Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. september 2008 #26 Skrevet 15. september 2008 Hei Junine! Velkommen i uke 41 klubben :-) Det ser ut som om vi er akkurat likt i løypa, jeg begynte også å spraye den 6.sept, starter med sprøyter den 25. Skal på første UL den 24. sept på UNN. Så heldig at du ikke kjenner bivrikninger med sprayen. Jeg kjenner ikke så mye på humøret, men kvalme, hodepine, trøtthet og hetetokter som herjer... Jeg bruker også synarela. Jeg er jo ny i dette gamet, så det er godt å ha noen erfarne med seg som dere, Junine og MK73. Selv om jeg selvsagt håper at dere slipper å bli mer erfarne nå! Håper virkelig at høstspirene deres sitter nå! Vi får holde hverandre oppdatert, lykke til videre med sprayinga Klem
Emma*den lykkelige venter Skrevet 15. september 2008 #27 Skrevet 15. september 2008 hallo Hmm, kanskje det er her jeg hører hjemme og ikke i uke 42?? Begynte å spraye den 11 og da er det vel mer naturlig å ha uttak i uke 41? Husker ikke dette med spraytid lenger, er så lenge siden jeg har gjort det og ikke husker jeg hva legen sa heller. Går helt surr i alle forsøkene og behandlingsformene jeg har prøvd. Men tror jeg hører hjemme her inne. Virker som sprayen har satt hjernen ut av funksjon allerede..hehe, og værre skal det bli.....!! Skal bli hyggelig å følge dere så veien - og satser på noen blå kryss i høst, dette blir forøvrig mitt neste siste forsøk før vi legger ivf på hylla. Lykke til :-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. september 2008 #28 Skrevet 15. september 2008 Heisann, Emma! Velkommen til "oss"!! Mest sannynlig hører du til hjemme hos oss ja :-) Jeg startet å spraye den 6, men her er flere som startet rundt den 10 tror jeg det var. Når starter du med sprøyter? Jeg starter den 25. sept. Ser at du har vært igjennom dette tidligere, håper virkelig at høstspiren klorer seg fast hos deg denne gangen. For min del er dette første forsøk, så er jo fryktelig spent. Artig at vi nå er blitt flere med uttak i uke 41. Gleder meg til å følge dere alle videre mot babylykken ;-) *håpe - håpe* :-) Stor klem og lykke til!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 15. september 2008 #29 Skrevet 15. september 2008 Så koselig velkomst, Turva:-) Ekstra spennende for deg som skal gjennom alt for første gang. Husker det kriblet gangske bra i magen når jeg hadde mitt første forsøk. Hvis jeg får mens før den 24 så skal jeg på UL 24, og regner med å starte med sprøyter da. Sliter med uregelmessige sykluser etter mange forsøk, så må til endel kontroller underveis for å legge forsøket opp etter kroppen og syklusene mine. Hører til på Aleris!! Klem:o)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. september 2008 #30 Skrevet 15. september 2008 Hei igjen, Emma* :-) Skal også på UL den 24. sept og jeg tilhører UNN. Jeg har veldig lange sykluser til vanlig, ca 35 dager, men likevel stabile sykluser. Regner med at det er derfor jeg startet litt før deg på spray. Er på spraydag 10 i dag og på dag 30 i vanlig syklus. Så jeg håper at blødningen kommer til helga på spraydag 15 eller no... Klem
MK73 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #31 Skrevet 15. september 2008 Hei, Emma*, og velkommen, velkommen :-) Artig at du også hører til på Aleris - da skal du sannsynligvis ha uttak samme uke som oss, ja (hadde det vært offentlig kunne det fort vært uka etter pga lengre sprayperiode - i alle fall var det slik på Ullevål). Hva slags erfaring har du med Aleris så langt? Har dere kjøpt pakke? Det blir nok mest sannsynlig det på oss. Jeg er i alle fall mer enn klar for positiv test nå :-) Vi får satset på at uke 41 blir "gulluka" ;-)
MK73 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #32 Skrevet 15. september 2008 ...ellers er jeg forlengst (etter snart å ha sprayet i 6 dager) kommet dit at jeg hater Suprecur og ønsker meg tilbake til Synarela. Verre bivirkninger denne gangen enn noen gang før. Men det er vel bare å holde ut - heldigvis har jeg aldri hatt så kort sprayperiode før heller. Skal til kontroll 25. og starter trolig på sprøyter den kvelden.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 16. september 2008 #33 Skrevet 16. september 2008 Hei hei, og takk for velkomsten :-) Jeg er kjempefornøyd med Aleris. Har kjøpt pakke ja, og til nå har jeg hatt ett neg forsøk og et avbrutt forsøk der.. Folka er flinke og det er hyggelig stemning. Så nå får vi satse på de finner gullegget ) Skal jeg være ærlig, så er jeg så drittlei av forsøk at hadde det ikke vært for pakka vi har kjøpt, så tror jeg vi hadde stoppet. Men vi skal nå gjennomføre disse forsøkene, har vi bestemt oss for. Har mistet trua og nesten alt håpet på at vi blir gravide noen gang, så det er litt tungt å skulle pumpe kroppen full av medisiner kjenner jeg. Sprayen er jo et kapittel for seg selv... også 4 ganger i døgnet da!! Da var Synarela bedre, der holdt det med to ganger om dagen. Synes ikke jeg gjør annet enn å passe på klokka for å spraye til rett tid. Også må jeg le av meg selv, for på torsdag forrige uke når jeg startet med spray så hadde jeg feber og var forkjøla. I går så stussa jeg på at jeg fremdeles slet med tidvis feber og lurte på om jeg måtte ringe legen siden jeg hadde feber så mange dager......hehe, dumme meg, det er jo ikke feber, men hetetokter!!!!!! Huff, det var ikke meningen å virke negativ og legge en demper for dere andre med tanke på det jeg skrev tidligere i innlegget, men er bare forferdelig sliten og lei av å se drømmen bli spylt ned i do igjen og igjen. Og orker ikke spy ut eder og galle til venner og familie hele tiden, de blir så triste på mine vegne, så da er det godt å få ut tristhet og frustrasjon her..... Så mine kjære sprayvenner, jeg ønsker dere en super sprayfin-dag:-)
MK73 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #34 Skrevet 16. september 2008 Hei, Emma*. Du er kanskje kommet enda lenger i løypa enn meg, du? Jeg har hatt tre ordinære og et fryseforsøk i det offentlige og er nå altså på Aleris. Vi satser på trepakk der, og lykkes ikke det, så blir det adopsjon :-) Vi er jo nettopp her for å kunne klage og syte og få ut frustrasjon til noen som vet hva vi snakker om :-) og dele gledene også, selvsagt. Så det er bare å få det ut! Jeg har også holdt på en stund, så jeg skjønner godt hva du mener. Har du hatt positiv test noen gang? Det har ikke jeg (enda) - men denne gangen har jeg tenkt å få det!! Vi snakkes mer senere. Ha en god dag - selv om det snart er tid for neste dose med spray ;-)
Emma*den lykkelige venter Skrevet 16. september 2008 #35 Skrevet 16. september 2008 Tusen takk MK73, det du skriver varmer veldig. Adopsjon høres veldig forlokkende ut i mine ører nå. Rart å tenke på at jeg har kommet dit at det frister så mye at jeg nesten er villig til å si fra meg muligheten til å få egne barn.... Godt å snakke med andre i samme situasjon, og det hjelper og lette på trykket. Jeg har vært gravid før ja, men mistet og en xu. Legene synes det var merkelig at jeg i det hele tatt ble gravid med mannens dårlige sædkvalitet. Men jeg var ung den gangen..hehe. Ikke mulighet til å klare det selv lenger pga jeg har fjernet en eggleder og den andre er tatt, og gubbens soldater skyter heller ikke bedre med årene. Det viser seg også at min eggkvalitet er dårlig. Har vært gjennom ca 11 forsøk, tror jeg. Husker ikke lenger. Blander alt sammen. Tror dette er 8 gang jeg henter ut egg..eller no i den duren der. Ikke så mye som litt positiv graviditetstest på noen av forsøkene, desverre. Vi får krysse fingre og tær for at dette forsøket er forsøket vi venter på!!! Ingeting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid...)
Ønskebaby Skrevet 16. september 2008 #36 Skrevet 16. september 2008 Hei jenter! Tror jaggu jeg hører til her jeg og!! I alle fall hvis syklusen min går sin vante gang og at mens kommer 25. september. Da begynner jeg med sprøyter den 26. Har vel det som kalles kort regime el soft. Skal ikke bruke spray. Jeg har heller aldri gjort dette før, så jeg og Turva er i samme båt hvis jeg leste rett! Egguthenting skal vel sånn ca bli i uke 41 tror jeg.....og forhåpentligvis innsetting også. Er veldig spent.... Er jo ingen ungdom lenger heller...Noen flere her som er passert 40 el nærme? Jeg beundrer virkelig dere her inne som har prøvd gjentatte ganger. Det står det respekt av. Jeg har prøvd Pergo et par ganger og det blir vel bare barnematen i forhold. Gruer meg litt for kroppens reaksjoner når jeg starter opp med stimuleringen.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 16. september 2008 #37 Skrevet 16. september 2008 Velkommen, Ønskebaby! Så koselig at du henger deg på. Ser ut som vi er mange som starter med sprøyter omtrent samtidig, det blir spennende!!! Samme her, beundrer virkelig de av dere som har vært igjennom dette gang på gang, så håper virkelig det klaffer denne gangen. Klem
Emma*den lykkelige venter Skrevet 16. september 2008 #38 Skrevet 16. september 2008 Velkommen Ønskebaby Kortregime er tingen ) Raskt og effektivt, forsøket er unnagjort på bare noen uker. Klem fra meg
MK73 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #39 Skrevet 16. september 2008 Hei; Ønskebaby! Velkommen til oss - med sprøytestart omtrent samtidig med oss andre så er det nok her du hører hjemme, ja :-) Så artig at vi blir flere! Jeg synes det er gull verdt å ha noen å snakke med som er på omtrent samme sted i forsøksprosessen, bare det å sammenligne bivirkninger, syte og klage litt, få og gi støtte og dele forehåpningene våre hjelper i alle fall meg mye oppi dette. For det er ikke lett! Nå satser vi imidlertid på at alt babystøvet som sprer seg på ass befr i disse dager vil mangfoldiggjøre seg og slå se ned hos oss andre, gjerne med en viss økt konsentrasjon i uke 41-gjengen... Tja, Ønskebaby, jeg er ikke 40 enda, men jammen er jeg heller ingen ungdom ;-) (bortsett fra i sinnet, da). Jeg er 35, men det er jo håp for oss også, heldigvis. Dessuten misunner jeg deg kortregimet - de aller fleste av oss vil si at det er sprayen som er det absolutt verste mhp medisineringen. Jeg har alltid vært glad for å begynne med sprøyter fordi det har ført med seg mye mindre bivirkninger enn den djevelske sprayen. Emma*, du og jeg er visst motsetninger vi; legene skjønner ikke at du klarte å bli gravid, og de ikke skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke klarer å bli gravid ;-) Jeg er sånt et godt kasus, mener de - men det har nå ikke blitt baby av det enda. Vi satser på at vi klarer det begge to denne gangen - du har jo vært fantastisk utholdende og stått på noe helt utrolig. Det skal du ha, jeg er imponert over deg! Og nå - nå skal det lykkes!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 17. september 2008 #40 Skrevet 17. september 2008 Argh... jeg begynner å bli så utålmodig!! Er på spraydag 12 i dag og det ser ut som en blødning er på vei, men skal ikke på UL med tilhørende sprøytestart før om ei uke, den 24. Her sitter jeg da kvalm og forferdelig oppblåst og vondt i magen :-( puppene er så ømme at det er vondt å bare gå over stuegulvet.. Ikke MIN dag i dag altså :-) Når det gjelder alder, så er ikke jeg heller noen ungdom akkurat, jeg fyller 38 i løpet av høsten, meeeeeeen er fryktelig ung til sinns :-) he he. Hvordan er det så med dere andre? Er det bare meg som er utålmodig? Leser om så mange som har hatt uttak og innsett, som ruger og som tester positiv. JEG vil også DET :-) God klem
MK73 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #41 Skrevet 17. september 2008 Hei, Turva! Nei, det er ikke bare du som er utålmodig, men det du egentlig vil er jo at uttak og innsetting skal skje på det riktige tidspunktet, ikke sant? ..og det tidspunktet er det kroppen din som bestemmer - og så gir den beskjed til legene :-) Så enkelt er det faktisk :-) Skjønner hva du mener mhp bivirkninger. De siste par dagene har jeg hatt det såpass ille at jeg ringte legen og ba om 30-40% sykmelding frem til jeg begynner på sprøyter. Sjefen min ble ikke så glad, og det er litt dritt, for han er helt ny og kjenner meg ikke noe særlig - og jeg viste ham tillit ved a) å fortelle om at jeg driver med IVF og fortelle ham når jeg kommer til å bli sykmeldt ifbm uttak og innsetting og c) ved å fortelle hvorfor jeg var borte fra jobb idag mhp bivirkninger.. Ingen av disse tingene er jeg forpliktet til å informerer om. Ikke mye forståelse å få der, gitt. Jammen er jeg en utrolig god personalleder når jeg sammenligner med min egen leder, både denne og forrige ;-) Håper du føler deg bedre snart og at tiden går fort fort fort frem til uke 41. Bare husk på at det er da den verste ventingen begynner...
Emma*den lykkelige venter Skrevet 18. september 2008 #42 Skrevet 18. september 2008 God formiddag Her er det noen som begynner å bi utålmodig, skjønner jeg.... Hadde ikke vært meg i mot at det hadde vært mer fortgang i denne prosessen, men men, den som venter på no godt, venter ikke forgjeves - får vi håpe! Føler meg nesten som ei unghoppe jeg med mine 32 år. Skulle tro det var en fordel å være ung i en prøvesammenheng, men det har vel jeg bevist at nødvendigvis ikke betyr noe. Det går mye på tilfeldigheter i dette gamet her. Bortsett fra noen tunge stunder av og til, og litt høstforkjølelse så føler jeg meg ganske bra av denne sprayen. Kjenner jo bivirkningene, men de tar ikke overhånd og slår meg i bakken som de har gjort før...*bank i bordet*. Så var det denne blødningen da, som jeg håper kommer snart slik at jeg får lov til å starte med sprøyter neste torsdag. Liker ikke forskyvinger!! Og liker ikke at mensen har blitt så uregelmessig. Sprayens virkning på puppene er jo helt vittig. De er så ømme som du beskriver Turva, og svære!! Herremalla kan jo se de vokser..... Nei, fra spøk til alvor....det er så trist når arb.situasjon og leder ikke er støttende. For det betyr så uendelig mye i denne sammenheng. Hormonene ER slemme, det BLIR fravær, vi ER REDDE for å gjøre noe galt osv osv. Det er ingen andre enn oss som tar vare på oss, derfor er det så viktig at nettopp vi gjør det! Har til nå hatt en fantastisk sjef, men de dagene er over. Den nye har jeg ikke planer om å fortelle noe til utenom om jeg virkelig må. Etter nøye gjennomtenkning tror jeg alt bare blir ennå værre ved å være ærlig om hva jeg driver med. Vet ikke hvordan jeg skal løse dette med fravær og hvis/når jeg blir dårlig av hormonene, men jeg finner vel på no lurt etterhvert håper jeg. Synes det er svært synd at du opplever en tverr sjef MK73. Som du selv sier er du ikke forpliktet til å fortelle noe, men du åpner for et tillitsforhold og samarbeid, og når det blir slått hånden av er det svært trist. Håper sprayen ikke behandler dere alt for ille. Vi snakkes...klem )
endelig bolle i ovnen Skrevet 18. september 2008 #43 Skrevet 18. september 2008 hei MK73 Skjønner deg sååå godt i forhold til å ha en sjef over deg som ikke skjønner. Jeg har også valgt å legge alle kortene på bordet, men har ikke fått noen forståelse for dette.... det gikk en stund så slo bivirkningene ut i full blomst og jeg strigråt på jobben( uten spesiell grunn) klarte ikke å stoppe. Styreren min ba meg om å ta meg sammen,....noe jeg virkelig prøvde, men ikke klarte.... til slutt gikk personalet på avdelingen min sammen og ordnet vaktene og rett og slett sendte meg hjem og ba meg om å sykemelde meg med god samvittighet... Dro til legen og er sykemeldt en uke i første omgang. tenker som så at dette er en liten periode med en del fravær i løpet av et langt yrkedsliv. Og etter ett misslykket forsøk der jeg knapt var vekk fra jobben,velger jeg nå å høre på kroppen. Jeg vil ikke sitte der etter i verste fall tre misslykkede forsøk og angre på alt jeg kanskje burde ha gjort...
Emma*den lykkelige venter Skrevet 19. september 2008 #44 Skrevet 19. september 2008 Hallo Hvordan går det med sprayerne? Jeg våknet i morges med migrene og har begynt å spotte, så da er alle tegn på at mensen kommer til stede. Så jeg er i rute og klar for oppstart med sprøyter til uka. Jeg ser fram til å komme et steg videre i prosesen :-)
MK73 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #45 Skrevet 19. september 2008 Hei, Emma*! Jeg hadde en ny prat med sjefen min igår. Jeg gikk for "gi ham mye mer enn han be om"-strategien, og selv om vi ikke akkurat er bestekompiser så var det en mye bedre samtale enn den forrige, og jeg får noe mer forståelse nå Han kjenner selvsagt ingen som har slitt med barnløshet, for ikke å snakke om IVF, og han og kona hører til de sin fikk det til på første forsøk.. Så det handler mye om uvitenhet, kontrollbehov (spesielt sterkt ettersom han er nye) og det at han ikke kjenner meg. Han har allerede begynt å bekymre seg for hva som skjer hvis jeg blir gravid! "Blir du da sykmeldt med en gang?" "Hva gjør vi da?" "Graviditet er ingen sykdom" etc etc.. Jeg sa klart fra at det er langt fram til det ;-) og sa rett ut at "sånn er det når du leder en avdeling som har kvinnelige ansatte i befruktningsdyktig alder" og "du får vel håndtere det på samme måte som jeg har håndtert min medarbeider som er gravid, har vært mye sykmeldt og nå går ut i permisjon"... Igår ble det en for lang dag på jobb - kjenner det godt nå (trenger den sykmeldingen jeg har fått for å komme gjennom uka). Har også fått mensen idag, så da ligger vi godt an begge to! Det betyr også at formen min blir enda dårligere de neste dagene, men heller det enn alternativet :-) Skulle egentlig på jentetur i helga, men etter mye kvaler dropper jeg den - orker rett og slett ikke, og har for mye smerter og ubehag pluss at humøret mitt er helt ute av kontroll til å være meg (som vanligvis er fjellstø på det punktet). Nå.. Det ble langt! Ha en fin fredag ettermiddag, jenter!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 19. september 2008 #46 Skrevet 19. september 2008 Hei hei jenter! ja, da ser det ut som vi er i rute alle mann :-) og klart til sprøytestart til uka. Jeg fikk nemlig også TR på besøk i morges og har vært i elendig form et par dager. Jeg er også glad for den sykemeldingen jeg har, det var godt å legge seg under dyna, vente på at paraceten skulle virke og så sove..... MK73, synd med den jenteturen din som gikk i vasken. Bruk helgen til å pleie deg selv, det gjør godt både for kropp og sjel. Fint at det ser ut som du har fått litt bedre kommunikasjon med sjefen din ang. det du skal igjennom nå, men det er nok mye uvitenhet som du selv sier. Jeg er åpen med min sjef om dette (en kvinnelig sådan) og har full forståelse, men alikevell kjenner jeg den dårlige samvittigheten som kommer snikende. Men men, prøver å ikke tenke så mye på det og heller fokusere på det som nå skal skje. Ellers så skal jeg på UL den 24, så er det sprøytestart den 25. Blir godt å komme et steg videre. Begynner å bli lei denne sprayen... men det er vel mest for disse hersens bivirkningene, den blir nok vår følgesvenn en stund til :-) Ha en fin kveld jenter!
endelig bolle i ovnen Skrevet 19. september 2008 #47 Skrevet 19. september 2008 Hei Turva Jeg begynner på sprøyter 26. september. Men skal bare ta blodprøve samme dag som jeg starter med sprøyter, ikke UL...Slik var det første gangen også..Hvorfor skal du ha UL dagen før sprøytestart?
MK73 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #48 Skrevet 19. september 2008 Kanskje Turva skal sjekke om hun er skikkelig nedregulert før hun begynner på sprøyter? Første runden min på Ullevål sjekket de også det, men ikke de to neste rundene. Nå går jeg hos Aleris og skal også ha sjekk før sprøytestart. Skal dit på torsdag og regner med å begynne på sprøyter den kvelden hvis alt er som det skal være. Hvordan går det med deg, drømmer om...?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 20. september 2008 #49 Skrevet 20. september 2008 Hei igjen! Det er nok sikkert slik som MK73 sier, at jeg skal sjekke om jeg er skikkelig nedregulert før jeg begynner med sprøyter. Ellers har jeg ingen aning, men det er jo litt betryggende iallefall for meg når dette er første gang. Jeg hører til på UNN, men vet også at de praktiserer å ta UL før sprøytestart på Riksen også. Grunnen til at jeg må reise opp til Tromsø er også fordi jeg skal lære å stikke sprøyter. Det blir mye reising for så lite :-) Regner med at jeg slipper det hvis jeg må gå igjenom flere forsøk. Har dere en fin helg da jenter?
nina er gravid;) Skrevet 20. september 2008 #50 Skrevet 20. september 2008 hei på dere jenter..sniker meg inn her..mitt førte forsøk ..men jeg har utak i uke 40..så er på min 4 av 9 dager med sprøyter..første ul er 26 ..jeg ville egentlig ha en etter nedreguleringen men det var ikke vanlig..he he egentlig kunne jeg tenkt meg en liten faslege på døren hver kveld..sånn bare for å skjekke hvordan det gikk med meg..Parnoid tror jeg jeg er i ferd med å bli ..enda dette har gått kjempe fint..ikke noen bivirkninger utenom litt støl i magen og fem kviser..jeg hører til porsgrunn..vi er bare noen få på uke 40 og ..lykke til på ferden jenter..etter så mange graviditeter her inne har jeg stor tro på oss..klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå