Gå til innhold

når legger dere de på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som vi forstyrrer han når vi kommer og legger oss og om vi hoster el.. han sover veldig lett.

Så bare lurer på når det er vanlig å legge de på eget rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde hell sist med å legge ham på eget rom fra 6 mnd. KOmmer nok til å gjøre det med minsta også.

Skrevet

Vi har nettopp lagt henne på eget rom nå, hun har sovet der i 5 netter. Hun er 5 mnd og 10 dager gammel, og synes det går veldig fint - så lenge hun ikke har mageknip eller noe sånt (i natt var jeg oppe en gang i timen fra kl 02 til kl 07), så virker det som hun sover mye bedre på eget rom, forstyrres ikke av at vi snur oss i sengen eller hoster osv.

Jeg kjenner flere som har lagt barna på eget rom mye tidligere enn dette også, så jeg vil råde deg til å prøve. Fungerer det ikke er det jo bare å flytte tilbake :)

Skrevet

5.5 mnd...to netter med skriking men koser han seg der.

Han sover bedre der og..får mat en gang. Ligger ikkje å prater etter amming lenger...ingen å prate med.

Skrevet

Vi la han på eget rom like før han var 5 mnd. ( 5,5 mnd nå), og det går kjempefint :D Han sov veldig lett, merket når vi kom og la oss. Tror alle sover mye bedre nå, og jeg slipper å våkne av hver minste lyd.

Desuten var ikke rommet fremmed for han, jeg la han der på dagtid pga mye bråk rett utenfor vårt vindu på dagen..

Lykke til!

Skrevet

vi la vår lille gutt på eget rom når han var ca.13 uker tror jeg det var, pga han såv lett og våknet så snart det kom en liten lyd fra oss, og etter han kom inn på eget rom så ble allt mye bedre, og han sov mye mer og lenger på natta/mårningen ! og han gikk fra å spise ca 3 ganger på natta til 1 eller ingen ganger :) så vi er kjempe fornøyde alle sammen

Skrevet

Hun sover ennå på vårt rom. Er snart 9 mnd. Kanskje litt i seneste laget, men vi må pusse opp et rom først..

Går veldig greit å ha henne hos oss. Sover heldigvis ganske tungt og har sovet rundt siden hun var 4 mnd.

Skrevet

Tror vel ikke det er noe som er vanlig, folk gjør vel det som passer dem. Noen ligger på eget rom fra de er nyfødt, mens andre har de på rommet til de er ferdige med ammingen. Min gutt er veldig var og våkner når jeg legger meg eller hvis jeg går på do på natten etc. Vært mye tull på nettene i det siste. I natt lå han på eget rom for første gang, og han sov fra 20 til 0700 avbrutt av en mating kl 02:30 hvor han sovnet med engang igjen. Så fra nå av skal han alltid ligge på eget rom:-) Var så behagelig å være alene på soverommet igjen...kan ha på lys så jeg kan få begynt å lese på senga igjen.. Gleder meg!

Skrevet

Gullet er forresten 6 mnd imorgen, men angrer på at vi ikke har lagt han på eget rom tidligere..

Skrevet

Hei,

Vi la Vida på eget rom for første gang inatt... 3,5mnd.

Jeg synes det gikk veldig bra! Hun sov fra 18.30 til 05, pupp og så til 07.

Hovedgrunnen til at vi legger henne på eget rom nå er fordi hun har begynt å våkne når vi legger oss og til andre lyder vi lager i løpet av natten.

Tror dette blir bra for både mor & barn!

NB: Pappan sover som en stein uansett hva som skjer i løpet av natten:=)

... jeg derimot sov dårligere inatt - våknet flere ganger for å sjekke om hun hadde det fint der inne... ;o)

Klem klem

Skrevet

Vi la snuppa på eget rom da hun var ca 2,5 mnd. Da sov hun hele natten, fra ca 22 til 7-8. Hun var veldig var for våre lyder og jeg for hennes, og vi sover begge mye bedre etter dette..

Skrevet

lillegutt sov på eget rom fra han var 2 uker gammel, sov mye bedre alle parter da:) Han sov fortsatt i vogna da, men litt etter litt ble han tilvent senga si;) nå er han 2 måneder og sover som en stein i senga si, og våkner kun en gang rundt 2-3 tiden for litt mat ( han er skikkelig matvrak;) )

Skrevet

Vi skal prøve første gang i natt..

Blir spennende å se hvordan det går ! Hun er 8 mnd.

Skrevet

Det anbefales at de skal sove på samme rommet hele første leveår, men jeg kjenner ingen som faktisk har gjennomført det. Vi kommer nok snart til å legge vår på eget rom (drøyt syv mnd gammel), med dørene åpne og babycall på. Da tenker jeg liksom at det er så godt som like trygt.

Skrevet

Vi flyttet lillegutt over på eget rom for 1 uke siden. Han er litt over 2 mnd gammel. Rommet er veg i vegg med vårt og vi har dørene åpne. Grunnen til at vi flyttet han var at han bråkte så mye i søvne, masse lyder som vekket mammen sin! Så nå sover vi supert alle tre. Han våkner 1 gnag på natta for mat og sovner med en gang etterpå. Veldig glad vi flyttet han tidlig, da er han så liten at det ikke kommer protester:-)

Skrevet

Hun var ca 3 mnd når hun kom inn på eget rom. Har funket så bra! Var mere urolig når vi sov på samme rom.

Skrevet

Vi la gullet vårt på eget rom da han var 7,5 mnd. Han sov ikke noe lenger og våknet fortsatt en del ganger hver natt for smokken sin, men han våknet ikke hver gang vi beveget oss og når vi skulle legge oss osv. Han reagerte overhodet ikke på å bli lagt på et annet rom. Var like grei å få lagt som før.

Skrevet

Vi skal legge gutten vår på eget rom når vi kommer hjem fra syden. Det er 2 uker til, han er da litt over 7 mnd.

Virker som at han våkner lett av oss. Jeg gruer meg litt, skal innrømme det. Synes det er så betryggende å gløtte oppi senga når jeg måtte ha behov! Men det går vel bra tenker jeg:-)

Skrevet

vi prøvde å legge tulla på eget rom for et par uker siden. hun er 7,5 mnd. men hun våknet oftere enn inne hos oss. hun er vant til å ha oss der til hun sovner, så tror hun synes det var litt utrygt. skal legges til at hun er midt i sepasjonsangst fasen, så sikkert dumt tidspunkt å flytte henne fra oss...

Skrevet

Jenta mi ble lagt på eget rom 7 mnd gammel, og lillebror skal nok også på eget rom rundt den alderen. Mener å ha hørt at det anbefalte er 6 mnd.. uten at jeg vet hvorfor?

Skrevet

Vi gjorde det når jenta vår var 6,5mnd. Det var bare mamman som synes det var trist;) Hun hadde sovet der en stund på dagen da i reisesengen...så var godt vant til rommet. Var ingen problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...