Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når man skal begynne å gi vann som drikke til babyer? Min gutt på 4,5mnd får nå et måltid grøt, bør han da få vann ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt gi vann ved siden av. min jente fikk melk, fordi hun drakk veldig lite melk. og da fikk hun i seg mere melk.

Skrevet

Jeg gir alltid vann til grøt, og vil fortsette med det til de andre måltidene vi vil innføre etterhvert. Vi gav og litt vann i sommer når det var veldig varmt.

Tror det er lettere å få til hvis de ikke er for store når man begynner.

Har hørt om de som har gitt vann fra fødsel, de var leger og fikk baby i juli.

Skrevet

Helsesøsteren min sa at man bør vente med vann som tørstedrikk (kan gi smaksprøver) til babyen er 6 måneder. Det er fordi den vesken de skal ha bør det være næring i når de er så små. Var også noe med nyrene, at alt vesken skal gjennom der, og at en ikke bør overbelaste de små nyrene med noe uten næring, eller noe..

Men så sier sikkert en annen helsesøster noe helt annet.. Men det var iallefall det jeg fikk beskjed om -og et par venninner har fått beskjed om det samme fra sine helsesøstre :o)

Skrevet

Jeg har begynt å gi hun vann til grøten. Tenkte det var en fin måte til å få hun til å bli vant til å drikke vann. Hun er 5 mnd.

Skrevet

Jeg kom plutselig i tanker om at det kanskje er lurt å gi litt vann nå.( han lå på stellebordet, og tisset som vanlig, og det var skikkelig gult..) Han er snart 6 mnd, og pupper jo mer sjeldent nå, og får dermed i seg mindre væske. Men så er han ikke så glad i flasken, så prøver å få i han litt vann gjennom hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...