Ønskebaby Skrevet 26. september 2008 #76 Skrevet 26. september 2008 Hei og hjertlig velkommen til de nye prøverne i uke 41!! Ja, vi får virkelig krysse fingrene for at det går bra med oss alle og som Turva sier at høstspirene klamrer seg fast.. :-) Jeg satt min første sprøyte med Puregon i dag og det gikk veldig fint. Var jo litt spent på stikkingen, men kjente jo ingenting! Har fått time til første ul, tirsdag 30/9. Er spent på resultatet derfra. God helg!
MK73 Skrevet 27. september 2008 Forfatter #77 Skrevet 27. september 2008 Godt å være igang med sprøytene, ikke sant? Det er ikke noe problem med stikkingen :-) Jeg har tatt tredje runde Menopur idag og føler meg som en gammel ringrev allerede (nytt for meg, og litt mer styr enn Puregon). Kjenner at humøret mitt er bedre også nå når jeg tar litt mindre nesespray. Ha en fotsatt strålende helg!
Ønskebaby Skrevet 28. september 2008 #78 Skrevet 28. september 2008 Ja, det er godt å være i gang med sprøytene, da skjer det noe liksom.....og stikkene kjennes jo ikke! Har tatt tre sprøyter til nå og merker ikke noe som helst av bivirkninger. De gangene jeg har tatt Pergo har jeg merket mer. Kjenner ikke at det modnes i eggstokkene engang. Er dette vanlig? Må jo høre med deg MK73 som er ringrev... :-)
MK73 Skrevet 28. september 2008 Forfatter #79 Skrevet 28. september 2008 Heisan! Ja, helt vanlig at du ikke kjenner noe. Ikke alltid jeg har kjent så mye (på mine tre tidligere forsøk), og i alle fall ikke før senere i prosessen. Denne gangen kjenner jeg ikke noe særlig foreløpig. Sist gang husker jeg at jeg kjente det jobbet litt nedi der de siste 3-4 dagene før EL-sprøyta. Så det skjer nok ting selv om du ikke kjenner noe til det :-) Ha en fin uke!
Ønskebaby Skrevet 29. september 2008 #80 Skrevet 29. september 2008 Hei igjen! Tusen takk for svar! Godt å høre hva som er normalt. Jeg trodde jo jeg skulle merke mye mer ut i fra hva man har hørt. Skal på ul i morgen. Er spent... Ha en fin uke du og dere andre også!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 29. september 2008 #81 Skrevet 29. september 2008 Så fint at det går fint med sprøytene, Ønskebaby og MK73. Jeg skal i dag sette min 5 dose med Menopur og det har forøvrig gått greit. Når det gjelder bivirkninger er det sprayen som fortsatt er verst, men i dag våknet jeg opp med litt murringer i magen som en blanding av mensmurring og ELmurring... litt vanskelig å forklare men. Så har jeg fått en del utflod.. ehh.. er det vanlig dere som har vært igjennom dette før? Akkurat som en blanding av vanlig utflod og ELslim... Jeg har følt meg ganske "tørr" helt til nå :-) Noen som har opplevd det samme?? hmm, man blir jo helt paranoid og lurer på om hva som er vanlig og hva som er unormalt.. hehe Ønskebaby, du får ha lykke til på UL i morgen, krysser fingre for at alt er som det skal! Ha en fin dag!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 29. september 2008 #82 Skrevet 29. september 2008 God formiddag Så bra humøret stiger når du tar mindre spray MK73 Lykke til på UL ønskebaby :-) Turva, det er vanlig med utflod og slim når man starter på sprøyter. Gå fra tørre slimhinner pga spray til mye utflod av sprøyter, er vanlig!! Jeg pleier heller ikke å kjenne noe særlig av sprøytene de første dagene, men på slutten forandrer det seg. Da kjenner jeg at det jobber og rasler i eggstokkene og magen vokser! Skal sette min 5 sprøyte i kveld, og det jeg kjenner innimellom er at det stikker litt i eggstokkene. Jeg plages fremdeles veldig av sprayen, kraftig hodepine og flere migreneanfall daglig....begynner å tære på kreftene. Nå som jeg har startet med sprøyter kommer også kvalmen. Men til tross for plager så er humøret ganske bra. Går sykemeldt og har funnet ut at jeg rett og slett må la være å tenke, for det får jeg hodepine av. Skal på UL til fredag og regner med det blir uttak neste onsdag. Så jeg trøster meg med at det bare er en uke til på spray....og etter det får jeg hode og tankene mine tilbake. Har jo blitt hjernedød og zoombi av dette. Har liksom forsøkt å ikke si noe til noen denne gangen, men blir jo gjennomskuet på et blunk....;-) Kan bli paranoid av dette. Hormonene gjør sitt for å Kø*** til hjernen. Alt er nytt og ukjent. Mye styr og ting tar tid. Det er bare å overgi seg til hormonene og slutte å tenke. Det har jeg funnet ut at er best. Stort sett så går det bra, og de fleste blir gravide på ett av de tre første forsøkene. 30-åringer er litt tregere, og der sier statistikken at de trenger i gjennomsnitt 5 innsettinger. Også finnes det noen som trenger 10-15 forsøk eller desverre ikke får det til i det hele tatt, men de er det heldigvis få av!! Nå skal jeg en tur i skogen på sopptur. Her er været strålende og solen skinner :-) Ha en fin dag
MK73 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #83 Skrevet 29. september 2008 Hei, Turva! Det ser ut som om du, jeg og Emma er helt likt i løypa - jeg har også sprøytedag 5 idag. Når det gjelder utfloden, så er det heeeelt vanlig :-) Sist gang hadde jeg rene "syndefloden" mot slutten av sprayperioden, men da hadde jeg blitt så vant til at det skjedde nye, rare ting med kroppen min ifbm forsøk at jeg bare tilpasset meg. Har blitt litt mer pragmatisk etterhvert, kan du si :-) Skal du også på UL på fredag?
MK73 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #84 Skrevet 29. september 2008 Hei, Emma! Vi er som sagt helt likt i løypa vi, vi er på dag 5 med sprøyter, og skal begge på UL fredag. I tillegg så går vi vel på samme klinikk.. Spørs om ikke jeg må se litt ekstra etter deg i gangene ;-) Hvorfor tror du ikke det blir uttak før onsdag, pleier du å ha såpass mange dager med sprøyter etter UL? Jeg regner med uttak på mandagen, men hvis jeg er litt treig (sånn som ved forrige forsøk) så blir det vel litt mer stikking og da blir det uttak samme dag som deg. Humøret mitt er altså mye bedre - hodepinen og trettheten, uvelheten, mangel på matlyst etc er omtrent som før. MEN - jeg har fått "hodet" mitt tilbake :-) Deilig! Trist at du har så fæle bivirkninger - men bra at du har lært deg å være litt pragmatisk og ta mest hensyn til deg selv oppi dette. Tror det hjelper godt, både ift å komme igjennom prosessen, men også mhp sannsynligheten for suksess. Denne gangen SKAL vi klare det! Ellers satser jeg på at jeg hører til i den andre kategorien du nevner - jeg er nemlig i 30-årene og skal nå ha femte innsetting ;-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 29. september 2008 #85 Skrevet 29. september 2008 Hei MK73! Godt å høre at dette med utfloden er helt normalt, kjente meg igjen i beskrivelsen om "syndefloden".. :-) Jeg skal også på UL på fredag. Nå har jeg tatt dose nr. 5, så nå skal jeg ut på babybesøk på sykehuset. Spennende uke vi har foran oss da jenter :-)
kaje Skrevet 29. september 2008 #86 Skrevet 29. september 2008 Hei alle sammen her inne :-)) Slenger meg på her jeg... Har prøvd å bli gravid i snart 2 år uten å lykkes :-( men, men det er nok alderen som er årsaken. Jeg er nettopp blitt 46 år og har ingen barn.. men ønsket er STORT!! Hadde egg donasjon i Valencia i juli... men ble ikke gravid. Har 2 perfekte egg på frys, og håper de overlever opptiningen neste uke. Regner med å sette inn på tirsdag eller onsdag. Klem til dere alle
MK73 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #87 Skrevet 29. september 2008 Hei, hei,og velkommen til oss! Vi skulle jo ønske at du ikke var her inne i det hele tatt, men når du først er det så er det trivelig at du vil vandre sammen med oss :-) Spennende med tiningen! Da jeg hadde fryseforsøk ifjor hadde jeg to på frys og begge overlevde tiningen - vi satser på at du har samme hell! Du får holde oss oppdatert etterhvert. Lykke til!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 29. september 2008 #88 Skrevet 29. september 2008 Hahahaha...syndeflod...jeg tror jeg dør av latter.... Utrolig passende beskrivelse!!! Det var legen som ville jeg skulle hente ut egg litt senere denne gangen.......Jeg spurte ikke hvorfor...orker rett og slett ikke involvere meg i/eller vite mer. Sier jaha, og det er greit!! Får endelig beskjed til fredag når eggene skal hentes ut. Regner med det kanskje kan ha noe med at legen vil prøve å modne flere egg ved å stikke lenger (har uregelmessig eggmodning), eller om det har noe å gjøre at jeg skal forsøke blastocyttdyrkning og klinikken vil unngå innsetting i helgen. Jeg må kikke litt ekstra etter deg også MK73, jeg er bestandig så nyskjerrig på alle de andre som er på klinikken... Skal du også ta blodprøve før kl 09, og komme opp på klinikken rett etterpå? Da ser du i så fall meg der! Disse evige babybesøkene, de tar aldri slutt. Kunne ikke folk bare tatt en liten pause, så jeg kunne få pustet ut og slappet av litt, men nei da. Kronisk babyboom. Det sies at det fødes for få barn i Norge. Jeg kjenner IKKE vennene mine igjen i den statistikken, de yngler raskere enn hybelkaninene mine under sofa`n. Håper det gikk bra på babybesøk Turva :-)
Emma*den lykkelige venter Skrevet 29. september 2008 #89 Skrevet 29. september 2008 Velkommen til oss Kaje :-) Håper "Sibir"-eggene dine klarer reisen til varmere strøk, slår seg ned og trives der i 9 mnd..... ) Klemmer og lykkeønskninger
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 30. september 2008 #90 Skrevet 30. september 2008 Ja, nå nærmer det seg "vår" uke, jenter. Vi er flere med UL på fredag, både jeg, Emma og MK73. Blir spennende om modningen har gått som den skal. Jeg er iallefall kjempespent og nervøs for hva de finner.. Kaje, velkommer skal du være sammen med oss, håper du lykkes denne gangen. Vi krysser alt vi har! Det må jo bare klaffe for noen av oss, så mange armer og bein som krysses i disse dager :-) hehe Joda, babybesøket gikk så bra atte.. Men jeg er kommet i en alder hvor venninnene mine begynner å bli ferdige med denslags, så det er ikke så mange babybesøk for tiden. Venninnen mine er begynt å planlegge konformasjon de :-) Det er bare jeg så er så treeeeg.... Søskenbarna til våre kommende ønskebarn er voksne, så det blir nok stor stas med noen babyer i familien snart :-) Jaja, man kan jo drømme iallefall. Klemmer til dere alle - er så spent hva den kommende uke bringer.
*-* Skrevet 30. september 2008 #91 Skrevet 30. september 2008 Hei 41-jenter!! Jeg måtte bare inn og skrive en liten hilsen på tråden deres siden jeg "kjenner" MK litt fra før, og både Emma og MK er på Aleris. Jeg hadde tredje forsøk på Aleris i august og fikk positiv test for første gang i mitt liv i begynnelsen av september. Jeg gikk på suprecur og menopur for første gang og var mye dårligere med sprayen enn jeg har vært på synarela. Jeg måtte også gå to dager lenger på sprøyter enn jeg har gjort tidligere, det er visst sånn at man gjennomsnittlig går to dager lenger med menopur enn med puregon sa legene. Var til kontroll på fredag og hadde uttak onsdag i stedet for mandag som jeg hadde trodd. På grunn av ferieavvikling hadde jeg både Holst og Magnus, i tillegg til fantastiske sykepleier Ingrid. Jeg har skrevet det tidligere, at jeg fikk bare ut et eneste egg denne siste gangen, mot 6 og 16 egg ved tidligere forsøk. De kunne ikke helt forklare hva som hadde skjedd og jeg var fryktelig lei meg. De trodde jeg skulle få ut rundt ti. Vi var alle ganske sikre på at det ikke ble noe å sette inn siden befruktningsprosenten vår hadde vært såpass dårlig på de to første forsøkene. Men jammen ble ikke det ene egget befruktet og delte seg som det skulle. Og nå er jeg faktisk gravid i uke 8! Så jeg har stor tro på at menopur gir god eggkvalitet!!! Jeg var på ultralyd forrige uke og fikk se et lite hjerte banke. Og så fikk jeg ny ultralyd neste tirsdag så kanskje jeg ser dere i gangene om det blir uttak tirsdag på dere:) Lykke til alle sammen, dette går så bra!!! Jeg var omtrent helt sikker på at jeg aldri skulle bli gravid, men jammen skjedde det ikke meg til slutt også. Så nå får jeg bare håpe at det lille fighteregget holder ut helt fram til mai:) Nå er det deres tur!!!! (Ellers holder mine venner også på å poppe ut unger kontinuerlig. De to ukene jeg ruget var det tre venninner som fikk barn. Så etter at jeg hadde tatt blodprøve på Aleris om morgenen rugedag 14 kjørte jeg rundt til alle tre og omtrent kastet nyfødt-gaver inn i leilighetene deres. Måtte få det unna før svaret på blodprøven kom i tilfelle jeg ikke orket å se noen babyer eller mødrene deres de neste to-tre månendene...) klem
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 30. september 2008 #92 Skrevet 30. september 2008 Hei lindsay! Så koselig at du kommer med noen ord til oss og gratulerer så mye med graviditeten. Det er bare helt utrolig, og det må jo bare være en helt fantastisk følelse å høre et lite hjerte banke. Vi får håpe at vi alle opplever det en dag. Jeg har skrekk for UL, etter at det ble oppdaget MA i uke 11 - så jeg kommer ikke til å klare å senke skuldrene før evnt. en fødsel.. Men, den tid den sorg.. det er mange hinder å kravle over før den tid. Jeg går også på Menopur, så det er godt å høre at noen har positive opplevelser med bruk av det. Jeg har PCO, så er det er vel ikke noe annet alternativ for meg. Lykke til på neste UL, lindsay!
Ønskebaby Skrevet 30. september 2008 #93 Skrevet 30. september 2008 Velkommen kaje og gratulerer så masse til deg lindsay som er gravid!! Jeg var på første ul i dag og fikk målt 6 follikler og flere er i anmarsj, men enda små. Må begynne med antagonisten i dag, en dag før tiden. Neste ul på fredag og vi regner med egguthenting på mandag. Er spent på dagene som kommer. Merker lite til stimuleringen så langt. Litt vondt i korsryggen og litt murring i underlivet, men ingen plage. Har heller ingen syndeflod....hehe!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 1. oktober 2008 #94 Skrevet 1. oktober 2008 Så da skal du også ha UL på fredag, ønskebaby! Jeg holder på å pakke til jeg skal dra i morgen (torsdag), vet jo ikke hvor lenge jeg blir, men kan visst bli opp til 10 dager.. Jeg er også fryktelig spent på dagene som kommer og er fryktelig utålmodig - er bare så forferdelig engstelig for at noe skal gå galt slik at jeg ikke får noen egg å sette inn... LYKKE TIL ALLE SAMMEN PÅ FREDAG!!!! Så får vi håper at gulleggene kan hentes ut på mandag.
tingeling123 Skrevet 1. oktober 2008 #95 Skrevet 1. oktober 2008 joda, enda flere med uttak i uke 41 her! dette er vårt andre forsøk. hadde ett i vår, hvor det endte med 22 egg, overstimulert, ett egg i frys, men ingen resultat etter innsetting. så nå begynner vi forfra igjen! begynte på synarela spray den 18. september og skal begynne med gonal f i dag. gleder meg mer enn jeg gruer meg til det. synes spray-kuren gikk så mye bedre denn gangen enn første gang, håper det blir slik med sprøytene også. og at vi får færre og bedre egg denne gangen, som skal ut OG INN neste helg:) lykke til ! hele uke 41-gjengen!!!!!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 1. oktober 2008 #96 Skrevet 1. oktober 2008 Velkommen Tingeling 123. Ser innlegget ditt har havnet langt opp Håper det går bra med kortregimet ditt Ønskebaby...ganske artig å se eggene vokser fra UL til UL. God tur Turva....10 dager hjemmefra er leng tid...håper du får dagene til å gå... krysser fingrene for at du engster deg unødvendig
MK73 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #97 Skrevet 1. oktober 2008 Lykke til, Tingeling - og velkommen til oss! I alle fall fint at du fikk et egg på frys :-) På tre forsøk fikk jeg bare egg på frys en gang, og det er langt fra uvanlig. Blir spennende å se hvordan det går nå når både du og legene har litt "fartstid" mhp hvordan kroppen din reagerer :-) Du får henge sammen med oss så følger vi hverandre over de neste 3-4 spennende ukene.
Ønskebaby Skrevet 1. oktober 2008 #98 Skrevet 1. oktober 2008 Takk Turva og Emma! Kan ikke annet enn å være enig med alle vise og oppmuntrende ord her inne og ønsker dere alle lykke til og håper på de beste resultatene for oss alle! Litt angstfylte tanker har vi lov til å ha, men vi kvinner engster oss jo ofte unødvendig, så vi får heller krysse fingrene for positive resultater. Klem!
MK73 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #99 Skrevet 1. oktober 2008 Heisan, damer! Hvordan går det med dere? Jeg har hatt litt murring i mage og rygg igår og idag etter sprøyta, så da er det vel noe på gang der nede. Syntes jeg hadde fått i meg lite spray de siste dagene, og idag var det helt tomt - så da er jeg begynt på flaske nr 2 selv om legen mente det burde holde med en flaske. Våger ikke ta sjansen på å rote til forsøket pga en sprayflaske til noen hundrelapper. Ellers gleder jeg meg til UL på fredag, og til å vite mer om når det blir uttak - så kan jeg innstille hodet - og jobben, på det! ;-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 2. oktober 2008 #100 Skrevet 2. oktober 2008 Halloen - ja, nå nærmer det seg for oss damer!!! I morgen er det UL for mange av oss, krysser alt jeg har for dere damer!! Jeg har en del murring i mage og rygg jeg også, har egentlig hatt det noen dager, det river skikkelig i eggstokkene og er veldig øm i korsryggen. Føler meg egentlig litt sånn småuggen og kvalm. Men det kan nok være for jeg er veldig spent. Drar opp til Tromsø i kveld. Lykke til! En varm klem til dere alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå