Gå til innhold

Hurra! Uke 41, her kommer jeg! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære dere!

Ønskebaby og Venter på spire, veldig trist å høre om de negative testene. Skjønner godt at du ønsker en liten pause, Venter på spire. Det er jammen tøft på alle måter, dette. Ønskebaby, hvis du orker, så kan du jo forsøke å tenke som MK73, at du må vente på det endelige beviste før du gir helt opp? Men jeg skjønner så altfor godt at man ønsker å beskytte seg selv mot unødvendig store fallhøyder. Men når det gjelder deg, Turva, så er jeg liksom ikke helt overbevist om at de der få dråpene dine skal ha gitt deg det endelige beviset på at det ikke har lyktes! Det er da altfor tidlig å si noe? Selv om du har småblødninger. En kamerat av meg fant faktisk ut her for en stund siden at hans samboer var gravid. Hun hadde småblødninger, men mensen kom liksom aldri på ordentlig. Det var altså han som skjønte først at hun faktisk var gravid etter å ha lest på nettet at småblødninger var et typisk symptom, noe han er veldig stolt av, hehehe. Hun nektet å tro at han hadde rett, men jaggu hadde han ikke det! Nå vet vel vi litt mer om symptomer enn en gjennomsnittskvinne, men det KAN jo hende at vi tror feil, vi også, når vi tror vi ikke er gravide. Husk det!

Emma og MK73 - tusen, tusen takk for oppmuntrende ord. Vi blir jo like glade hver gang noen tar ansvar for å holde stemingen oppe :-) Godt vi har dere med oss.

Tellefanten, skjønner godt at du er sliten etter alle forsøkene. Men hva med bare ett forsøk til, når du har kommet deg litt igjen? Jeg hørte om ei her inne som hadde mange forsøk uten å bli gravid, og som til slutt ga opp. Et par år seinere, så tenkte hun at det ikke ville skade å ta ett privat forsøk til før hun ble for gammel. Og da satt den :) Dessuten må jeg innrømme at jeg blir optimist av å høre din historie. Jeg har nå hatt fire innsettinger - hvis det ikke lykkes nå, så kan det faktisk gå på det neste. Det er du et godt bevis på!

Og når det gjelder meg, så er det status quo. Har ikke skjedd noe særlig siden sist. Jeg har kanskje litt mindre stramming i magen (bivirkninger av progestanen), og er definitivt mindre uvel på alle måter. Jeg har hatt ørlite murring i magen siden fredag, og har hatt litt antydning til menssmerter (særlig om natten). Så jeg vet ikke noe mer, egentlig, men har jo den samme følelsen av å ikke være gravid i det hele tatt. Så får vi se om jeg tar feil. Jeg skal ikke teste før neste tirsdag, 27. oktober, men jeg får vanligvis mensen 2-3 dager før jeg skal ta testen, så jeg får vel kanskje svar til helga.

Jeg krysser fingrene for dere alle sammen, både dere som ennå ikke vet, og dere som allerede har løftet blikket for å se framover. Statistisk sett bør det være et par til her inne som klarer det denne gangen! Bare et lite spørsmål til slutt: Hva er TR, egentlig? Litt treig på disse forkortelsene noen ganger, jeg. Satt lenge og grublet før jeg endelig skjønte hva EL var, for eksempel. Det sier jo litt, hehehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi får vente og se, Astra71!

Det ene er at man ønsker å gardere seg mot å bli skuffet, men på den annen side trenger i alle fall jeg i stadig større grad å "manne" meg opp for i det hele tatt å orke å gå videre i prosessen, og da må jeg være så positiv som jeg klarer (som den realisten jeg er) - jeg utsetter nedturene så lenge jeg kan, og skal i alle fall ikke ta en nedtur som ikke er nødvendig!

Lykke til med de neste dagene, alle!

TR er forkortelsen for Tante Rød, dvs mensen :-)

Skrevet

Åååå, er det DET tr er, hehehe. Jaja. Og apropos - den siste timen har jeg kjent tydelige tr-stikninger på høyre side. Så dermed tror jeg dessverre ikke det er lenge til hun gjør sin ankomst.

Men jeg merker at jeg faktisk tar det bedre enn de andre gangene. Kanskje på tross av hva man kunne forvente. Jeg begynner vel bare å forsone meg med hva som er realistisk - jeg var jo av den typen som gikk ut fra første forsøk og var bombesikker på at jeg ville bli gravid. Jeg trodde at når en kvinne fikk inn to perfekte, befruktede egg, så var det bankers.

Før et eventuelt neste forsøk skal jeg ta meg en ørliten pause, tror jeg. Ta litt var på meg selv. Begynne på pilates igjen, og trene skikkelig ved siden av. Jeg gjorde det samme for ett år siden, før mitt andre forsøk. Gikk ned en del kilo. Og da testet jeg positivt (men mistet). Kanskje det var pga min kjernesunne livsstil? Har ikke klart å opprettholde den siden, dessverre, jeg har ikke hatt helt overskudd til det innimellom alle hormonene. Men nå blir det andre boller :-) Men altså, jeg teste først, da ;)

Skrevet

God morgen alle sammen!

Trist å se at det er fler som tester negativt. Vi får håpe at det kan bidra til at sjangsene for dere som ikke har testet enda øker!

Jeg fikk mensen i dag, så nå gleder jeg meg bare til å få hormonene ut av kroppen. Som jeg skrev tidligere håper jeg på et forsøk til før jul, så denne første syklusen trenger kroppen, og kanskje mest hodet, å få hvile seg ut! Skal komme meg i treningen igjen, det skal bli godt. Kjenner jeg trenger å gjøre "mine" ting.

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei Ønskebaby!

Trist å få den endelige bekreftelsen. Men det virket nå egentlig som du hadde klart å løfte blikket allerede, og se framover. Sånn sett er det kanskje greit å komme seg videre. Mottoet mitt er jo at om jeg ikke alltid klarer å være så veldig optimistisk på kort sikt når det kjennes på kroppen som jeg ikke har lyktes, så er jeg det ihvertfall på lang sikt! Hehehe. Har liksom troen på at det skal gå til slutt, og jeg føler på meg at det gjelder flere av oss her inne ;-)

Menssmertene mine har tiltatt, så antageligvis får jeg svaret før testdagen i neste uke. I såfall skal det bli godt å være 'hormonfri' (helt fri blir man vel ikke) en stund, ja. Trene, drikke vin...skal bli litt godt det, også.

Var det noen som skulle teste i morra? I såfall: Tvi tvi!! Jeg skal sende gode tanker!

Ha en fin ettermiddag, dere som er igjen her inne.

Skrevet

Heisann!

Så trist å lese om dere som har testet negativt eller fått mensen :(.

Gratulere til deg som er gravid!

Jeg har testedag i morgen. Har hatt ferie og ikke testet enda, men skal ta en hjemmetest i morgen tidlig og så blodprøve senere på dagen - er veldig spent på resultatet.

Håper og tror at jeg er gravid da jeg enda ikke har noen symptomer på mensen. Har hatt litt varierende form fra helga og fram til i dag, men vet ikke hvilke symptomer jeg skal forvente å ha.

Skal komme med resultat av testing i morgen!

Skrevet

Så trasig, Astra71, Turva og Ønskebaby. Astra71, selv om du har fått menssmerter betyr ikke det nødvendigvis at du har fått mensen - eller er det ingen tvil lenger?

Her oppfører kroppen seg litt rart. På den annen side er jeg ganske vant til at den oppfører seg rart, spesielt når jeg er i forsøk. Av mine tidligere prdinære forsøk har jeg to ganger fått mensen rundt rd12 og en gang på rd15. Har hatt strekk og stikking litt til og fra den siste uka, inkludert en rar stikkende smerte på venstre side like over bikinilinja som har kommet og gått. Rare greier, som jeg ikke har opplevd før. Igår ettermiddag fikk jeg ordentlige menssmerter, men lot være å ta smertestillende for å følge litt med på kroppen. Jeg hadde vondt om ettermiddagen og om kvelden, men så ga det seg. Begynte ikke å blø. Hadde ikke vondt inatt og heller ikke idag. Sent i ettermiddag fikk jeg litt kramper igjen, men ikke såpass ille som igår. Fortsatt ingen hentydning til blødning. Senere ikveld forsvant smertene igjen. Dette er veldig rart, og ikke sånn som jeg pleier å oppleve mensen - men som sagt gjør kroppen mye rart, spesielt i forsøk, og jeg er på "nye" medisiner...

Nå er i alle fall rd12 overstått, og vi tar det dag for dag. Skal ta blodprøve om morgenen rd14, dvs fredag, og hvis mensen ikke kommer tror jeg at jeg like godt lar være å teste hjemme. Vi får svaret fredag ettermiddag, og da slipper vi i alle fall å lure mer.

Ellers er jeg trøtt, sliten, har ømme bryster og er supersulten - men slik har jeg vært siden innsetting.

Blir spennende å høre om deg, forsøk2!! Jeg krysser alt jeg har - på tide at flere tester positivt her nå!! Når får du svaret på blodprøven da? Lykke til :-)

Skrevet

Så trist! Skjønner at du er nedfor, trist og sliten. Stakkars mannen! Dere har jammen hatt et voldsomt program siden mai. Kanskje lurt å ta det med ro over nyttår og prøve å finne tilbake til dere selv og dagliglivet igjen? Kose dere med hverandre, alle tingene dere er glade i år gjøre, masse god mat og drikke etc! Så blir dere klare til å ta fatt igjen dersom dere ønsker det.

Jeg vet godt hvordan dere har det - dessverre er dette her ganske urettferdig! Klem fra meg til dere.

Skrevet

Hei jenter, godt å se at det er noen som fortsatt henger med.

MK73, Astra71 og forsøk2; jeg krysser ALT jeg har for et dere får en positiv overraskelse. Statistisk så tror jeg iallefall at en av dere tester positivt...Men kanskje alle tre siden vi er så mange som har testet negativt..... Menmurringer UTEN at en blødning er på vei, KAN være et positivt tegn på at det er graviditet på gang.

Når det gjelder meg selv, så har jeg tatt en endelig test i dag og den var som ventet negativ, er på rd 10 og det var da kaje testet positivt med sin blastocyst. Selv om det var med en billigstrimmel så stoler jeg på den. Jeg har enda ikke fått skikelig blødning, bare litt brun/grå utflod, i går trodde jeg at det endelig løsna, men bare litt blod på papiret, ingenting i natt. Har skikkelige menssmerter i mage og rygg, så nå blir det bare en befrielse når den kommer. Så nå er det bare å brette opp armene å se framover og håpe at noen av eggene i fryseren der oppe på UNN kan gi oss en liten julespire :-)

Så i helga blir det rødvin, og gjett om det skal bli deilig ;-) Så er det å leite fram spinningskoa for nå skal formen bli bedre. Skal også begynne med fotsoneterapi og øreakupunktur, så dette må jo bli bra, ikke sant jenter?

forsøk2, har du testet? Er kjempespent. MK73, synes du er standhaftig som klarer å vente å teste, dette går din vei skal du se :-) Lykke til iallefall. Astra71, du må enda ruge godt i helga, så krysser jeg alt for at den sitter.

Klemmer til dere alle fra meg

Skrevet

Hei, og god morgen - eller dvs det hadde vært en bedre morgen med noen flere positive tester i gruppa her! Nå har vi vært hos dyrlegen med Inka, dvs vår valp på 4,5 mnd som har fått øyebetennelse på begge øynene, stakkar. Jeg har fyrt opp og hun sover foran peisovnen. Jeg blir hjemme en time eller to til før jeg drar på jobb, så slipper hun være alene så lenge.

Turva, dette var synd! Synes det er litt rart at du ikke har fått mensen enda - men på den annen side så tror jeg jo egentlig at jeg er i samme båt som deg, men jeg håper fortsatt! Trist at den store spiren din ikke ville være hos deg. Heldigvis har du masse fine egg på frys, og dette var vel det første forsøket ditt også? Du skal se at det blir århundrets julegave ;-)

Jeg har gjort dette noen ganger nå, og siden klinikken vil ta blodprøve så tenker jeg at det holder å få en negativ beskjed en gang (hvis det blir det, da), så jeg lar være å teste ettersom det fortsatt ikke er tegn til blødning. Skal holde dere oppdatert!

Nå venter vi idag på svar fra forsøk2!! Håpe, håpe, håpe - jeg krysser alt jeg har!

Skrevet

Heisann!

Det ble ingen god morgen dette her hos oss - jeg fikk negativt utslag på hjemmetesten :-( Ble skikkelig trist, men fant ut at jeg skulle vente på blodprøve resultatet.

Har no vært å tatt blodprøve, men har lite håp om noe annet resultat enn det jeg fikk i dag tidlig. Jeg har nemlig begynt å blø litt og fått mens smerter så håpet er nok ute denne gangen!

No skal jeg glemme alt som heter streng blodsukker kontroll i dag og skeie ut en del - men skal prøve å ha samme kontrollen igjen fra i morgen da jeg har gått ned 4 kg siste 2 ukene. Streng kontroll har vist seg å være effektiv!

Håper det dukker opp noen positive resultater her på nettet etterhvert! Tenker på dere og håper noen av dere lykkes denne gangen!!!!

Vi blir å starte på nytt forsøk når vi kan - har dessverre ikke noen egg på frys så det blir å starte helt forfra igjen.

Skrevet

Nei, nei, nei, nei, nei, forsøk2! Dette var noe ordentlig dritt :-( Uff, føler med deg nå. Stor klem til deg. Når får du resultatene fra blodprøven da?

Men så fantastisk at du har gått ned 4 kg! Det står det respekt av. Nå synes jeg det høres lurt ut å bare kooooose deg og trøstespise litt idag, og så er du tilbake på kostholdssykkelen igjen imorgen. For et par år siden tok jeg også et tak, og gikk ned 15 kg. Det var utrolig deilig - og selv om det var langtfra lett, så var det mye mindre vanskelig enn jeg hadde trodd det skulle være. Så lykke til med det!

Vi har heller ingenting på frys, så går det galt nå blir det nytt forsøk på oss også.

Skrevet

neeeeeeeeee, forsøk2, hva er det jeg leser? Dette var trist :-( Synes også du skal kose deg litt ekstra i dag, det skal jeg i helga tenker jeg :) Du har vært skikkelig flink og gått ned 4 kg, hva er oppskriften? Jeg tenkte også å prøve å gå ned noen kilo før neste forsøk.

MK73, joda, dette er vårt første forsøk så jeg har heldigvis ikke mistet troa enda. Jeg kom jo litt uheldig i gang med overstimulering og greier, forsøket kunne jo ha blitt avbrutt, men i stedet har jeg jo 6 fine egg på frys, så jeg må egentlig si meg fornøyd. Dette de satt inn nå var jo egentlig en bonus, de hadde jo lenge tenkt å legge alle eggene på frys. Så min teori på at dette ikke gikk, er at det ikke var optimale forhold i livmora, dårlig blodgjennomstrømning. Jeg gikk jo på blodfortynnede sprøyter men at det ikke var nok og at det ble for liten blodgjennomstrømning. Så neste gang håper jeg på at jeg får satt inn to i optimale forhold.

Du har jo vært kjempeflink som har gått ned 15 kg. Jeg gikk ned 12 kg i fjor, men de kom på igjen da jeg ble gravid (men mistet), og nå er de så vanskelig å få bukt med. Hva var oppskriften din? Jeg har jo PCOS, så jeg vet jo hva jeg bør holde meg unna (karbohydrater er fy fy!), men det er så vanskelig! Burde nok ha gått ned 10 kg, men hvis jeg klarer halvparten til fryseforsøket så skal jeg være fornøyd.

Forresten, mensen kom i dag morges, og jeg er faktisk lettet, tro det eller ei.

Jeg krysser alt jeg har for dere som er igjen MK73 og Astra71.

Klemmer

Skrevet

Huffameg så triste nyheter det var her inne :-(

Følelsen med å være lettet at det er over, skjønner jeg godt. Siste rugeuken er et mareritt, det er tilslutt godt å bare få en bekreftelse uansett hvilken vei det går.

Det er ennå to igjen som jeg håper for. Det kan jo ikke ende negativt for hele uke 41 gjengen Det taler alle statistikker imot.

Hilsen fra Emma* som gjør seg klar for nytt forsøk over jul .-)

Skrevet

Ja, vi krysser alle fingrene for MK73 og Astra71!!!

En ting må jeg bare si, synes vi har vært en fin gjeng vi i uke 41 gjengen. Jeg synes dere er noen tapre og kloke damer, beundrer deres positivitet og pågangsmot dere med mange forsøk bak dere. Hadde selvsagt håpet på noen flere positive tester, men de kommer nok ved en senere anledning. Jeg kommer til å følge med dere alle sammen videre. Tusen takk, dere har vært en kjempegod støtte alle sammen!!!

Klem

Skrevet

Heisann!

Da har jeg fått svar på blodprøven og den var som forventet negativ!

Svar på hvordan jeg har gått ned i denne perioden: Jeg har spist mindre for å holde blodsukkeret lavt istede for å sette mere inslin - i teorien er det veldig enkelt (spise mindre enn det kroppen trenger i den daglige aktivitet), men ikke altid like enkelt!

Helt enig med deg Tuva - det har vært en flott gjeng her i uke 41 gjengen. Tusen takk for kjempe god støtte alle sammen!!!

For vår del blir det oppstart av nytt forsøk i desember, men uttak midt i januar (en oppstart i november er uaktuelt da vi da kan komme til uttak i juleuka og da har Medicus stengt - tar ikke sjansen på å få avbrutt et forsøk pga stengt klinikk).

Jeg er med og krysser alle fingrene for MK73 og Astra71!!! Håper dere kommer med positive nyheter de nærmeste dagene!

Skrevet

Hei alle sammen!

Veldig trist å høre at du har testet negativt, forsøk2. Det er i det hele tatt trist at det har vært så sparsomt med positive tester hos denne fine gjengen. Livet føles ganske urettferdig innimellom. Samtidig høres det ut som dere alle klarer å løfte blikket og se framover, og det viser at dere er sterke! Og det er de utholdende kvinnene som lykkes i dette gamet her. Jeg fikk nettopp en melding fra anonimo med gull i magen, som lyktes på sitt 6. forsøk. Hun sier at de i dag er kjempelykkelige for at de orket å holde ut og ikke gi seg! Husk det, og lev i troa, så går det bra til slutt!

Ellers må jeg få si at jeg er helt rørt over alle de omtenksomme ordene som møtte meg da jeg kom inn her nå, fra Turva, MK73, Emma, Forsøk2 m.fl. Det er nesten rart hvor mye slike ord kan gjøre med en. Tusen takk for at dere ønsker meg og MK73 lykke til - det varmer skikkelig, og jeg blir ørlite blank i øynene, faktisk.. (jeg griner riktignok for ingenting om dagen, som for eksempel da jeg mistet en banan i gulvet tidligere i dag, men likevel :-)

Jeg har enda ikke fått mensen, men må innrømme at smertene har tiltatt ytterligere, så det er nok ikke så lenge til. Ut fra slik det pleier å være vil jeg tippe at den kommer før søndag. Men jeg lover selvsagt å holde alle muligheter åpne inntil det endelige beviset foreligger, og ellers vil jeg gjerne få ta med meg lykkeønskningene deres til eventuelle seinere forsøk.

MK73 - jeg setter min lit til deg nå, og håper at de rare følelsene du har i magen er et godt tegn. Jeg kan fortelle deg at jeg var ganske rar i magen, jeg også, da jeg testet positivt i februar. Skjedde mye rart der inne, akkurat som hos deg ;)

Jeg skal holde dere orienterte om utviklingen, dere som eventuelt måtte være her når jeg vet mer. Og takk for følget . Dersom det blir flere forsøk på meg, så håper jeg at jeg får like kjekke og greie følgesvenner som dere har vært! Ha en fin kveld. Gode klemmer til dere alle.

Skrevet

Hei, damer!

Først må jeg bare få si tusen takk - jeg er faktisk blitt glad i dere i løpet av de ukene vi har fulgt hverandre. Dere er en fantastisk gjeng, og jeg unner dere alt godt, inkludert det vi alle ønsker oss mest. Vil gjerne skrive mer senere, men er litt tom i hodet nå. Nå, til saken:

Klinikken ringte meg nemlig en halv time før tiden, så jeg var fortsatt på jobb (hadde tenkt jeg helst ville ta den samtalen hjemme). Jeg jogget inn på et stillerom og ventet på dommen. Damen i andre enden, sykepleier Anne, hørtes litt forsiktig ut, der hun begynte "Jaaa,....."- jeg tenkte at nå prøver hun å skuffe meg på en fin måte. Så sa hun "ja, dette gikk jo veldig fint!" ...og da koblet hjernen min litt ut.

Jeg er gravid!!! HCG på 650 (alt over 100 er positivt), og det to dager tidligere enn klinikken pleier å teste (testdag eller egentlig er søndag). Det er visstnok et tall som godt kan tilsi at det er to inni der :-) det får vi jo se etterhvert, men akkurat nå er jeg fortsatt litt i sjokk.

Tilbake til stillerommet. Utenfor satt alle de i teamet mitt og mange andre kollegaer. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, om jeg skulle le eller gråte, og måtte sette med ned og lene meg godt inntil veggen på stillerommet. Det tok noen minutter før maska var på og jeg kom ut.. Heldigvis hadde noen nettopp slått en vits på min bekostning før telefonen ringte, så det var ingen som reagerte på at jeg bare var et stoooort smil da jeg kom ut fra stillerommet :-)

Når har jeg kjøpt roser og skrevet kort til pappaen fra Mini1 (og Mini2). Gleder meg til å se ansiktet hans.

Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dette innlegget har jeg ventet på i hele dag! Jippi!!!!!! Dette var fantastiske nyheter MK73!!!!

Har ikke tid å skrive så mye jeg heller nå. men nå ble jeg glad gitt :-) Dette fortjener du sannelig min hatt!!

En god klem til deg

Skrevet

Blir så utrolig glad på dine vegne! JIPPI, JIPPI, JIPPI for deg og mannen din! Dette fortjente dere virkelig!!

Stor klem fra meg!

Skrevet

Du MK73, du MK73....jeg svarte på den andre tråden din, men må selvsagt gjenta det her inne hos oss: DETTE ER FANTASTISK! Da jeg sto opp i dag morges, så var faktisk en av mine første tanker: Nå skal MK73 ta blodprøve. Og da jeg kom hjem nå for litt siden, så måtte jeg bare inn hit for å sjekke hvordan det hadde gått med deg. Og jaggu slo ikke magefølelsen min til - du greide det!! Hadde på følelsen at det ville bli deg som sørget for en viss 'normalfordeling' i gruppa vår, hehehe. Særlig hvis det dreier seg om tvillinger - da har du og din kjære sørget for at vi 41-jentene bidrar med vårt til statistikken :-) Og så forttjent som det er - dere som har prøvd så lenge! Endelig er det litt rettferdighet her i verden.

Jeg for min del har hatt en ørliten blødning nå i kveld. Det kan selvsagt skje selv om man skulle være gravid, men jeg vedder en femmer på at det er begynnelsen på mensen. Skal ikke gi meg helt før jeg har større blødninger, så jeg kommer tilbake til dere med det avsluttende kapittelet ganske snart. Er ikke så trist, egentlig, for jeg har vel hatt det på følelsen i snart ei uke. Hvis antagelsen min stemmer, skal jeg bestille time i Haugesund for en sjekk av slimhinnene. Så blir det nytt forsøk. Jeg gir meg aldri!

Ha en riktig fin kveld, alle dere flotte damer! Og MK73 - takk for all optimisme og gode ord du har servert oss andre. Som kjent, så ordner det seg for snille jenter. Og aldri har vel dette uttrykket passet bedre :-)

Klem fra meg

Skrevet

GRATULERE!!!!! Så arti at det lyktes for deg MK73 - Lykke til med graviditeten!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...