Stoge Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Har en gutt på 16 dager og jeg lurer på om jeg skal begynne med smokk. Har hørt at dette kan forstyrre sugerefleksen, men tror nok amminga er godt etablert nå. Er litt lei av å dra frem puppen, også skal han bare ha den i munnen og sove... Noen erfaringer?
grolla Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Du kan sikkert begynne med smokk nå! Men vær oppmerksom på at det kan ta tid å venne gutten til å ha den fast i munnen. Mange nyfødtsmokker er for små til at babyen får godt tak på den, og du må kanskje prøve ulike typer. Min gutt ville ha en med rund tupp, de flate spyttet han bare ut igjen. Dersom gutten bare "sutter" på puppen, høres det jo ut som smokk kan være et godt alternativ for dere!
Mininni Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Bare start med smokken. Så lenge ammingen er godt etablert er det mye bedre å begynne med smokk så du får litt avlastning. Jeg ble brukt som smokk halve natten av snuppa mi til å begynne med, og smokk var en befrielse!
gulda Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Vi begynt med smokk etter 1-2 uker (husker ike hel), for babyen brukte meg som smokk. Om natta så våknet han med en gang han ble tatt bort fra puppen. Tok noen dager før han tok den skikkelig, men nettene ble mye bedre når han kunne sovne med smokken i munnen i stede for puppen! Men vi opplvde også et lite problem. Han ble dårligere til gape, så spesielt ved å amme liggende ble det fort sårt å amme. Antageligvis fordi han ikke trengte å gape særlig for å få inn smokken, tror jeg.. Men gikk over det også, var en periode jeg måtte sitte og amme, også om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå