Gå til innhold

KLYX, kan noen forklare meg hvordan dette skal gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner hvor det skal inn men hvor lenge skal det holdes inne, hvordan klarer man å holde det inne, hvor og i hvilken "stilling" tar man det, kommer alt ut med en gang etterpå eller over tid osv osv.

Kan noen gi meg en detaljert forklaring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo bare fått det før fødsel, men da har jeg ligget på siden med knærne trukket litt opp. Også skal man helst vente så lenge som mulig før man går på do. Da har det best effekt. Jo lenger man klarer å holde seg, jo mer blir du kvitt når du endelig "slipper". Og det er jo en fordel.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ta dette hjemme før et planlagt keisersnitt men aner jo ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kanskje litt dumt å ligge i sengen liksom... Hvis man driver å går rundt evt. sitter vil jeg tro at det renner ut så da må man kanskje ligge på badegulvet eller noe da? Bruksanvisningen sier ingenting om dette, hmmmm.

Skrevet

jeg fikk det på sykehuset, da fikk jeg det i en seng, lå på siden å når det hadde gått 2min måtte jeg på do.

du kan ta det i senga, det er jo bare å skynte seg på do.

Skrevet

Legg deg på venstre side der det måtte passe deg. Sett så inn væska og hold selve flaska inne en stund. Så gjelder det om å holde seg så lenge det lar seg gjøre så det får virket best mulig. Når jeg fikk det på sykehuset før fødselen sist gikk det fint å holde seg til jeg var kommet ut på toalettet, men hadde bleie på fra før.

Skrevet

Er det ett stort olje/saltvannsklyster eller er det ett miniklyx da?

Om de ter ett stort klyster ville jeg fått tak i en rektalsonde for å få ført det langt nok opp....samt at det er mye lettere å få gjort det selv. Jeg ville i alle fall sluppet å få hjelp av sambo til noe slikt. Så setter du hele klysteret inn uten å slippe opp (blir vakum) og drar ut somden og flaska når alt er ute. Så er det bare å vente og vente og vente så lenge du klarer det, og la det komme i do. Kan jo være kjekt å ligge på badegulvet da, i alle fall ikke så langt unna doen:) Forresten best å ligge på venstre side når du setter klysteret.

Er det miniklyx er det bare å sette det inn og vente en 10-15 min å gå på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...