Gå til innhold

Hurra! Uke 41, her kommer jeg! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Nå går det med stormskritt mot da det endelig skal skje noe!

Begynner å kjenne det jobber i eggstokkene og kvalmen ligger å ulmer hele tiden. Ifg mannen så mister jeg også mye hår. Han finner de lange hårene mine overalt.

Hodepinen går det litt bedre med, den er ikke så intens og jeg har kun hatt ett migreneanfall på tre dager. Så sykemelding var tingen for meg! Kutte ut alle planer, slutte å tenke og leve stille og svært regelmessig var tingen + noen runder hos kiropraktor.

Ønsker oss alle sammen lykke til på UL i morgen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til alle dere som har ul i morgen!

Blir spennende å høre hvordan det har gått med oss alle. Jeg kjenner lite til stimuleringen og innimellom tenker jeg noen rare tanker om hva som er grunnen til det!! Vel, fornuften sier at det skal gynekologen få finne ut av i morgen!

Sov godt!

Skrevet

Da har jeg fått sjekket eggproduksjon, og der kunne legen telle ca 10 eggposer. De modnes som vanlig uregelmessig, noe som ikke er bra. Noe smått og noe stort, men ca 10 i riktig størrelse.

Så er det jo bare å håpe at disse eggposene inneholder noen egg også!!

Venter svar på blodprøven jeg tok i morres, og hvis den er bra så er eggene klare til uthenting på mandag. Det skal bli godt å få de ut, for magen begynner å sprenge på nå.

Hvordan har det gått med dere andre?

Skrevet

Hei, Emma, og dere andre!

Godt å høre at det gikk så bra med deg, Emma. 10 i riktig størrelse er jo kjempebra! Jeg har aldri hatt såpass mange.

Jeg har jo også vært på UL idag, og det var mindre "vellykket." Jeg er litt bekymra. Hadde kun to fine follikler på den ene eggstokken, og 4 veldig små på den andre. Dette er første gang jeg bruker Menopur, og jeg har hørt at det er vanlig å måtte gå noen dager ekstra, men verken jeg eller legen var fornøyd med det vi så idag. Så nå blir det noen dager ekstra med Menopur for å få med de 4 miniputtene - og så SKAL jeg ha 6 flotte egg ut på uttaket. Jeg trøster meg litt med Lindsay sin historie, hun hadde til slutt (ved innsetting) kun et egg, tror jeg, og det ble det babyspire av :-)

Da blir det ikke uttak før på onsdag eller torsdag på meg, så da er vi ikke helt likt lenger, Emma. Turva og dere andre - hvordan går det?

Skrevet

Ja ,ja gikk ikke helt som forventet for meg heller... Hadde to eggposer som var nesten modne og resten var bittttttte småååå.... så oddsen er ikke helt på min side denne gangen, men håper på et lite mirakel. Skal ha egguttak til onsdagen, dere andre da?

Skrevet

Ja, da er du og jeg i samme båt! Lykke til med de neste dagene, måtte miniene våre vokse seg store og flotte og perfekte!

Skrevet

Hei Emma*, MK73 og drømmer om bolle i ovnen

Så flott Emma* at din UL gikk så bra.

MK73 og drømmer om bolle i ovnen, håper at de neste dagene gjør susen og at de vokser seg store og fine.

Det ble dessverre helt motsatt for meg... Min magefølelse var dessverre riktig, her var det overstimulering, med ca 10 eggposer på den ene eggstokken og 10-15 på den andre. Så nå belager jeg meg på at forsøket blir avbrutt. Men pga alderen min (37) vil de prøve med ny UL på mandag, hvor jeg skal gå på minimal dose i dag og i morgen, ingen sprøyte på søndag. Håper på et mirakel som gjør at de får hentet ut noen egg..

Legen mente at eggstokkene mine var bedre enn man kan forvente seg av en 37 åring selv om jeg har PCO, så hun ble litt overrasket at jeg hadde blitt overstimulert på den dosen.

Så nå sitter jeg her i Tromsø og synes en anelse synd på meg selv...

Skrevet

Uff, så dumt, Turva! Det var triste nyheter. Men det finnes jo en sjanse likevel da, for at det roer seg i løpet av helga, høres det ut som. Jeg vet det er en mager trøst, men om ikke du får egg satt inn, så teller i alle fall ikke forsøket...

Godt at det ble oppdaget såpass tidlig at du er overstimulert. Håper det ikke blir verre enn det er - og at du kan slippe å bli så overstimulert at det må behandles.

Får du mannen på besøk i helga da? Trenger å kose deg litt, du nå, ikke sant? Ellers får vi trøste oss i felleskap, med våre motsatte problemer :-) Mye god mat, litt shopping kanskje om man orker, noen fine turer på kafe, en god bok, et par blanke dameblader, en god film eller tre - noen turer i frisk luft, mye søvn.. Det er i alle fall ting som ofte løfter humøret mitt. Tenker på deg, Turva!

Skrevet

Takk for omtanken, MK73! Det varmer. Joda, det finnes en sjangse, men anser den som liten. Men på en annen side er det jo en grunn til at de vil se det ann, så vi får se på mandag.

Mannen min kommer ikke opp i helga, hvis forsøket blir avbrutt så drar jeg hjem igjen på mandag, men skjer det mirakler at det blir uttak så kommer han jo og blir til innsett. Den som lever på se :-) Mest sannsynlig drar jeg hjem på mandag.

Jeg skal prøve å kose meg så godt jeg kan, skal på kino i morgen for å se Mamma Mia. Har sett den før, men det er en skikkelig gladfilm som får tankene bort fra dette. Så skal jeg shoppe litt, finne noe fint til MEG selv :-)

Skrevet

oi sann.. ja dette blir litt for spennende tid vi går i møte. ønsker lykke til til alle her inne.

Skrevet

Hei!

Trist å høre at ikke alle har hatt like vellykkede ul i dag. Jeg er fersk i gamet og skjønner at det ikke er gitt at disse forsøkene går som planlagt alltid.

Jeg og du Emma er kanskje i samme båt. Hørte ikke noe negativt i forhold til størrelsen på follikklene, men at jeg hadde produsert bra. Legen talte opp 10 stk i størrelse fra 11 mm til 22 mm. Men det er vel det en kan kalle ujevn utvikling eller?

Jeg er ettermiddagssetter av antagonisten og i dag glemte jeg å sette sprøyten.....kom på det 1 1/2 time for seint, men ringte straks til Medicus og fikk høre at det skulle gå bra. Satte til og med sprøyta ovenfor navlen i farta..... Noen som har erfart det samme?

Vet jo ikke helt om jeg skal være fornøyd med ul eller ikke, hva sier dere?

Tenker på dere alle, men spesielt deg Turva som er alene i Tromsø. Håper du har brukt masse penger på deg selv i dag.

Klem!

Skrevet

Glemte å si at jeg har egguttak på tirsdag...

Skrevet

Hallo

Her var dagens ultralyder ikke gått helt som man håpet på, ser jeg.

Jeg hopper ikke i taket av 10 eggposer i riktig størrelse. Høres sikkert utakknemlig ut for dere andre som sliter med motsatte problem, men dette har jeg opplevd så mange ganger. Enden på visa stort sett hver gang er tomme eggposer, lav befruktning og desto dårligere eggdeling. Blir det inn setting....da skal jeg hoppe i taket!!

Så det jeg prøver å fortelle og trøste dere med er at det spiller egentlig ingen rolle om det er 1 eller 15 egg, det er det ene egget som skal til!!!!

Og DET egget vet vi ingenting om før innsetting (og testdag da!).

Håper eggene deres vokser eller for din del Turva, roer seg ned.

Det blir vist mer spenning i uke 41- gjengen enn jeg hadde regnet med.

Håper dere klarer å kose dere i helgen, og alt ser bedre ut på mandag.

Dette er virkelig spennende tider framover....ønsker oss alle lykke til :-))

Skrevet

Hei Ønskebaby...så innlegget ditt etter jeg postet mitt. Det er ikke lett å være ny i dette gamet når gamle slitere som meg babler i vei. Jeg må bare beklage det. Vær fornøyd med UL din. Litt ugjevn utvikling, men det er ikke sikkert det betyr noe for deg! Så lenge sprøyta settes subcutant= rett under huden, er det bra :-)

Lykke til

Skrevet

Hei Emma!

Er det vanlig med tomme eggposer eller er det noe du har slitt ekstra med? Synes jo 10 eggposer høres bra ut. Har du pleid å ha flere eggposer ellers?

Skrevet

Hei, Ønskebaby! Du skal være godt fornøyd med ULen din. Jeg har alltid hatt ujevn utvikling, men har tidligere fått ut mange nok egg (6, 8 og 7stk) og med god kvalitet på de 1-3 som har overlevd til innsetting.

De fleste av oss opplever noen tomme eggposer i løpet av denne prosessen. Jeg har vel hatt det på i alle fal ett forsøk, men ikke mer enn 1-2, jeg har også opplevd at det var mer enn et egg inni en eggpose - dvs de har fått ut flere egg enn de trodde jeg hadde. Noen ganger kan det også komme ut egg som kun er tomme skall, det har jeg også opplevd en gang.

Uansett så vet man ikke hvor mange det blir før etter uttaket, og det som virkelig teller er jo som Emma sier egget/eggene man sitter igjen med på innsettingsdagen. Jeg har også holdt på med dette en stund - så du får bare stoppe oss og spørre om det er noe du lurer på eller ikke forstår, vi bare prater ivei, vi :-)

Skrevet

Hei, Emma*.

Neida, det høres slett ikke utakknemlig ut! Vi som har vært med en stund vet jo at det er vanskelig å tippe sluttresultatet ut fra situasjonen underveis samt at vi alle er forskjellige, og kroppene våre reagerer forskjellig.

Dere har pleid å ha ICSI, eller? Har du hatt flere forsøk som ikke har resultert i innsetting? Vi satser på at du får fine, gode egg utav de 10 posene, og at vi andre også får ut akkurat det vi trenger :-)

Jeg skal i alle fall kose meg i helga! Var litt nedfor i bilen på vei hjem fra sykehuset, men det har jeg ristet av meg igjen. Får heller deppe igjen på mandag om det skulle bli behov for det ;-)

Jeg krysser alt jeg har for oss alle - og ja, dette blir kanskje i overkant spennende - og det lenge før vi er rugere...

Skrevet

Ønskebaby: Jeg har dårlig eggkvalitet, det kan være derfor jeg har tomme eggposer.

MK73: Vi har icsi ja. Har bare hatt ett forsøk som ikke har resultert i innsetting, men har fått ut på et meste 15 egg som har resultert i 1 godt egg og kanskje 1 eller 2 rufsete. Noen forsøk har jeg faktisk fått ut 7-8 og har hatt 5 egg som har vært bra.

Så det er veldig varierende for min del.

Nei det er umulig å vite hvordan dette går. Hører jo om de som får inn rufsete egg også blir de gravide. Finnes ikke fasitsvar i denne prosessen, og det er det som gjør det frustrerende.

Vi får bare håpe...:o)

Godt du gjør det beste ut av helgen og utsetter evt depping til mandag.

Jeg håper for oss alle sammen!

Lurer på hvordan det har gått med resten av uke 41-gjengen?

Skrevet

Jeg løfter oss litt slik at Astra71 finner oss.

Skrevet

Flott, vi må ha Astra 71 også sammen med oss, velkommen Astra 71...når du finner oss!!

Tusen takk for gode svar. Er godt å ha noen å dele dette med som har erfaring. Prøver å holde kortene tett, utenom et par venninder, så det blir jo ikke noe særlig prat om det vi går igjennom nå. Vil ikke at så mange skal vite. Setter derfor ekstra stor pris på dere!

Setter eggløsningssprøyten i kveld kl ti. Kjenner meg i fin form. Ble litt hormonell utpå dagen i går, trett, sur og mensmurringer, men er i dag i stålende form igjen.

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Jeg er i fin form, trur jeg har funnet fram til uke 41 gjengen no. Spennende å lese hvordan det går med dere.

Jeg skal sette eggløsningssprøyta i kveld kl ni. Har ikke gjort dette før da det sistegang ble avbrudd pga for lite stimmulering ved UL på dag 9.

Har forstått det slik at eggløsningssprøyta skal settes på magen, bare litt under huden? Fint om noen av dere som har prøvd dette før kan gi meg tilbakemelding.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei!

Jeg skal også sette eggløsningssprøyta i kveld. Du setter den på samme måte som den andre sprøyta, jeg gjør ihvertfall det (jeg bruker gonal).

Uttak på tirsdag eller?

Skrevet

Hei jenter!

Dere får ha lykke til dere som skal sette eggløsningssprøyter i kveld og lykke til med uttaket.

Og så lykke til dere som skal ha ny UL i morgen!!!! Håper på noen positive tilbakemeldinger fra legen.

Jeg for min del er ikke videre optimistisk på morgendagen, håper jo selvsagt at eggstokkene har roet seg litt ned :-) Føler meg ikke så kvalm lenger, men vet ikke om det er et godt tegn eller ikke. I dag har jeg vært sprøytefri, mens jeg i to dager har gått på laveste dose med Menopur. Vil jo være kjedelig om alt jeg har gått igjennom de siste månedene har vært til ingen nytte og at jeg må starte på nytt igjen nærmere jul. Oppholdet her i Tromsø har forøvrig gått bedre enn forventet, har blitt kjent med ei i samme situasjon, så vi er til felles trøst :-) men hun har motsatt problem, er understimulert..

Lykke til i morgen!!! Enten du skal ha uttak eller ny UL. Er så spent på alle sine vegner.

Klem

Skrevet

Bra, velkommen! Spennende - da blir det uttak på tirsdag på deg :-) Joda, eggløsningssprøyta skal settes på samme vis som de andre, dvs subcutant, eller like under huden. Den er litt større, men det går helt fint! Det blir en deilig medisinfri dag imorgen for deg.

Lykke til med uttaket!

Skrevet

Takk det samme, Turva! Du får vel også en ny vurdering imorgen, gjør du ikke? Håper de finner ut at det er nok fine egg til at de går for uttak. Hadde vært kjekt hvis du kom i må med et eller to fine egg litt senere i uka. Håper det! Så fint at du har truffet en ny venn - felles skjebne er et godt utgangspunkt for en ny relasjon :-) (selv om "problemene" deres er omvendte).

Jeg har nå tatt tre sprøyter til siden sist UL, så jeg håper det ser bedre ut imorgen. Time will tell... Rapport følger imorgen ettermiddag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...