Gå til innhold

pizzatryne!! =(

Cyan86

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser ut som en pepperonipizza i trynet. jeg har slitt m kviser leeenge og går på spesielle produkter jeg har kjøpt hos hudpleier. (produkter til tilsammen 1000kr...) det begynte jo å virke inntil jeg ble gravid, så sa det poff! og der kom masse gule ekle betente kviser fram. æsj. er det flere som har det? og går det over etterhvert? når går det over?

jeg gjør som vanlig, vasker m produktene osv.

jeg er i uke 10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

Ja det er helt normalt og få mye kviser når man er gravid.

Du burde bare rense sånn som du har gjort. Kvisene kommer av alle hormonene som er i kroppen. Dem roer seg som vanlig ned ætter uke 12 ++

Jeg hadde helt fin hud til jeg ble gravid. så fikk jeg sjikkeli utbrudd. men når er jeg i uke 15+5 å huden har roet seg, har nesten ikke noe utbrudd lengre:)

så bare rens huden din å vent på at hormonene skal roe seg ned;)

Lykke til:) Hilsen en hudpleier;)

Skrevet

hei og takk for svar.

godt å høre at det roer seg! var redd jeg skulle ha det hele svangerskapet!

Skrevet

Vet utrolig godt hvordan det foeles!! Jeg er i uke 15 og kvisene har tatt helt overhaand.. Gule, betente og MANGE baade paa haken, sidene av haken og halsen! Kloer gjoer de og. Jeg gaar til kosmetolog en gang hver tredje uke, men det mange behandlingstyper og produkter som gravide maa holde seg unna. (En kosmetolog skal kunne dette) Jeg bruker "benzoyl peroxide" som jeg renser huden med hver kveld. Dette er en av de faa produktene gravide trygt kan bruke. Dette gjoer det faktisk litt bedre, men det tar slettes ikke vekk problemet hos meg, bare hjelper aa holde det litt under kontroll. Saa hvis du finner en mirakelkur her, saa vil jeg gjerne hoere om det..

Viktigste er jo at fosteret er friskt og sunt, saa hvis kviser er det eneste problemet, saa kan jeg helt fint leve med det :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

sliter med det samme her:(

har ikke hatt så mye kviser siden jeg var 13-14!:(

Har hatt fin hud helt til for..hm...3 uker siden?

Og jeg er nå 17 uker på vei.. popper ut byller" under huden som ikke går ann å gjøre noe med heller.. sinnsykt vondt!!! :(

Men jeg kjøpte meg kvisekremm på apoteket "basiron" heter den.. den hjalp meg da jeg var plaget på det værste i puberteten, så kanskje den funker nå også?:)

jeg skal iallfall smøre ett godt lag på huden ikveld ja;)

så er det viktig å vaske huden godt morgen og kveld da;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skjønner hvor frustrerende det er. Jeg har aldri uren hud til vanlig, men under hvert svangerskap er den nuppete, kvisete, uren, fett, og helt grusom....

Mitt råd er allikevel å bare rense med rent vann hver morgen og kveld.

Det er mange produkter som inneholder stoffer man skal være forsiktige med.

Basiron er en veldig effektiv krem, men skal IKKE brukes under graviditeten uten at du har konsultert en lege først....

Samme gjelder andre kremer også...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...