Gå til innhold

Smart duo kombi - et bra valg?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har den vognen? Har kjøpt den nå fordi den kom i et trekk jeg var helt forelsket i. Men har mulighet til å kjøpe en i samme stoff men da en duo edge. Har hørt mye negativt om duo edgen - men det er kanskje fordi mange har den? Så er smarten et godt valg? Den virker jo veldig lett og fin...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138587291-smart-duo-kombi-et-bra-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg studert Emmaljunga sine hjemmesider en stund, og de jeg vurderte var Smart, Mondial eller Edge. Så vidt jeg har forstått så er de tre samme vogna, Smart er den billigste versjonen med minst funksjoner, Mondial mellomst dyr med mellomst med funksjoner, og Edge er den dyreste med flest funksjoner.

Vi liker alle de tre vognene veldig godt, men endte opp med Edge vogna fordi vi ønsker mange av de funksjonene den har. Hvis du går inn på nettsidene deres finner du en veldig god sammenligningstabell i menyen til venstre. Der kan du velge de vognene du vil sammenligne.

http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO

Anbefaler deg å ta en tur i en babyutstyrsbutikk og se og prøve vognene selv. Det de fleste kritiserer med Edge vogna er tyngden. Jeg syns ikke den var så hårreisende tung, etter å ha trillet en vanlig kombivogn til noen i familien mye. Sammenligner du med en snerten 3 hjuling, er det klart det er stor forskjell på vekta, men sammenligner du med en lignende vogn, så er ikke vekta så forferdelig mye verre på Edge...

Håper du ender opp med det som blir din drømmevogn! Uansett om du ender opp med en 3 hjuling eller Edge Duo =) Vi gleder oss masse til å trille vår Edge på nyåret =)

Jeg har kjøpt smart duoen i fargen water blue,bare eelsker den vognen! :) Ville i utgangspunktet ha edgen,men syntes ikke den var verdt 2000kr mer i forhold til hva man fikk av vogn. Smarten fikk jo 1

el 2 plass i tv2 hjelper deg sin barnevogntest,og den er lettere enn edgen selv om den er litt strippet for funksjoner.

Monterte vognen i går,og er veldig fornøyd! Baggen er stor og lun og god,utmerket til meg som får baby nå i høst. Jeg har også hørt rykter om at edge er tung som sportsvogn,gjelder dette smarten også?

Uansett,er den helt håpløs går det jo an å selge vognen og kjøpe en lettere 3hjuling når sportvognsperioden melder seg. Emmaljungavognene er lett å selge igjen, og selger man dem etter1-2 år får man en grei pris tilbake(over halv pris), så vidt jeg kan se ut i fra div annonser inne på finn.no.

Lykke til med ny vogn iallefall, håper du blir fornøyd! :)

Vi sto mellom smarten og edgen. Edgen var 2000 kr dyrere og for de tusenlappene fikk du regntrekk, myggnett, en vippefunksjon på bagen når den står på gulvet, håndtak som kan vendes og termobunn. Men på smarten fikk du med stelleveske og pose til sittedelen. Vi endte opp med smarten fordi vi ikke syntes det var verd å betale 2000 kr ekstra for disse finessene. Regntrekket kosta kr 170 å kjøpe separat. Den eneste funksjonen som er grei å ha, er jo det håndtaket som kan vendes - MEN- du kan jo sette sittedelen den veien du ønsker på smarten også! Vi har kjøpt en brun og svart smart, og gleder oss veldig til å trille masse tur om en kort stund:)

Håper at dette var forståelig? Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...