Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig rundt 7mnd. Iallefall om du mener om de klarer å holde balansen når de blir satt i sitte posisjon eller i barnestol. Går vel fort noen mnd til før de klarer å sette seg opp selv. Men her som med det meste annet; er store variasjoner ute å går

Skrevet

Tulla her begynte å sitte når hun var 6 mnd, da satte hun seg opp selv.

Skrevet

Min sønn er 7 mnd., og han sitter ikke - klarer ikke holde balansen når vi setter han opp heller. Men han er flink til mye annet ;)

Skrevet

Hehe..det er så typisk at de med barn som er tidlig ute, er de som er kjappest med å svare på slikt. Snuppa vår satte seg opp selv da hun var akkurat 8 mnd, men hadde sittet stødig på gulvet og i stol en stund, ca en mnd, tror jeg.

Tror 8 mnd er ganske gjennomsnittlig egentlig, ikke spesielt tidlig ihvertfall. 6 mnd er veldig tidlig å sette seg opp selv.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

jaja. Mange unger sitter ikke når de er ti elleve mnd. Min måtte lære seg å stå før han klarte sitte ordentlig, da var han vel ni mnd.

Skrevet

Mine er 8 1/2 mnd og klarer ikke å sitte helt stødig enda.

Skrevet

Første satte seg ikke opp selv før hun var 9 mnd, men vi hadde henne i stolen en kort stund under hennes måltider fra hun var ca. 7,5 mnd.

Skrevet

Er vel forskjell fra de klarer å sette seg selv enn å bli satt?

Når kan de få lov til å sitte egentlig?

Skrevet

Gutten vår satte seg helt opp selv på 8 mnd dagen sin. Hadde da sittet litt skjevt, støttet seg på hendene på en måte en tid. Satt fint i stol og om vi satte han ned fra 7 mnd tror jeg.

Skrevet

De skal egentlig ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv, så det må du nesten finne ut av selv.

Skrevet

Fikk beskjed av fysio at de godt kan sitte i korte perioder i barnestol vogn osv så lenge de ikke bare henger over på siden ell fremover, kunne godt støtte litt med tepper ol. Men vi skulle helst ikke sette de på rompa på gulvet før de gjorde det selv, fordi da gadd de som regel ikke å krabbe, og ble veldig ofte passive og "rumpeakere".

Skrevet

Trolljenta vår satt selv fra hun var 5 mnd, og begynte å åle da hun var 6. Vet det er for tidlig, men kunne jo ikke nekte henne heller. Selv var jeg 6 1/2 mnd da jeg gikk rundt bordet. Du må nesten se barnet ditt an selv. Mine erfaringer er at det nytter ikke å sammenligne, alle er individuelle og utvikler seg i sitt eget tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...