(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hvor mange barn er det? Å hvor mange ansatte..? I bhg snuppa skal begynne i er de 12, eller var det 15 stykker onger fra 0-2 år. Er ikke mange som er under året men et par tror jeg. Snuppa mi er 10.5 mnd når hun begynner så hun blir vel minst. De er tre ansatte på den avd. Synes det høres veldig lite ut jeg, men aner ikke hva som er vanlig. De fleste kan sikkert å gå men de kan jo ikke gå på do selv, spise selv osv.. Sove skal de å. Er de virkelig ikke flere ansatte da???
MathildeC Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Slik jeg har forstått det, må de være en voksen for tre barn? Dvs de burde være fire ansatte hvi s det er tolv barn.
anette&tutta mari :) Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 jah det er vel en regel om sånt. jeg jobba på småbarnsavdeling i 3 år og der var det en voksen for tre barn. og det var slitsomt nok det!
marioo Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 det skal være en voksen på tre barn. så på ei avdeling med ni barn skal det være minst en ped.leder og to assistenter. assistentene trenger ikke være utdannet, men ofte er det f.eks. barne-og ungdomsarbeidere eller barnepleiere. i ditt tilfelle kan det være at det er flere som går mindre enn 100% av barna. slik at to barn som går 50% i barnehagen "fyller opp" hverandre.så lenge det ikke er mer enn ni barn der hver dag, trenger ikke denne barnehagen flere voksne. men hvis dette ikke er tilfellet, og det er 12- 15 barn der hver dag skal det være en voksen til. litt usikker på om det må være en ped.leder til eller om det holder med assistent. jeg har selv jobbet på småbarn med 10 barn på 3 voksne og dette mener jeg er et minimum! for ped.leder går kortere vakter og kan være ferdik 13.15 enkelte dager. da er det bare to voksne på 10 barn. og da skal noen legges, noen skal vekkes, alle skal stelles og de aller fleste spiser et måltid etter dette. jeg ville ha sjekket opp dette før du setter igjen gullet ditt i barnehagen. og ikke vær redd for å stille krav til barnehagen!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 I vår barnehage (kommunal) er det 4-5 voksne på 14 barn. (tror kanskje jeg skrev 15 i en annen tråd...) Har aldri sett at de har vært bare 4 når alle ungene er der, men de har gjerne 4 på jobb tidlig på morgenen og sent på ettermiddagen når ikke alle barna er der. Det er det som står i vedtektene deres at det skal være også, og jeg regner med at slikt er nogenlunde likt over alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå