monicamm Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hei hei... Sliter mye med tunge tanker om dagen og er helt ærlig ikke sikker på hva jeg skal gjøre :( Hadde ALDRI trodd at JEG skulle vurdere abort, men vet særisøt ikke hva jeg skal gjøre nå :( Er så fortvila!! Jeg er i begynnelsen av 20 åra, og fikk i juli i fjord verdens nydeligste datter- hun var overhodet ikke planlagt, men vi bestemmte oss for å beholde barnet, noe vi overhodet ikke har angret på selvom hverdagen som student og mamma ikke er bare bare. Jeg begynnte på 3årig studie i august 2006, ble gravid i november 06, og fødte vårt lille under i juli som sagt. Jeg tok permisjon fra studiene ett helt år, og driver nå og tar noen eksamner som de andrehar tatt mens jeg har vært borte.. Gleder meg til å fortsette og ikke minst bli færdig!! Men så ble jeg altså gravid igjen, er ca 4 uker på vei vil jeg tro.. Har gått over fra heltidsstudie til deltid, og har 30% jobb ved siden av.. Noen som er i lignende situasoner? eller noen som bare vil gi meg noen gode råd?? Trenger virkelig det nå....
Staark Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Hei! Jeg er nesten i samme situasjon. Mistenker at jeg er på vei med nr 2, og det mens nr 1 bare er ett halvt år.. I tillegg er jeg midt i studie som jeg har permisjon fra. Vet ikke hvor økonomisk smart dette er, men prøver å finne ut av det. Innbiller meg at det kanskje er lurest at pappan tar pappapermisjonen, slik jeg får gjort meg ferdig på skolen. (Og fordi jeg ikke kommer til å jobbe nok for å tjene opp til foreldrepenger selv..) Pappan hos deg kan ikke ta permisjon da? så får du studert ferdig? Sender deg en klem hvertfall
tiger82 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg er et par år eldre enn deg, men jeg er fortsatt student. Det er 3 år forskjell mellom barna mine, så de er ikke så tette. I tillegg har begge vært planlagte. Men, med nr 1 greide jeg fint å studere etc når han var liten. Nå når nr 2 er komt, da er ting blitt mye verre. Trodde ikke det skulle bli så stor overgang fra nr 1 til 2. Men jeg er fast bestemt på at jeg skal fullføre dette siste året mitt som student, nå når jeg er hjemme med minsten. Så det jeg prøver å si, du kan greie det du vil, så lenge du er forberedt på å jobbe for det! Økonomisk er det kanskje ikke så smart. Men jeg tenker at jo før jeg blir ferdig å studere jo før kan jeg begynne å tjene penger. Så får vi heller leve sparsommelig frem til da.
Sangfuglen:) Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 jeg hadde termin for 2 dager siden, med nr 2. Både jeg og pappaen er studenter og vi klarer oss utmerket. i klassen min er vi godt representert vi som er mammaer og gjør det bedre en gjennomsnittet vedr karakterer. Økonomisk sett så er man jo fattig uansett med barn eller ikke når man er student! Tæring etter næring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå