Gå til innhold

Utredning....til dere som har vært igjennom det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i gang med utredning på datteren vår som er 10 år.Starter neste mandag.Har vært til vurderingssamtale.

Er det noen som har vært igjennom dette,og har lyst til å fortelle oss litt om hva vi kan forvente oss?Hvordan dette foregår,evnt hvor lang tid det tok fer dere før evnt diagnose ble fastslått...

Vldig glad hvis noen har noen erfaringer å dele:-)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Løfter denne litt opp jeg. Vi skal begynne på utredning av vår sønn på 7 imorgen.

Jeg er også nysgjerrig på å høre andres erfaringer.

Skrevet

Det er mange år siden vi var gjennom hele prosessen, så det er ikke sikkert jeg husker rett. Men det tar noen måneder ofte, vet noen som holder på nå, og de er ikke helt ferdig, men likevel har det gått 6 mnd til nå. Tror de har vært litt uheldige, siden de fikk noen utsettelser på timer og så var det sommerferie i tillegg.

De testene vi var gjennom tar først noen timer, hvor barnet bl a setter sammen tegneseriestripe til rett historie, skal lage strek i labyrinter, huske tallrekker forover og bakover, bygge 3D mønster med klosser osv osv.

Min var også gjennom en test på data, hvor han skulle trykke hver gang det kom opp en "x" på skjermen, blant alle andre bokstaver(en bokstav ble vist i gangen).

Ellers så har PPT/BUP observasjonsdag i skole/bhg. Foreldre skal krysse av på et omfattende skjema, om barnet, utvikling, milepæler, hva det klarer, om det har opplevd ulike ting osv osv.

Sikkert ting jeg har glemt, men dette er vel det viktigste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...