BergensMamma18 Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Jeg har for noen uker siden tømt en abscess. Ser her at noen sier at den tømmes med en slags nål eller noe sånt, men det var ikke det legen min gjorde.. Han bedøvet først(auau) så laget han ett kutt og presset det ut. holdt kuttet åpent i noen dager så jeg var der nede noen ganger å tømte.. Er det også en måte å gjøre det på? eller er legen min helt på tur? Jeg har fortsatt en kul inni der, ikke fult så stor.. Heller ikke vond..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Vet ikke om dette også er en ok måte å gjøre det på, men det var i hvertfall ikke slik min abscess ble tømt. På meg la de inn et dren som jeg hadde liggende i brystet i ca en uke, og jeg fikk opplæring i å tømme og skylle med sterilt vann som jeg måtte gjøre 3-4 ganger pr dag (Jeg synes det var bedre å gjøre dette selv hjemme enn å dra på sykehuset 3 ganger daglig) Var til flere kontroller med UL for å sjekke at ikke abscessen kom tilbake. Jeg trodde ikke man bare tømte uten å skylle, men mulig det også går bra da, siden du ikke har vondt lenger. Det tok forresten lang tid før brystet mitt var helt mykt og normalt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå