Gå til innhold

Ny og trist erfaring - føler med alle i samme situasjon!

Fire i juni

Anbefalte innlegg

Har hatt kraftige blødninger i tre dager, trodde jeg var gravid i 8.-9. uke og gledet meg til baby i april, men naturen ville det ikke slik. Tom og rar følelse. Her er det uansett travelt rundt meg og mye liv, har tre herlige småbarn og mye å være glad for, men jammen var det en kjedelig og trist opplevelse. Vet at det er vanlig, men det var en overraskende hendelse, håper å komme meg fort videre, slutte å blø mm. Lurer på når blødningene vil stoppe, om jeg må ha utskrapning. Og om man bør vente noen måneder før man forsøker igjen? Har noen av dere andre erfaringer? Er midt i det akkurat nå, men må jo begynne å leve litt vanlig, hvordan takler dere det, holder dere hjemme eller er aktive og "normale"? Tenkte jeg i alle fall ikke skulle trene på noen dager, føler meg skikkelig "tummelumsk" og blir lett både sliten og lei meg.

Og mange varme oppmuntringsklemmer til dere tapre damer som sliter dere gjennom dette flere ganger på rad...

Fortsetter under...

Heisann

Jeg er også førstegangsreisende i SA verdenen. Begynte å blø i dag, som vanlig mensen egentlig. men ingen klumper eller vondt enda, var ikke så langt på vei som deg da, jeg tipper jeg var ca i 5-6 uke.

Har time til legen i morgen så kommer til å benytte den uansett. Men er som deg: sliten og trist.

Utrolig rart hvor mye man rekker å bli vant til tanken på en liten en til på bare noen uker!

Sender en stor trøsteklem til deg!!

Hei,

Sender dere begge trøsteklemmer, det er ikke en lett situasjon å havne i.

Det som hjalp og enda hjelper meg igjennom det er å vite at jeg ikke er alene og at det skjer med andre også. Det er viktig å sørge, men jeg føler også at det er viktig for meg å se fremover og tenke at det var en grunn for at det skjedde og at det var naturens måte og ordne opp på.

Jeg hadde MA med påfølgende utskrapning så har ikke personlig erfaring med SA og blødninger...Men jeg tror at ved de fleste SA så ordner kroppen opp selv og man trenger sjelden utkrapning. Det sies at det er som en litt kraftigere mens.

Jeg startet med prøvingen igjen etter ca 1.5 uke etter MA'en. Dette var det legen anbefalte mtp infeksjonsfaren, han anbefalte meg også å vente til blødningen hadde stoppet (noe den gjorde etter ca 3 dager).

Etter som jeg har lest her så har noen leger anbefalt å vente både en og to mens, mens andre leger sier at man kan starte prøvingen igjen med en gang. Jeg hørte på legen som foretok utskrapningen på meg og startet derfor igjen med en gang :)

Legen sykemeldte meg i 2 uker og mente at jeg burde ta denne tiden til å sørge og komme meg videre.Det er deilig å kunne pusle litt rundt alene og bearbeide det som har skjedd - å kunne gråte dersom jeg trenger det. Jeg tror at dersom jeg hadde dratt rett på jobb så hadde det vært veldig tøft..

Jeg ønsker dere begge to lykke til videre og håper at dere snart har en liten spire :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...