Lille Langbein Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Nå må jeg seriøst begynne med helforkle foran og bak på meg selv. Det hjelper jo ikke akkurat å bruke smekke på guten, for så fort jeg henger han over skulderen, så kommer det vet du. Og det er jo aldri godt å vite når det kommer og ikke. Jeg er flink til å henge han over etter han har spist, slik at han får rapt da, men det kommer allikevel nå og da. Vasker mine og hans klær HELE tiden.
2 fine små Skrevet 1. september 2008 #2 Skrevet 1. september 2008 Hadde det saann forrige uke, utrolig irriterende.... ;o( Finleste litt mer om ammeteknikk og fant ut at jeg ammet paa en maate som gir mer gulping, det er noe med at brystet skal RETT inn i munnen, de skal ikke "henge i stroppen" eller komme til skjevt, om du skjoenner. Og saa gir jeg litt mindre pr rundt og gulpingen er saa godt som borte. Haaper noe av dette kan fungere for deg. Jeg ga for lenge i begynnelsen, man skal jo toemme helt egentlig, men det kan jeg gjoere med en pumpe, naar jeg har mye melk, saa regulerer det seg nok etterhvert tenker jeg. Den foerste tiden er jo mye melk, amming og styr da, hehe.....ser jo det. Lykke til!
RødRev Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 Heh, dette har vi holdt på med i syv mnd nå! Vet ikke hvor lenge dere har holdt på, men man venner seg faktisk til å ha gulpeklut og klesskift parat. Etterhvert er det liksom ikke så nøye lenger. Min er en storgulper, men har hele tiden hatt god allmenntilstand og legger fint på seg, så jeg har bare konkludert med at slik er det, det går vel tidsnok over..
brooklyn Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 ah..her også lider vi av det såkalte vaskemaskinsyndromet.... Bruker alt fra 5-7 bodyer på lillesjef pr dag, mor er på ca 2-3 trøyer. og to ammebh-er. Kraftige saker, de bh'ene, når det kan ligge en stor gulpeklyse mellom puppene og skvulpe, nedi der... Ammer nå bare fra en pupp om gangen, i håp om at han ikke spiser for mye. Han er en skikkelig druser, kjempestor og flott, men guuuuuuuuud så han gulper og spyr! Å ligge på magen er et mareritt, like etter at han er blitt snudd igjen, kommer det en gigastor gulp..Men det går seg til. Vi byttet sofa når jeg var ferdig å amme storebror, regner med det samme skjer igjen når jeg er ferdig å amme denne store gulperen:)
Lille Langbein Skrevet 1. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2008 Gutten min er 6 1/2 mnd, så vi har nå holdt på en stund med dette vi og. Men føler det er blitt litt verre nå når vi har startet med grøt og middag, det blir liksom litt større mengder og litt eklere både i form og farge - ugh. Er liksom ikke å sammenlikne med de søte tynne små gulpene som kommer pga morsmelka de første mnd. Hmm, jeg får vel bare godta det da...Men søren for et pes!
emporium Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 sliter også med en gulpe-maskin hvor lenge etter måltider gulper deres? frøkna her gulper helt frem til neste amming, og også under amming det er ikke alltid frisk melk som kommer rett etter amming, men blank veske med hvit grøt i - lukter helt grusomt sprutgulp skjer 1-2 ganger pr dag, og da er ingenting innefor 30 cm i trygghet kan fort finne en ladning et stykke unna henne, uten at hun har truffet seg selv. hun er nå 8 uker.....jeg gleder meg ikke akkurat til fortsettelsen i og med at jeg er steike gal av det allerede
brooklyn Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 her gulpes det før under og etter alle måltider. Ingen er trygg. to timer etter at han har spist kommer det sivende ut oppkast (blankt med hvite klumper/prikker). Går rundt med han på skulderen og ser at stuebordet har en gigaklyse på ene siden. har ikke truffet meg, men bare sprutet rett bort der... Han er ikke gamle karen, han er bare 3 mnd, men jeg ser for meg at dette dessverre varer ganske så lenge. "trøsten" er at han legger flott på seg og at det som gulpes opp er overskuddsmelk. han sulter ihvertfall ikke, og det hadde vært hundre ganger verre om han ikke tok smokk, ogbrukte puppen som smokk.
snart mor til 3 Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 godt å se vi er flere som har slike gulpeunger...er som å høre min egen klaging..jentungen må skiftes på 3-4 ganger om dagen..jeg vel så mange ganger om ikke oftere..skifter ikke når det er bare litt gulp..men når de virkleige utbruddene har kommet..merkelig nok er hun selv som oftest tørr etter utbruddene..alt som er i nærheten derimot...grøss...finner til stadighet nye steder hun har gulpet uten at vi har merket det..for når spruten står så står den og... har prøvd å gi henne mindre mat, prøvd å få henne til å rape..ingen ting nytter...her slipper vi taket under ammingen for å gulpe direkte på puppen, vi gulper rett etter matinntak, og hele veien fram til neste måltid har vi jevnlig gulping...er slitsomt...men nå går det greit..gruer meg mest til vinteren kommer...en ting er nå når det har vært sommer og høst og skulle tørke gulp..men hun kan jo ikke ligge ute om vinteren og gulpe seg ut i vognen..da blir hun vel syk med en gang... sukk.... det mååå finnes råd!!!
Lille Langbein Skrevet 2. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2008 HAHA, jeg må si at jeg fniser og ler ganske godt av historiene deres. Dette er jo rett og slett bare tragiskhumor på det høyeste! Uff, er ikke bare greit å bringe disse skjønne småttisene til verden;)
brooklyn Skrevet 2. september 2008 #10 Skrevet 2. september 2008 det negative med dette, er at siden det har vært så vrmt i sommer, har han stort sett lagt i bare bleien, siden alt annet ble kliss vått innen kort tid etter klesskift...nå er det ikek så varmt lenger, og han HATER å få klær på seg, noe jeg skjønner, siden de to første mnd av livet hans omtrent ble tilbragt i bare bleien. Har også gjort det slik at om det bare var litt gulp så fikk han ha bodyen på, men om det ble mer måtte vi skifte. Meeeeeeeen, når vi driver og skifter på han, så genererer det enda mer gulp, så da er det på'an igjen. Jeg mottar også trøst og råd med takk:))
Mor til lille Anneli! Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Jenta mi på tre måneder er like ille - og har vært slik helt siden fødsel! Nå har jeg prøvd å ta henne vekk fra puppen flere ganger gjennom et måltid, bare så hun får tatt noen pauser og maten får sunket skikkelig - hun koser seg så med puppen at hun glemmer at hun er mett. Det blir mye hyling og skriking når puppen blir borte, men når hun får komme opp på skulderen blir det stille om hun er mett - blir det ikke stille når hun kommer opp legger jeg henne til puppen igjen og prøver senere! Når hun blir stille har hun ikke fått for mye mat, men akkurat nok til at hun er mett og fornøyd :-) Jeg må bare prøve meg frem flere ganger. Er fortsatt gulping, men ikke på langt nær så mye som før!!! Prøv det ut om dere vil, se om det funker for dere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå