Gå til innhold

Det evige spørsmålet ang.vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har nå blitt 3 år og vi har kun brukt Reima dress til han om vinteren. Har hørt at de ikke er så gode til barn over 3 år pga stor slitasje. Noen som har erfaringer med det? Og noen som kan anbefale en god dress til en aktiv 3 åring som er vanntett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Reflex. Begge våre barn (3,5 år og 6 år) har brukt det og vi bytter ikke merke! Har ikke vært så fornøyd med Reima tec.

Skrevet

Jeg har en jente på 5 (skal begynne på skolen neste sommer). Lurer på hvor lenge det er vanlig å bruke vinterdress? Og når går man over til skibukse/jakke?

Skrevet

Vi har hatt begge deler til eldstemann fra han var 3 år. Han er nå 8 år. Lillemor har i grunnen hatt begge deler fra hun var bitteliten. Det spørs sikkert hvor i Norge du bor oså. Nå bor vi i Finnmark, og MÅ stortsett ha på dress uansett hvor man skal på vinteren. Er greit å ha flere å velge mellom da.

Skrevet

Hvorfor kjøpe så dyr dress? Vokser jo uta de så fort også...

Har vært kjempefornøyd med Spar Kjøp sine dresser med avtagbart fòr.

Min gutt er snart 3, aktiv og elsker vann. Holder helt supert, varm og god :-) Kun 199,- så billig også. Ikke det at jeg er gniten på klær, men venninner og bekjente har ikke vært så fornøyd alt i alt med Reima eller reflex heller...

Skrevet

JA!!!! Her vil og MÅ jeg bare anbefale årets beste vinterdress! Jeg vet ikke om de kommer i år, men jeg kjøpte en TROLL dress til min gutt med ull på innsiden og en spesiell vantett greie på utsiden. De vet det i butikken. Den var sånn "supervanntett"... Barnehagen skrøt fælt av den og sa at min gutt var den eneste som holdt seg tørr, og at de anbefalte den til alle andre i barnehagen.

Skrevet

Snakka med dama på butikken, hun sa at Reimatec+ tålte mye mer, fordi den var forsterket bl.a. i beina med sånn stoff som de lager motorsykkeldresser av. Så da blir det den igjen (har nemlig hatt den før også, er ikke litt slitt engang). De koster visst litt mer enn vanlig Reimatec, men siden vi sparer inn igjen ved at lillebror arver så er det verdt det. Syns Reima har vært topp, han fryser aldri. Reflex bruker vi her hjemme, men den holder ikke på varmen like lenge som Reimaen, så derfor blir det Reima i bhg.

Reimatec+ finnes forresten til barn over 3 år også!

Skrevet

Da tror jeg vi skal prøve ReimaTec+. Må bare finne en butikk som har de. Er såååå fornøyd vi også med Reima at vi har brukt det helt til nå. Gutten vår er aldri kald eller våt i Reima og den er superenkel å ta på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har akkurat kjøpt Troll-dress med avtagbart for til mine på 4 og 2 år. Eldste mann har hatt sin dress i to sesonger (kjøpte litt stor) og den er like fin. Ullforet kan brukes løst eller fast, og det er god plass til ekstra ullklær under på ekstra kalde dager. De har fått inn ny fagre på jentedressene også. cerice og brunt: kjempefin! Vi pleier å bruke foret for seg, da det er litt vanskelig å kle på barna når foret er fast på dressen. Har en tendens til å vri seg lit slik at det blir krøkkete å få føttene i gjennom. Men hver for seg er det ikke noe problem.

Og ikke minst: de dressene er så lette og myke at de er veldig gode å ha på. Kan brukes tidlig høst og vår også uten for. Trenger ikke egen vår/høst-dress.

Har aldri hatt Reima vi da, men det er fordi vi prøvde Troll først. Er glad jeg er tidlig ute. Prøvde å kjøpe utpå vinteren som var da begge barna hadde vokst ut av dressene sine, men da var utvalget heller magert kan man si :-)

Skrevet

Vi er heller ikke så interessert i å betale veldig mye for en god dress så vi har brukt Spar Kjøp sine dresser med avtagbart for inni. Veldig fornøyd. Er alltid god og varm og ikke våt heller. Koster 199,- .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...