BEA-77 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Gutten vår på 9 mnd reiser seg opp i stående stilling og går med støtte. Men han går for det meste på tå, vil liksom ikke tråkke ned på hælene. Er dette normalt?
2hærligegutter Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Vet ikke helt, men min første har cp og går på tærna. Spør fysio
Gjest mphs Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Har dere brukt gå stol/vogn? Om dere lar han gå mye mens dere holder hendene hasn kan de også bli slik. Det er ikke bra og han kan få forkortet sener under foten. Jeg ville snakket med en fysioterapaut om jeg var deg.
BEA-77 Skrevet 1. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2008 Nei, vi har ikke brukt noen gåstol eller lignende og har heller ikke "øvd" noe særlig på gåing heller. Men han reiser seg opp selv og jeg ser da at han helst står på tå. Har gått til kiropraktor lenge pga låsning i nakken og hun mente at dette ofte kunne medføre at de helst ville gå på tå. Men jeg husker også at helsesøster sa for lenge siden at barn har en griperefleks under tærne som må forsvinne før de kan lære å gå. Har trodd at det er denne refleksen som sitter i, men begynner nå å tro at det kan være noe galt. Får ta det opp på helsestasjonen i morgen. Noen flere som vet noe om dette?
lille me og mine Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 jenta mi går til fysoterapaut, av helt andre grunner, og hun sier at det er helt normalt at de begynner å stå på tærne, og etterhvert så bruker de hele flaten. Så tror ikke du har noe å bekymre deg for. jenta mi er oppe på tærne, men står mer og mer på flat fot. Noe som resulterer i bedre balanse
Serial mom Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Antagelig retter det seg selv,men neste gang dere er på helsestasjonen kan du jo be om at fysio der ser på han,kanskje han har for stramme sener og muskler i bena? Greit å sjekke ut,for det lar seg stortsett greit "trene" vekk:-)
BEA-77 Skrevet 1. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2008 Takk for svar alle sammen! Har time på helsestasjonen i morgen så får ta det opp da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå