Gå til innhold

Hvor mange var uhelige og drakk før de visste de var gravide?

Anbefalte innlegg

Hvor mange var uhelige og drakk før de visste de var gravide?

Jeg har nettopp sluttet på p-pillen. Jeg har holdt meg unna alkohol etter å ha sluttet, men tok en test forrige uke som var negativ, og regnet derfor at denne perioden var resultatløs. Trodde da heller ikke at jeg kom til å bli gravid så kjapt etter å ha gått på p-piller i så mange år.

Gikk og ventet på TR slik at jeg kunne begynne å kalkulere ut EL.

I løpet av uken drakk jeg ved to spesielle anledninger som jeg ikke syntes jeg kunne utebli fra, og regnet det som trygt å drikke.

Så testet jeg positivt på torsdag.

Huff og huff. Man sier jo at det kan ha gjort skade om man drikker særlig i begynnelsen, uten at man som lege eller forsker spesifiserer hva dette vil si. Noen steder har jeg lest at det går utover arvestoffet, og ser for meg at mitt barn vil vli alkoholiker, andre steder står det at det vil gå utover utvilkingen av hjernen eller sentrale organer hos barnet, og at jeg har ødelagt for ungen min. Andre sier at dette er så vanlig og at det ikke er noe å tenke på siden det alltid går bra...

What to think?

Fortsetter under...

Jeg har også drukket ved to anledninger før jeg fant ut at jeg var gravid. Ganske mye den ene gangen. Men jeg har valgt å ikke tenke noe særlig på det. Som du skriver tilslutt så er det så vanlig at jeg håper det ikke er noe å bekymre seg for!

Gratulerer som blivende mamma!

Jeg ville ikke tenkt mer på det, det gjør bare ting verre å være bekymret, og fortiden er jo uansett ikke noe du kan gjøre noe med!

Jeg ville bare satset på at alt går bra, det er jeg sikker på at det gjør:)

Lykke til med svangerskapet!

hei "Selma"

Du testet positivt på torsdag. du er nok ikke seks uker på vei helt enda. Det er da det begynner å stømme blod i "årene" på fosteret som de deler med oss. ikke før. Jeg har gjort det samme selv, men ungen din var da "selvstendig" og ingenting skal ha skjedd.

tenke deg hvor mange som faktisk får vite at de er gravid så tidlig og hvor mange friske barn det er rundt om her og der. Du er nok på trygg grunn. Vi tenker å bekymrer oss for ganske mye om dagen. Det vet jeg. Selv er jeg 6+2 og ganske mange tanker går rundt dagen lang.

Lykke til :-)

en venninne av meg fant ut at hun var gravid da hun var 12+4. hun drakk mye de månedene, det var sommer og mye festing på den tiden, men hun har fått en velskapt liten pike som ikke feiler noen verdens ting :) hun fikk beskjed på ultralyd at jordmor var glad for å se at det var en jente i og med at jenter visstnok er sterkere foster? :)

Annonse

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hei Selma.. Jeg ventet mitt fjerde barn og jeg har også drukket iallefall ved to anledninger før jeg visste jeg var gravid. Jeg brukte minipillen, så trodde jeg var sikker, men gikk i tillegg og knasket minipillen i to mnd før jeg fant ut at jeg var gravid.

Men jeg har iallefall drukket med de tre første før jeg visste jeg var gravid, og ingenting i veien med dem. Tror de aller fleste har tatt seg en fest eller drukket før de har visst det.

Lena

Hei LenaLille, takk skal du ha. Jeg har sluttet å bekymre meg for dette nå.

Jeg skrev det for over 2 måneder siden. Og har vært på to ultralyder hos leger som kunne bekrefte at hjernen og alle organer hos fosteret er meget godt utviklet. Så nå håper jeg egentlig at dette innlegget bare skal gli nedover og glemmes langt ute og ikke ligge på fremsiden. :-)

hilsen

"selma"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...