Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 når skjer det? og hvordan kan man stimulere til det? Vært tørr på dagtid veeeldig lenge nå, blir snart fire år.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Når det skjer er nok veldig forskjellig. Jenta min sluttet med dagbleien når hun var 2 år og 11 mnd og 3 dager senere sluttet hun med nattbleien. Hun ville allerede begyne med potte da hun var 16 mnd og var nesten tørr på dagtid da hun plutselig ikke ville mere. Vi lot henne gå med bleie og oppfordret henne til å bruke potta om hun selv ville men ikke tvang. I sommer har hun gått mye uten bleie og trent på det, har hatt bare noen få uhell og da ble hun veldig lei seg. Så en dag sa hun at hun hadde sluttet med bleien og det gjorde hun. Har bare hatt 1 uhell siden hun sluttet så det var tydelig at hun selv var klar for det. Hun har vært tørr på natten fra hun var ca.2,5 år men vi har hatt på henne bleie helt til hun ville slutte selv. Tror dere bare må spørre om ungen deres vil prøve uten bleie en natt og ha en kladd eller tisselaken under lakennet og se hvordan det går. Må nestren ta det i deres eget tempo.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Er veldig individuellt. Gutten min sluttet med bleie på dagtid da han var ca 3 år, og uka etterpå sluttet han på natta også. Hadde ikke et eneste uhell. Lillemor sluttet med bleie på dagtid for 2 mnd siden, men den er full hver eneste morgen, er nok ikke en sjangse at hun kan bli tørr på natta før om veldig lenge ennå.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 hun blir 3 år i november.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Heisann Tror det er vi foreldre jeg som tror at de ikke klarer å være tørre gjennom natten. vi hadde nemlig en morsom opplevelse her i sommer. Vi var på ferie, og sønnen min på da nesten 3år hadde vært tør i 2 uker på dagtid cirka. Men første natten på ferie, glemte vi faktisk å ta på bleie på natten. Og når vi våknet sier sønnen min "se mamma, bare truse"...ja ja tenkte jeg, var jo ikke noe nytt at han hadde på truse, men så sa han "nei, se mamma, bare truse", jeg hoppet ut av sengen for å kjenne, og joda, bare truse, men det var helt tørt. Og han var så stolt, og vi roset han masse og fortalte de vi var på ferie med hvor flink han hadde vært. Og han var stolt som en hane. Men hadde ikke vi glemt det den ene natten, tror jeg nesten han hadde hatt på bleie på natten enda. Bare prøv noen netter uten, dekk til godt i senga med tisselaken eller annet man kan bruke og se hvordan det går. Noen uhell i begynnelsen må man jo bare regne med, kanskje han/henne synes det er ubehagelig selv også hvis det blir vått i senga. Prøv å lokke med noe, til sønnen min hadde vi sagt han skulle få stor pakke, eller velge noe selv i lekebutikken når han hadde sluttet med bleie. Noe jeg vet andre har gjort, er å kjøpe en pakke som står sånn at han ser den, og si at den pakke skal du få når du har sluttet med bleie. men viktig å passe på at det er noe han/henne virkelig har lyst på, slik at de liksom får litt igjen for strevet...hehe men bare prøv, kanskje du blir overrasket over hvor greit det går lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 men viktig at når de våkner må man gå på do med en gang....da er det fullt i blæra....
3troll Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Du kjenner om bleia er lett om morgenen.Er den det kan du prøve å ta den av på natta.sønnen min på 3 1/2 sluttet med bleie på dagen i sommer,det gikk så bra at etter 2 uker sluttet vi på natta.Bare ett uhell på 2mnd.Kjempedeilig!Ingen av storebrødrene hans var så kjappe.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Etter at mi hadde vært tørr en uks tid sa jeg til henne: Når du blir litt større, kan vi slutte med bleie om natta også Hun tenkte seg om et par sekunder før hun sa: mamma, no e æ litt større Og siden da har hun vært bleiefri om natta også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå