Erisa* Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Jeg er litt tidlig ute, men tuppa skal begynne i barnehage i desember, da er hun 11 mnd. Lurer på om noen har noen anbefalinger ang utedress og sko? Vi bor i Bergen, og barna er mye ute i barnehagen.
Nætte;mortil2 Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Å anbefale et spesielt merke er litt vanskelig, for det er jo prisavhengig og alt hva man liker.. Men til de minste er det greit med en dress som er romslig og man kan ha ullklær under, men den bør ikke være så stor at den bli i veien og dum slik. Reima har jo "dessverre" en super dress til de minste, koster en del, men så er den jo å da veldig god.. Den er romslig og god å bevege seg i, slik at de kan røre seg ute, noe som er kjempeviktig. Sko er vanskelig fordi det kommer an på formen på bena og hvor stor bevegelighet de har. Vi har brukt skofus sine vintersko,og vært fornøyde med dem, og nå de to siste årene har vi brukt Sorel! De er geniale! Både vindtette og varme, og innerskoen kan tørkes for seg slik at man vet de er helt tørre. Men vil anbefale deg å vente til det nærmer seg før du kjøper sko, for det er vanskelige greier altså! =)
ruffen Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Vi bor i Stavanger-området og gutten vår er også mye ute i barnehagen. Vi har Reflex-dresser. Gode og slitesterke. Fin passfor og ikke så dyre. Vår- og vinterdress. I desember ville jeg valgt vinterdressen, men det kommer jo helt an på hvor kaldt det er. I tillegg har vi en god ulldress til å ha under. I vinter hadde han ofte ullundertøy, ulldress og vinterdress ute. Og sko med for, men du må ha støvler også. Og ullsokker. )
ruffen Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Må bare si at Reflex har to typer dresser, en babyvariant som er vid og god å bevege seg i, og en for litt større barn. ) Kan anbefales.
Labambie Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Jenta mi begynner i barnehage i oktober, da er hun 9 mnd. Har kjøpt inn Reima dress, den går for å være den beste. Har bare hørt fine ting om den... Den er på tilbud på Barnas Hus til 899 nå!
beri Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 play-dressene...i barnehagen sier de at den eneste som aldri blir våt og kald om vinteren er min gutt...
Leontine Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Reima er den beste dressen (synes jeg!) for småttiser som er i ro og ikke beveger seg mye når de er ute! Den er dyr, men jeg synes den holder barna gode og varme, og den trekker ikke til seg fuktighet. Har barn selv og har jobbet i bhg, og det er den dressen for barn under 2-3 år som jeg har best erfaring med. For barn over 3 år (barn som beveger seg mer og er aktive), er det flere dresser som er bra. Sko sverger jeg til sko uten snøring, som er heldekkende slik at det ikke kommer snø inn i dem. Sorel har gode heldekkende sko/ støvler. Kjøp gjerne med ullsokk/ ullsøle i, og sko som er vanntette! Husk å impregnere dem ofte selv. Tips: tenk på hva du har på under dressen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå