Må innrømme at for ei uke siden trodde jeg ikke at jeg skulle komme så langt. Dette er bra spennende, jenter! Rugedag 1 for meg vil vel være i morgen, eller hva sier dere som har vært igjennom dette før? Klem
MK73 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #170 Skrevet 13. oktober 2008 Så utrolig bra, Turva! Nei, skamme deg - du har ikke lov til å bli skuffet nå! ;-) En blastocyst inn og seks egg på frys er jo fantastisk! På fire ordinære forsøk har jeg til sammen fått to egg på frys, så det resultatet skal du være særdeles fornøyd med. Nå venter vi bare på den positive testen! Godt at du føler deg bedre og at prøvene var fine.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 13. oktober 2008 #171 Skrevet 13. oktober 2008 Heisann Ønskebaby, forsøk2, Turva, MK73 og alle andre her inne :-) Turva - først til deg: Så utrolig bra at resultatet var så vellykket i dag! Jeg må innrømme at jeg ikke har helt stålkontroll på hva en blastocyst er - er det når embryoet har ligget i et varmeskap en stund, slik at man kan se hvordan det utvikler seg? Eller? Og når bruker man den metoden? Må bare spørre, jeg Jeg blir så glad når det går bra med dere, det gir min beherskede optimisme god næring. Når det gjelder meg, så har alt bare gått så utrolig bra i dag! Jeg fikk ut 11 egg på lørdag, og ante jo ikke hvordan det hadde gått med befruktningen. Antok bare at ihvertfall noen av eggene var befruktet, siden de ikke ringte oss i går. Da vi kom til klinikken halv to i dag, var de veldig opptatt av hvordan det gikk med meg. 'Vi slo bena under henne på lørdag....', sa 'min' sykepleier til en av de andre, som ikke var der i helga. De var nok litt stressa fordi uttaket var litt 'dramatisk'. Men så fikk vi vite resultatet: Av 11 egg var 9 befruktet! Alle var firedelte, og to av dem var helt perfekte! De hadde full score på alle egg-parametrene :-) Jeg ble bare så ufattelig glad! Jeg har ikke hatt perfekte egg siden det første forsøket for nøyaktig ett år siden. Jeg hadde et lite håp om at endringer i behandlingen kunne gi en slik effekt, men hadde våget ikke egentlig å håpe på det. Jeg må også si at Nordica var veldig flinke til å sette inn eggene. I Haugesund har det vært litt problemer med å se livmoren på ultralyden fordi den er bakoverbøyd, så forrige gang måtte vi bare håpe på at eggene kom på rett plass, uten at vi eller legene kunne se noe som helst på skjermen. Denne gangen fikk vi til og med bilde med oss av eggene(!) Akkurat det var jo litt sært, men vi ser dem ihvertfall veldig tydelig, helt innerst akkurat der de skal være, hehehe. Jeg må også innrømme at jeg er litt ekstra spent fordi begge eggene ble 'klekket' med laser før innsetting. Det er første gang vi prøver det, og legen mente at denne teknologien vil kunne være svært gunstig i mitt tilfelle. Det gjenstår å se om det har noe for seg, men her skal alt være forsøkt :-) Så da har jeg vel min første rugedag i morgen, som deg, Turva? Skal ta test den 27. oktober. Hvordan går det med dere andre om dagen? Dere vi jo få svar før Turva og meg, regner jeg med. Gleder meg til å følge dere! Nå skal vi ut i wonderful Copenhagen og spise middag på en eller annen restaurant. Ha en fin kveld, alle sammen, og tvi tvi!
MK73 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #174 Skrevet 13. oktober 2008 Hei, Astra71! Så fint at det gikk bra for deg idag! Det var jo kjempefine resultater. Det høres jo også ut som om de har skjønt at det gikk litt for langt ved uttaket..Det kan jo love bedre hvis det blir flere runder. Skal bli spennende å høre hvordan det går med deg som har brukt assisted hatching denne gangen. Har du vært gjennom flere runder med IVF det siste året? Jeg har også bakoverbøyd livmor, men har hatt fine innsettinger likevel. Har fått beskjed om å drikke mest mulig før innsettingen, og dermed har det gått greit for legen å plassere eggene.Så artig å få med bilde av eggene :-) - det blir noe å ha i albumet!! Litt rart, men mest festlig.
MK73 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #175 Skrevet 13. oktober 2008 Tja, her går det sakte men sikkert fremover. Jeg har ingen symptomer som ikke skyldes Cyclogest, men så er jeg også bare på rugedag 3. De stakkars eggene har vel omtrent ikke fått anledning til å finne ut om de vil slå seg ned der inne enda.. De svimer rundt i mørket og prøver å orientere seg og finne ut av himmelretningene.. Skulle vært en eller annen kommunikasjonskanal slik at vi kunne gi beskjed om at alle retninger er OK bortsett fra å følge tyngdekraften. Litt sånn "...nødutgangen er nedover, samme retning som tyngdekraften, men den åpner ikke før ved månedsskiftet juni/juli 2009. Slå dere ned, slapp av og nyt servicen ombord mens dere venter..." Festetidspunktet er vel pluss minus 144t etter befruktning, så det skulle jo bli imorgen hvis eggene holder seg til boka. Mine egg har to særdeles strukturerte foreldre, så det regner jeg med at det gjør (holder seg til boka, altså)... Har endel bivirkninger, men er 30% sykmeldt de neste to ukene og er glad for det - selv om det skaper mye problemer på jobben (og jeg får problemene), men sånn er det bare... Vi får høres jevnlig, damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå