Gå til innhold

Malt i melken, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg gir gutten min en flaske (ca 100ml) med mme som ekstra mat på kvelden. Ammer resten.

Lurer på om noen vet om jeg bør ha malt i denne flasken?

Nå har han ikke bæsja på en uke, men det ser ikke ut som om det plager han. Bør han ha oftere avføring siden han får litt mme, eller er det ikke så farlig siden han stort sett får mm?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg gir bare gutten min mme, så kanskje jeg ikke er helt den rette til å svare deg, men jeg tenkte jeg kunne komme med mitt råd!

Gutten min hadde heller ikke bæsjet på en uke, det plagde heller ikke ham og jeg spurte på helsestasjonen om hva jeg skulle gjøre. De anbefalte meg å ha mer malt i mme, det var ingenting farlig med det.

Mitt råd er å ta litt malt i den flasken du gir med mme, så ser du hva som skjer. Blir bæsjen for bløt, kan du bare minske dosen med malt eller kutte den ut igjen!

Lykke til!

Skrevet

Jeg er også flaske-mamma på heltid, men her kutta vi ut malten og gav heller sviskermos. hadde en mye bedre effekt enn malten. men sviskermosen skal man jo ikke gi før de er 4 mnd i følge glasset( vi gav når han var litt over 3 mnd vi da.)

Skrevet

Jeg prøvde også sviskemos, men det fungerte ikke her hos oss, ble bare gulping av sviskemos.

Barn er forskjellig, så bare prøv det du føler er best selv, så skal du se at det ordner seg!!!

Ha en fin kveld!!!

Skrevet

Lillegutten min er også flaskeunge. Han får nå malt kun (er nesten 4 mnd) hvis avføringen uteblir en dag (bæsjer vanligvis med intervaller på 24-36t).

Hvor ofte bruker ungen din å ha avføring? Jeg ville brukt det som en indikator og gitt malt hvis han går over tiden...malt er ikke skadelig, men gir du for mye vil han jo miste næring. Jeg ville gitt han en dose og se.

Har du gitt malt tidligere? Hvor gammel er han? Jeg ville ha dyppet en kniv litt ned i malten slik at tuppen er dekket og tørket litt av på den ene siden. Hvis du har det ned i kokende vann løser det seg lettest ut. Bruker du kniv er det også mye lettere å få det oppi vs å bruke tskje.Får du ikke noe respons så prøv med en til dose. Personlig synes jeg det er greit å begynne med så lite og heller øke på hvis resultatet uteblir :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...