Gå til innhold

Hurra! Uke 41, her kommer jeg! :-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for gode hilsninger og lykke til til dere andre også! Håper alle kommer i mål ved ul i dag og at forsøket kan fortsette som planlagt.

Blir spennende lesing senere i dag håper jeg!

Ser vi er minst tre som har uttak i morgen. Lykke til!

Skrevet

Ja, da har jeg vært til UL idag igjen. Ikke spesielt oppløftende, dessverre. På den høyre siden er det 2-3 follikler, og på den venstre kanskje en som er brukende. I tillegg var det en hel haug med små follikler som hadde dukket opp på venstre side siden fredag - så mange små har jeg aldri hatt før. Så hvis jeg er heldig, så blir det 4 egg. Uttaket blir onsdag, forhåpentligvis innsetting fredag.

Konklusjon: Jeg satser på få, men supergode egg!

Er litt bekymret for befruktningen, og for hvor mange som evt faller fra. Har i grunnen aldri hatt grunn til å engste meg for at det ikke skulle bli innsetting, men det gjør jeg litt denne gangen. Men, men - det er ikke noe jeg kan gjøre nå, så jeg satser som sagt på at gullegget er blant de få jeg har.

Håper det har gått fint med dere andre idag, og at dere som skal ha uttak imorgen er klare som egg! Hehe... Litt IVF-humor der ;-)

Skrevet

Da har jeg også vært til UL i dag og det ble faktisk bedre enn forventet. Jeg har fortsatt mange follikler på hver eggstokk, men legen var fornøyd med utviklingen av blodprøven. Så det blir uttak på onsdag! Og jeg som hadde belaget med å reise hjem i dag, så jeg er fornøyd :-) Hadde til og med vært og kjøpt meg en ny veske som trøst, hehe.. Så får jeg kjærestebesøk i morgen - skal bli så godt å få han hit :-)

Men, og det er jo alltid et MEN, det kan hende at det ikke blir innsett nå, men at eggene fryses ned til jeg er klar igjen. Det er formen min som avgjør, om jeg begynner å få symtomer på overstimulering. Men jeg er fornøyd alikevell jeg, så langt.

MK73, håper på supergode egg på onsdag. Skjønner godt engstelsen din, men jeg er sikker på at gullegget er blant de du har. Kvalitet framfor kvantitet vett du :-) Ser at vi har uttak begge på onsdagen, blir spennende dette!

Hvordan går det med dere andre? Klare for uttak eller?

Skrevet

Hallo

Det er ikke bare jeg som har egg egg egg egg EGG EGG EGG EGG EGG GGGGGGGGGGGGGGGGGG på hjernen for tiden ser jeg!!

Snakk om store problemer, eller faktisk mikroskopiske hvis man tenker på størrelsen på eggene.....hehe, mer ivf humor.

Tog du`an????

Ok, jeg tror morfinen virker ennå..hihi

Jeg har vært til egguttak i dag og skjønner ingenting. 17!!!!!!!!!!! egg fikk legen ut. Det er mye. Sist fikk jeg ut 15 og var sjokkert, nå har jeg ikke ord. Skal sies at det bare var 1 godt egg blant de 15 sist, så jeg er lunken i forhold til det hele.

I tillegg til eggene tappet han meg for litt fri væske i buken. Magen har stått som et trommeskinn, vært helt sprengt de siste dagene, og det føltes godt å tappe egg og væske.

Ønsker dere alle sammen lykke til med uttak de nærmeste dagene:-)

Vi går for kvalitet i tiden som kommer

Skrevet

Ja, vi er blitt noen skikkelige hønsehjerner som bare tenker egg, egg, egg :-)

Jøss, 17 egg da Emma, det var ikke værst det da!!! Spørs om jeg kommer til å slå deg, med 10-15 eggposer på hver eggstokk.... Blir spennende å følge deg i morgen for å se hvor mange som blir befruktet. Jeg for min del har en rolig dag i morgen, skal hverken spraye eller stikke, bare kose meg med kjæresten :-)

Lykke til videre alle sammen

Skrevet

God formiddag.

Håper det står bra til med dere jenter:-)

I dag har jeg fått tlf fra klinikken og den var som forventet ikke oppløftende.

Av 17 egg var det kun 1 de kunne se antydning til befruktning på. Egget skal ligge i varmeskapet til i morgen, vi håper jo i det lengste, men......

Jeg må nok bare innse at løpet er kjørt.

Jeg tror at legen kommer til å anbefale oss å stoppe nå, og jeg må si det frister. Det kommer ikke som noe sjokk lenger at befruktning og eggdelingen er dårlig.

Der er en forferdelig og frustrerende følelse å skulle avslutte ivf-prosessen og håpet om å bære fram vårt eget barn, føle en graviditet, amme og alt som følger med, men jeg føler også at jeg har kommet så langt i prosessen og er så utslitt at det snart må stoppe for min egen helses skyld. Hva skal jeg sette barn til verden for hvis jeg ikke er i stand til i vareta det.......?

Det er en ubeskrivelig absurd følelse å sitte en nydelig høstdag, hvor solen skinner og bladene glitrer i vakre farger, og skulle tenke over å fatte en avgjørelse som jeg skal leve med resten av livet.....

Håper at alt går så mye bedre for dere jenter, jeg krysser fingre og tær.

Klemmer fra meg

Skrevet

Hei jenter!

Ser at resultatene er litt ymse for oss alle. Jeg fikk ut 6 egg og vet jo ikke noe mer før i morgen ang. kvalitet og befruktning. Vi fikk også en dårlig nyhet og det var at min manns sædkvalitet var litt i underkant av referanseområde. Uansett regnet de med at den ville være innenfor ref.område etter rensing. På grunn av dette blir det både ivf og icsi.

Er veldig spent på morgendagen og resultatet så langt! Har jo ingen erfaring fra dette, så jeg tror min kjære syntes jeg hadde vel mange spørsmål på lur.... :-)

Skrevet

Hei, Emma.

Det var jammen noe dritt!! Skjønner at det der må være utrolig frustrerende og trist, at så mange egg gir så lite resultater. Har legene kunnet si noe noen gang om hva som kan være årsaken til at de ikke befruktes? Og dette er på tross av at dere har brukt ICSI?

Vi må bare satse på at det ene egget er en stayer! Det er jo fortsatt et håp, og en mulighet for at det kan gå. Jeg satser på at jeg kanskje ser deg på Aleris imorgen (jeg til uttak og du til innsetting)!

Når det gjelder å avslutte IVF-prosessen så skjønner jeg akkurat hva du mener. Vi har egentlig for lengst sagt at vi ikke orker å holde på i mange år med forsøk. Planen er at vi gjennomfører trepakken vi har kjøpt nå, og hvis det ikke gir resultater så går vi for adopsjon. Vi begynte å snakke om dette allerede for to år siden, før vi begynte med IVF i det offentlige.Jeg tror hver og en må kjenne på hvor mye man orker. Du har jo strevd lenger enn de aller fleste, og hatt mange, mange forsøk. Forstår veldig godt at du er sliten, og tror det er viktig å prøve å kjenne når nok er nok. Har du lyst til å prate eller blåse ut om tankeprosessen dere skal gjennom så er det bare å sende meg en PM.

Jeg tror heller ikke det blir enkelt for oss å si endelig stopp når vi kommer så langt, men vi har i alle fall fått modnet tankene litt, så jeg håper det gjør det litt lettere. Uansett tror jeg det blir en stor sorg, når jeg til slutt blir tvunget til å ta det hele fullt og helt innover meg - når vi bestemmer oss for adopsjon.

Skrevet

Trist med dårlige nyheter, Ønskebaby, men jeg håper dere får gode nyheter imorgen! Jeg fikk ut seks egg en gang, og vi hadde den gangen redusert fertiliseringsgrad - men et egg var helt fint og ble med til innsetting. Håper det går fint med dere!

Skrevet

Lykke til med egguthenting i morgen Turva og MK73!!

Takk for varme ord ang vårt uttak mm i dag. Dere skal få høre om resultatet i morgen!

Natta!

Skrevet

Det ble ingen innsetting i dag, så da takker jeg for meg og forlater uke 41 gjengen.

Ønsker dere alle lykke til med forsøket, og håper dere får oppleve en positiv graviditetstest om en 14 dagers tid :-)

Mk73: Jeg må takke deg for alle de varme ordene du har skrevet til meg. Du er et fantastisk menneske.

Skulle så gjerne ha benyttet meg av tilbudet om å blåse ut på PM, men foreløbig svirrer alle tankene så fort i topplokket at jeg ikke er i stand til å få dem ned som setninger.

De beste lykkeønskninger til dere alle fra Emma*

Skrevet

Nei og nei Emma* hva er det jeg leser??? Dette var fryktelig trist å lese og fryktelig trist at du forlater oss. Håper at du kommer deg fort til hektene igjen, ta vare på deg selv nå, så håper jeg vi høres snart igjen. En god og varm trøsteklem til deg.

Ønkebaby; har du fått vite hvor mange av eggene dine som har befruktet seg?? Er kjempespent!!

MK73; hvordan gikk det deg i dag, du har vel fått ut noen gullegg??

Jeg har vært til uttak idag og fikk ut hele 18 egg. Var jo forsåvidt forberedt på at det ble mange, men er fryktelig usikker på kvaliteten da... Er fryktelig øm i magen, de måtte jobbe litt med den ene eggstokken, men fikk visst tømt det de skulle. Så nå skal jeg til ny UL på fredag + ta noen blodprøver for å vurdere om det blir innsett eller om de blir direkte fryst ned.

I morgen kl. 10 får jeg dommen hvor mange som er befruktet.

Enn dere andre da???

Klem til dere alle!

Skrevet

Nei, nei, nei, Emma! Det var ikke sånn det skulle gå. Har tenkt på deg siden igår, og lurt på hvordan det går. Dette var dårlige nyheter - og jeg sender deg mange varme og gode klemmer.

Tilbudet om utblåsning står ved lag når det evt måtte være aktuelt. Jeg sender deg en PM.

Skrevet

Hei, Turva! Ja, Ønskebaby, jeg er også spent! Vi trenger noen positive historier her nå :-)

Turva, så fint at du fikk ut 18 egg, du kom jo et steg videre nå! Skal bli spennende å finne ut hvordan det går med befruktningen. Blir det IVF eller skulle dere ha ICSI (beklager - hodet mitt er som en teflonpanne for tida, jeg skylder på hormonene...)? Håper det går greit med overstimuleringen - hadde jo vært fint om du fikk inn et ferskt gullegg :-) Du må fortelle oss hva som skjer imorgen!!

Ja, så har jeg vært på mitt første uttak hos Aleris. Hadde på forhånd hatt en prat om å få litt ekstra smertestillende, for jeg ble spurt om hvordan jeg opplevde de tidligere uttakene. Da jeg sa at jeg hadde hatt endel vondt så sa legen bare: "Ja, men da kan du jo få litt ekstra" :-)

Så idag fikk jeg gode doser med både det ene og det andre, og har vel aldri hatt et såpass lite smertefullt uttak. Jeg ble heller ikke i nærheten av så susete som sykepleieren kom til å bli - så kanskje jeg har høyt toleransenivå? De hadde også prosjektor der UL-bildet kom opp på veggen foran oss, festlig å følge med i stort format og kunne gjøre det uten å vri seg dobbel til høyre for å se skjermen.

Til slutt ble det 7 egg ut, men mest sannsynlig er kanskje 4 av dem umodne, hvor umodne gjenstår det å se. Derfor blir det ICSI på de modne eggene og IVF på de umodne. Er veldig, veldig usikker på hva slags beskjed jeg får imorgen formiddag... Skummelt! Kan jo slå ut i alle mulige retninger - men jeg håper bare på innsetting!

Skrevet

Huff, Emma, det er trist å høre at det gikk galt med forsøket ditt. Jeg kan så lite si for å trøste, men du skal vite at jeg tenker på deg.

Turva: du fikk jo ut mange egg. Blir jo spennende å høre om befruktning og om de tør sette noen inn denne gangen, el om det blir fryseforsøk.

MK73: godt å høre at du tross alt fikk ut syv egg, siden du var skeptisk. Synd at fire kanskje er umodne, men som jeg har lært her inne skal det jo bare ett gullegg til....

Jeg fikk ut seks egg i går. Av disse fikk jeg i dag vite at to var umodne. Av de fire resterende ble tre befruktet. Både ivf og icsi metodene ble brukt og begge virket. Venter nå i spenning på om de utvikler seg videre og om det blir innsetting av to i morgen.

Håpe, håpe for oss alle. :-)

Klem!

Skrevet

Hei jenter

MK73; det er IVF metoden for oss. Så flott at du fikk ut hele 7 egg, er spent på å høre om hvor mange som er befruktet og at de fire som dere antok kanskje var umodne ikke er det alikevell. Men som ønskebaby skriver her så skal det bare ett gullegg til :-)

Ønskebaby, lykke til med de tre eggene dine - håper du er blitt ruger nå :-)

Så var det meg selv da... av de 18 eggene jeg fikk ut så var 12 av disse befruktet, ikke så aller verst det da... I morgen faller dommen om det blir innsett eller direkte frys. Drikker vann til den store gullmedaljen og prøver å holde med mest mulig i ro slik at jeg kanskje får en positiv overraskelse i morgen.. Da blir det innsett på mandag hvis jeg er heldig!!!

La meg høre hvordan dagen deres har vært da!!

Klem

Skrevet

Hei på dere :-))

Emma: Jeg må bare si at stakkars deg, det var kjempe trist å lese hvordan ditt resultat ble. Sender deg en stor trøste klem...

Til alle dere andre vil jeg bare si lykke til videre, skal krysse fingrene for dere alle.

Jeg fikk satt inn en perfekt blasocyst igår, de tinte bare opp et og det overlevde. Hadde mitt første eggdonasjons forsøk i Juli, og har nå fortsatt 1 egg på frys... men det skal gå nå, så da vil jeg ikke trenge det...

klem til dere alle

Skrevet

Turva - så flotte nyheter! Venter spent på å høre neste episode :-)

Ønskebaby, hvordan gikk det med deg? Andre??

Idag er i alle fall jeg glad! Er det noe man lærer etter kort tid i dette gamet, så er det å sette pris på gledene som dukker opp underveis. Imorgen kommer det kanskje en ny nedtur - men idag er jeg glad!

Grunnen er at beskjeden jeg fikk fra klinikken ved 9-tida i morges. Jeg har adri vært så spent på dette steget i prosessen før, både pga det litt varierende eggresultatet og fordi man vet mer om usikkerheten jo lenger man drivermed dette. Uansett - de tre modne eggene ble det brukt ICSI på, og av dem er to befruktet. De fire umodne ble det brukt IVF på, og av dem er fantastiske tre befruktet. Alt i alt mye bedre resultater enn jeg våget å håpe på :-) Vi vet jo ikke hvor mange av dem som er brukende imorgen, men enn så lenge gleder jeg meg over den flotte befruktningen - 5 av 7!

Så idag har vært en fin dag. Har smerter og er og øm og sliten og litt småkvalm av stikkpillene (som for det meste kommer ut igjen) - men idag er en fin dag!

Skrevet

Lykke, lykke til, Kaje! Så fint at du fikk inn en perfekt blastocyst.Ja, denne gangen skal det gå :-) Du får holde oss oppdatert. Du er vel ved en utenlandsk klinikk, jeg har glemt hvor, dessverre.. Kommer du hjem snart, eller blir du noen dager?

Skrevet

Hei jenter!

Så flott å høre så mange glanyheter på en gang! Håper det blir mange babyer til slutt!

Vi fikk satt inn to egg i dag. Av de tre som var befruktet i går, var det kun disse to som utviklet seg videre. Det ene var tredelt og det andre var seksdelt. Håper ett klarer å klore seg fast!!

Klinikken var godt fornøyd med forsøket tatt i betraktning at dette er første forsøk. Vi hadde jo håpet på ett egg eller to på frys, men kanskje neste gang hvis det blir behov....

Skrevet

Heisann!

Artig og høre om de positive resultatene. Vi har kommet hjem i kveld. Fikk ut 3 egg og alle ble befruktet. 2 delte seg fin og ble satt inn i dag. Jeg har vert i kjempe fin form hele tiden, merket nesten ikke noe til uttak og innsett. Blir spennende om 14 dager!

Lykke til til dere som skal til vidre kontroll i morgen.

Skrevet

Heisann!

Ser at de fleste her er i gang allerede! Spennende tider :-) Vi reiser til København nå om få timer, så skal snart begynne pakkingen. Det blir uttak i morgen kl. 09.00. Første gang jeg er på Nordica, og har bare kommunisert med dem via e-post, så er litt spent. Har kort regime for første gang, og er stappfull av follikler (over ti på begge sider). Skal bli godt å få slippe sprøytene nå. Det gjenstår å se hvordan kvaliteten er på dem, den har vært middels tidligere (med unntak av første gang, da var det et par som var helt perfekte). Regner med det blir innsetting på mandag? Håper det, det er vel nokså standard prosedyre med innsetting to dager etter?

Ønsker dere masse lykke til, alle sammen. Krysser fingrene for dere :)

Skrevet

Ja, så nå er jeg blitt ruger :-) Idag var det to egg som fortsatt hang med, og begge to var gode nok til å sette inn - og gode nok til å lage tvillinger, sa legen ;-)

Det ene var 4-delt og kjempefint, det andre var også fint, men kun todelt (for det var et av de umodne) - men helt fint ift å resultere i en graviditet, som legen sa. Har for første gang fått et progesteron-skudd i baken, og skal snart sette dagens første stikkpille, så når det kommer i tillegg til det kroppen produserer så skal det i alle fall ikke stå på progesteronen...

Slimhinna var tykk og fin og av riktig kvalitet, så da skal vel det meste ligge så godt an som det kan. Så nå er det "bare" å vente, testdag er fredag om 14 dager.

Turva, nå er jeg spent på deg!

Astra71, lykke til!

Skrevet

Hei jenter!!!

Så mange rugere det er blitt da!! Gratulerer Ønskebaby, forsøk2 og MK73 som rugere på flotte egg!!! Det blir spennende 14 dager dere har framfor dere.

Astra71; lykke til med uttak i morgen - måtte gullegget være blant de som ligger og venter på befruktning :-)

Atter en dag var jeg forberedt på å reise hjem, men dengang ei... Eggene hadde delt seg fint (sa ikke hvor mange av de 12 som har falt i fra, men noen er det nok) og alt så bra ut på UL - eggstokkene var ikke forstørret og ikke hadde jeg vann i buken, men de var ikke helt fornøyd med hemoglobin prøven.. den var litt for høy. Så jeg skal gå på blodfortynnende sprøyter og så er det ny UL på mandag... dette begynner nesten å bli ALT for spennende :-) Hvis alt ser bra ut da blir det innsett. Håper bare at noen av eggene overlever helgen... de har jo da vært dyrket siden onsdag. MEN, hvis dette går veien nå så er det iallefall perfekte egg som blir satt inn eller fryst.

Ha ei fin helg allesammen! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...