Gå til innhold

Kake med frukt/bær - noen med oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde Vampyrkake nå, som prøve før bursdagen til snuppa. Den var god, men ingen kakefølelse over den. Smaker som en tykk pannekake med bær. Skulle gjerne hatt en oppskrift med en kake med bær. Tips?

Fortsetter under...

Skrevet

sånn eggevitte og sukker (hva heter det igjen?)

stek det i ovnen formet som en stor runding.

også tar du krem på og masse bær

fantastisk digg

Skrevet

eplekake er jo godt. og hvis du bruker samme røra men bytter ut epler med blåbær blir det veldig godt... regner med du finner eplekakeoppskrift :)

Skrevet

Nam nam Mom2Two, den hørtes skikkelig god ut!

Det ryktes jo her inne at oppskriftene dine absolutt er verdt å satse på, så da skal jeg prøve denne :o)

Hadde ikke du en knallbra sjokoladekakeoppskrift også?

Skrevet

Aah!! den hoertes supergod ut, Mom2Two !! Hva blir best å bruke- jordbærgelè eller sitrongelè?

Annonse

Skrevet

Marengskake er supergodt!

Oppskrift:

Først: Sett ovnen på 220 grader.

4 eggehviter og 1/2 ts eddik vispes stivt.

Tilsett 2,5 dl sukker, visp blankt og stivt.

Skjær forsiktig inn 0,5 dl sukker og 1 ts bakepulver.

Legg røra på bakepapiret, tegn gjerne omrisset av ei kakeform på papiret slik at en har noe å gå etter.

Sett kaka på nederste rille i ovnen, men skru av ovnen etter 5 min, ikkje ta ut kako, men la den stå i ovnen over natta.

Pynt: Vaniljekrem (min favoritt) el. krem og frukt eller bær, best med friske siden det blir så mye vatn av frosne. Jordbær og rips er mine favorittar!!

Skrevet

Det skal du :o)

Blir kaken like god om den fryses? Hvis jeg skal lage et slott, så er det muligens greit å lage deler av den i forkant. Eller kan den stå en dag eller to uten å bli tørr?

Skrevet

*1 sukkerbrød, evt ferdig kjøpt

*1 pk vaniljekrem - fordeles på 2 lag

*1pose bærblanding/bringebær - tines, fordeles på toppen

*1pk bringebærgelé m/ 2 1/2 dl vann - avkjøles og delvis stivnet, helles så over bærene, evt 1 pk ferdigglé, halvsmeltes og helels over

*Settes kaldt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...